כדורגל: 3 מתחת לאפס

הפסד צורם לעירוני קרית שמונה במשחק מול בית”ר ירושלים, שמחצית אחת טובה הספיקה לה כדי לנצח

מה יהיה, עירוני קרית שמונה? החלפת מאמנים, החלפה וצירוף של זרים, כל אלה קרו לאחרונה ועדיין הקבוצה ללא ניצחון ביתי, כשהיא נאבקת על הישארות מעל הקו האדום בזכות יחס שערים עדיף על פני יריבותיה, סקציה נס ציונה ובני ריינה. הערב ספגה הקבוצה תבוסה בשיעור 3:0 במשחק הביתי מול בית”ר ירושלים, שהתייצבה למשחק ללא שחקן התקפה מרכזי שלה, ירדן שועה, עלתה עם שלושה בלמים ולא נראתה טוב במחצית הראשונה, אבל מחצית שניה שונה בתכלית סללה את דרכה של הקבוצה מהבירה לניצחון 0:3, שמחזק את מעמדה בחלק העליון של מרכז הטבלה במסגרת המאבק על מקום בפלייאוף העליון.

עירוני קרית שמונה עלתה למשחק היום עם מערך של 4-4-2, כאשר שלושת שחקני החיזוק הזרים – ג’יאן מרטינס, איוון בכר ומרלון דוס סנטוס תפסו מקום של כבוד על הספסל – מה שקורה כאשר המאמן הנוכחי מוצנח לקבוצה שהוא לא בנה וניתן היה למנוע זאת, אם היה ממונה לפני היציאה לפגרת המונדיאל. בעירוני קרית שמונה מביאים מדי ינואר בשנים האחרונות שחקנים חיזוק זרים עם רזומה נכבד על הנייר, אך להוציא את דוד סולארי – שהיה בינגו ושיחוק ענק ואת רוג’רס קולה – שהשתלב בהצלחה, אף אחד מהזרים שהובאו בחלונות ההעברות לא הטביע חותם. אם היה מנהל מקצועי, שמנהל מעקב אחרי שחקנים וצופה כמה צעדים קדימה, יכול להיות שזה היה אחרת.

האורחים הרגישו בבית. אוהדי בית”ר ירושלים ביציע (צילום: יורם ממן)



במשחק הערב, שהתנהל במזג אוויר חורפי, זכתה הקבוצה האורחת לרוח גבית מצד אלפי אוהדים. בשורותיה של הקבוצה מהבירה עלו בהרכב שני שחקנים עם עבר בקרית שמונה: הבלם אורי דהן – שגדל בקרית שמונה מגיל ילדות וכרטיסו נמכר למכבי חיפה לפני שנה וחצי, הקשר תמיר עדי – שהחל את העונה בקרית שמונה ונפרד ממנה לפני כשבועיים.

המחצית הראשונה התאפיינה ביוזמה התקפית דו צדדית, אך חוסר הדיוק היה בעוכרן של כל אחת מהקבוצות. המצב הטוב ביותר של קרית שמונה היה בדקה ה-10, כאשר מוחמד שאקר הגיע למצב של אחד על אחד מול סילבה, השוער הירושלמי, שסיכל את הניסיון. מנגד, תרזי תומא האורח היה פעלתן והקשה על שחקני החלק ההגנתי של קרית שמונה. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה מסירה של תומא מצאה את דנילו אספרייה, שהחמיץ את המסגרת ממצב קורץ ממטרים ספורים.

התנגדות רכה במרכז המגרש. יואב הופמייסטר וסמואל בראון (צילום: שלומי גבאי)



המחצית השניה הייתה במעמד צד אחד. בית”ר ירושלים שלטה במשחק וביטלה את קרית שמונה, שחיפשה ישועה בחילופים, שלא הצילו את המצב. בדקה ה-50 איוון ניקולוסקו, מלך שערי הליגה, בעט בעיטה שטוחה ומדויקת מחוץ לרחבה והעלה את הירושלמים ליתרון 0:1. כ-13 דקות מאוחר יותר, ניקולסקו מצא במסירה חכמה את דנילו אספרייה, שממפתן הרחבה בעט לרת והכפיל את היתרון הירושלמי ל-0:2. בדקה ה-87, אחרי ששחקניה החמיצו לפחות שלושה מצבים קורצים, בית”ר ירושלים סגרה עניין עם שער מרשים של איוון ניקולסקו – שהשלים צמד, לאחר שחלף על פני ברטקוש ובעט בעיטה מרשימה לחיבורים וקבע את תוצאת המשחק – 0:3 לזכות בית”ר ירושלים.

בעקבות הפסדה של סקציה נס ציונה בבאר שבע, עירוני קרית שמונה נשארת לפחות עד מחר מעל הקו האדום, בזכות יחס שערים עדיף על פני נס ציונה. אם בני ריינה תנצח מחר את הפועל ת”א, קרית שמונה תרד אל מתחת לקו האדום.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק: דז’וגאס ברטקוש, נועם כהן, עאיד חבשי, איתי בן שבת, זיו מורגן, סמואל בראון (איוון בכר – 52), יואב הופמייסטר (אריאל שרצקי – 77), ידין לוגסי (סנין סבאי – 66), רועי קהת (ג’יאן מרטינס – 66), מוחמד שאקר (מרלון דוס סנטוס) ואיתמר שבירו

שם את הסנטימנטים בצד. אורי דהן (צילום: בן מלניק)