כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון הגליל על הפועל חיפה

הפועל גליל עליון חזרה למסלול הניצחונות עם 70:78 על הפועל חיפה. 50 מהנקודות נקלעו ע”י השחקנים הישראלים של הקבוצה.

הפועל גליל עליון זכתה לפני זמן קצר בניצחונה השמינית בעשרת המשחקים האחרונים ועשירי ב-18 משחקי ליגה. היה זה ניצחון 70:78 במשחק החוץ מול הפועל חיפה, ניצחון שעוזר לה לחזק את מעמדה במקום החמישי בטבלת ליגת העל, כל זאת כשנותרו לה ארבעה משחקים עד לתום הליגה הסדירה. במידה ותסיים את הליגה בין ששת הראשונות היא תבטיח את מקומה בבית העליון ולאחריו בפלייאוף העליון.

הפועל גליל עליון עלתה הערב למשחק בחמישייה, שכללה את איתי מושקוביץ, דיישון בוקר, יהל מלמד, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. מדקות הפתיחה היא גילתה עדיפות ולמעשה הוליכה ביתרון בכל דקות המשחק. הרבע הראשון, שבו החיפאים הרבו להחטיא מחוץ לקשת, הסתיים ביתרון 9:17 לזכות הגליל, היה זה רבע שבה התעלה לוטן אמסלם, שהמשיך את יכולתו הטובה גם ברבע השני, שהתחיל עם 5 נקודות רצופות של אמסלם והסתיים ביתרון 31:36 לזכות הגליל.

הגיע חם למשחק. לוטן אמסלם (צילום: גיל נוימן)



ברבע השלישי שחקני הגליל הצליחו לחצות שוב את רף היתרון החד ספרתי, בשיא עמד היתרון על 16 נקודות לאחר שלשה מפתיעה של ברייס וושינגטון מטווח רחוק עם הבאזר. בתום הרבע היתרון הגלילי עמד על 51:62. ברבע האחרון חיפה הצליחה להתקרב עד לכדי 5-6 נקודות בפרקים מסוימים, אך שלשות של נמרוד לוי הגיעו בדיוק בזמן כדי להרחיק את חיפה מתמונת המשחק ובסיום ניצחון 70:78 לזכות הפועל גליל עליון, שחגגה בסיום עם עשרות אוהדים שעשו את הדרך הארוכה לחיפה, בשעה לא אידיאלית למשחק כדורסל.

גולת הכותרת של הניצחון הערב – 50 נקודות מתוך ה-78 שקלעה הקבוצה נקלעו ע”י שחקנים ישראלים, 24 מתוכם ע”י הקפטן נמרוד לוי – מצטיין המשחק, שקלע 24 נקודות וקטף 6 ריבאונדים. עוד ברשימת הקלעים הישראלים: לוטן אמסלם ואיתי מושקוביץ עם 9 נקודות כ”א, רועי הובר עם 5 נקודות ו-8 אסיסטים, יהל מלמד עם 3 נקודות. מחצית מסך הנקודות שקלעו השחקנים הזרים נקלעו ע”י ברייס וושינגטון – שקלע 14 נקודות וקטף 8 ריבאונדים. עוד ברשימת הקלעים: דיישון בוקר עם 7 נקודות ו-7 איבודי כדור מ-14 האיבודים של הקבוצה, דווין מארבל עם 5 נקודות, ווין לנגסטון עם 2 נקודות.

להט מחוץ לקשת. נמרוד לוי (צילום: גיל נוימן)



עוד נתונים בולטים מהמשחק: רק 6 פעמים הפועל חיפה הגיעה לקו העונשין – את המשחק סיימה עם 50 אחוזי הצלחה. לשחקני הגליל היה זה ערב לא מוצלח מקו העונשין עם 11 קליעות מ-19 ניסיונות. הפועל גליל עליון סיימה את המשחק עם 50 אחוז מחוץ לקשת – 9/18, נמרוד לוי עם 4/6. הפועל חיפה קלעה 9/24 מחוץ לקשת. 

הקבוצה מקדישה את הניצחון לאוהד הקבוצה, אורי סנפיר מקיבוץ איילת השחר, שאיבד אתמול את אביו, אדר ז”ל בתאונת דרכים. הנהלת הקבוצה וגם אנחנו, אתר “גליל עולה”, שולחים תנחומים לכל המשפחה ולקיבוץ איילת השחר.

תקציר המשחק בשיתוף מדיה מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט