מרגש: שבת “קו לחיים” במכינת חצור

המכינה הקדם צבאית אירחה 30 ילדים בעלי צרכים מיוחדים מעמותת “קו לחיים” לסופ”ש של אהבה

חניכי המכינה בחצור הגלילית, בשיתוף בני עקיבא המקומי, אירחו את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים לסופ”ש שהעניק הנאה והשראה לכל משתתפיו. גם כמה מבוגרי המכינה שביקשו לסייע ולספוג את הרוח הצטרפו. “בתקופה המורכבת שעוברת על החברה הישראלית, ראינו בשבת הזאת את הפנים היפות שלה על כל הגוונים ומעל לכל המחלוקות”, אומר סגן ראש המכינה רועי קבסה, “אני מאוד גאה בחניכים שתכננו והובילו את האירוע – מנהיגות עתידית במיטבה, יש למה לצפות”

סוף שבוע מיוחד במינו עבר על המכינה הקדם צבאית ימין אורד: חניכי המכינה מחצור הגלילית אירחו 30 ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שמלווים על ידי עמותת “קו לחיים”, לשבת מהנה, שמחה, מלאת משמעות ומעוררת השראה.

“שבת קו לחיים” מתקיימת במכינה זו הפעם הרביעית. החניכים התרגשו מאוד לקראת האירוע, והם אלו שארגנו וניהלו אותו בכל רמה כמעט. הם פינו את חדריהם ועברו לישון בכיתות, כדי שילדי “קו לחיים” ומלוויהם יוכלו להתארח בתנאי נוחות מיטביים, הכינו את הצד התוכני העשיר של השבת ואף הכינו חלק מהארוחות.

האירוע המשותף נפתח בערב קריוקי שמח ביום בחמישי שעבר בערב והמשיך לפעילות ODT מותאמת בחצר המכינה בשישי בבוקר. ילדי העמותה עברו בין תחנות שונות שהפעילו החניכים, והמולת המשחק הקולנית חיברה בין כולם והפילה כל מחיצה.

כתמיד, לקראת שבת הצטרפו לאירוע גם בני עקיבא חצור – חניכות, חניכים והצוות. אחרי קבלת שבת חגיגית, תפילה, סעודה ומזמורים מרוממים, התכנסו כולם ללימוד משותף בהובלת חניכי המכינה. נושא הלימוד: “בית מדרש דורות”. הנוכחים התחלקו לקבוצות לימוד מעורבות – חניכי המכינה, חניכי בנ”ע וילדי העמותה – ומתוך סיפור “עץ החרוב” של חוני המעגל, שמספר על איש בא בימים שנטע עץ שנשא פרי רק עבור הדור של נכדיו ואילך – דנו ב”נתינה שלא על מנת לקבל תמורה”. לכל הנוכחים, וילדי העמותה בראשם, היה מה לתרום לדיון, כל אחד שיתף את קבוצת הלימוד שלו בעץ החרוב האישי שלו.

בשבת המיוחדת הזו נכחו גם כמה מבוגרי המכינה, שביקשו לספוג מהרוח ולסייע בארגון. זה לא מקרי – מכינת ימין אורד משמשת בית לחניכיה גם אחרי גיוסם, והרבה מעבר לכך. המכינה, שמופעלת ע”י עמותת “דרך כפר יוזמות חינוך”, מיועדת לבני נוער מפריפריה חברתית וגיאוגרפית ופועלת זו השנה ה-23. במהלך שנת ההכשרה עוברים החניכים תכנית אינטנסיבית שמשלבת בין תכנים עיוניים שונים, שמכוונים להעצמה אישית ולחיזוק הזיקה למשפחה, לקהילה ולמדינה, לבין הכרת הארץ לאורכה ולרוחבה דרך הרגליים בהרבה טיולים ומסעות.

המטרה היא לשפר משמעותית את נקודת הזינוק של כל אחד מהחניכים לקראת השירות הצבאי והחיים בכלל. כמעט כל הבוגרים עד כה, למעלה מ-900 איש, התגייסו ליחידות קרביות, חלקם התקדמו לתפקידי קצונה ופיקוד ו-11 היו למצטייני נשיא. אחוז גבוה מתוכם סיים בהצלחה לימודים אקדמיים בתחומים מגוונים או לחלופין לימודי מקצוע. חזרה לשבת: כמיטב המסורת, במוצ”ש התקיימה פעילות פרידה של שירים, ריקודים ובעיקר הרבה אנרגיה טובה.

“זו כבר הפעם השנייה שלי בשבת קו לחיים”, מספר דניאל מכאני, בוגר המכינה בשנה שעברה שהשנה משמש, טרם גיוסו, כ”אח בוגר” לחניכי המחזור הנוכחי, “וללא ספק זו השבת הכי מעצימה ומיוחדת שחוויתי כאן. כשישבנו בערב שבת במעגלי השיח המשותפים, המילים הטהורות שאמרו הילדים והמדריכים שלהם, מתוך לבבות מלאי אהבה ורצון לתת – ממש הרגשתי כך, חיזקו מאוד והעצימו אותי לקראת המשך הדרך בצבא ובחיים בכלל. תודה רבה לכל מי שבא ולקח חלק, ממש עם ישראל בתפארתו!”.

סגן ראש המכינה רועי קבסה: “בתקופה המורכבת שעוברת על החברה הישראלית, ראינו בשבת הזאת במכינה את הפנים היפות של החברה על כל גווניה ומעל לכל המחלוקות. אני מאוד גאה בחניכים שלנו שתכננו והובילו בבטחה ובאהבה את כל האירוע הזה – מנהיגות עתידית במיטבה, יש למה לצפות”.