נתוני גיוס מרשימים במוא”ז הגליל העליון

מהו האחוז המתגייסים והמתגייסות ביחס לממוצע הארצי? הנתונים בפנים

תחושות רבות של התרגשות וגאווה הציפו את משרדי מועצה אזורית הגליל העליון בשבוע שעבר, לאחר שנציגי צה”ל הציגו בפני ראש המועצה, גיורא זלץ, ובכירים נוספים, נתונים שונים לגבי הגיוס לצבא וההתנדבות לשנת שירות בקרב צעירות וצעירי המועצה. בנוסף, הוצגו נתונים הקשורים בקצונה, שירות משמעותי ועוד. בכל הפרמטרים המועצה ממוקמת גבוה מעל הממוצעים הארציים.

להלן כמה מהנתונים המרכזיים שהוצגו: בכל הקשור לגיוס גברים, הרי ששיעור הגיוס בגליל העליון עמד על 89.2%, בעוד שיעור הגיוס הארצי עמד על 70.6%. בקרב הנשים הנתון מרשים אף יותר, כאשר 90.8% מבנות המועצה התגייסו, לעומת 56.5% בכלל הארץ. פערים רחבים קיימים גם כאשר בוחנים תרומה בדמות שנות שירות ומכינות. בקרב גברברי המועצה, שיעור פותחי שנת שירות או מכינה (2019) היה 26%, לעומת שיעור ארצי של 7% בלבד. גם כאן שיעור המשתתפות בשנת שירות או מכינה בקרב הבנות גבוה אף יותר משל הבנים ועמד בשנה זו על 27.4% מרשימים, לעומת 7.2% בשאר הארץ.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “נתוני הגיוס, שנות השירות והמכינות של הנוער שלנו מרשימים ביותר, ומהווים פועל יוצא של העיסוק שלנו בחינוך לערכים, בחיבור לציונות, לאזרחות טובה, ולמדינה בה אנו חיים. בתחומים אלה אנו פועלים רבות לאורך השנים, הן בבתי הספר והן במסגרות הבלתי פורמליות. כולנו גאים מאוד בבוגרים שלנו, אשר ממשיכים לעשות חיל עם צאתם לעולם האמיתי”.

נציגי אכ”א בישיבת מליאת המוא”ז הגליל העליון