מתאמנת בבריכה, מגיעה לפודיום מהים

“ספורטאית השבוע” שלנו היא השחיינית הדס מקנלי מאיילת השחר, שהרשימה בביצועיה בתחרות גביע הים האדום באילת

בסופ”ש שעבר נערכה באילת תחרות בינלאומית גביע הים האדום בשחייה, בה נטלו חלק מאות משתתפים ומשתתפות בגילאים שונים מרחבי הארץ ומרחבי אירופה. את אגודת השחייה של הפועל גליל עליון ייצגו בכבוד רב רואי כרמלי מקיבוץ שניר – שהשתתף במקצה ל- 1,500 מ’ בקטגוריית הנוער (גילאי 16-19) והגיע למקום השני, והדס מקנלי, בת 53, נשואה לפיטר ואם לשלושה מאיילת השחר, מנהלת משרד בבית האריזה של הקיבוץ, השתתפה במקצה 5 הקפות בנות 1,500 מטרים כל הקפה והגיעה למקום הראשון בקטגוריית הגיל שלה ולמקום הרביעי בקטגוריית הנשים, לאחר שעשתה את חמשת המקצים בפרק זמן של שעתיים ו-55 דקות. כעת הדס מקנלי כובשת כעת את פינת “ספורטאית השבוע” שלנו, לאחר שכבשה את פינת “ספורטאית החודש” שלנו לפני שלוש שנים, כשהצליחה להתחבר לצוות שעשה חיל בתחרות “ישרא מן” באילת.

תמונת ניצחון. הדס מקנלי על הפודיום



יונתן ורטיקובסקי – רכז ענף השחייה בעמותת הספורט הגליל העליון, שנמנה על צוות מאמני קבוצת המאסטרס של האגודה, יכול לספר הן כמאמן והן כצופה מהצד עד כמה הדס מקנלי השקיעה כדי להגיע להישג הגדול: “אם תקליד בגוגל ספורטאית אמיתית – תראה שם את התמונה של הדס. מדובר בספורטאית בנשמה, פייטרית, שמציבה לעצמה מטרות ומשיגה אותן בכל פעם מחדש. הדס הגיעה לתחרות הזו אחרי תקופה לא קלה מבחינה בריאותית, הציבה לעצמה מטרה לשחות את המקצה ל- 7.5 ק”מ ועשתה זאת כמו גדולה. הדס הקדישה המון בשביל להגיע לזה, “בילתה” בבריכה שעות על גבי שעות, שחתה מקיר לקיר בשביל להגיע לנפח שצריך. ההישג הזה לא הושג בקלות, היא עבדה קשה, לקחה גם ייעוץ תזונה במקביל וכבשה יעד נוסף הדס ממש מהווה בקבוצה מודל לחיקוי, כולם גאים בה ותומכים בה. בנוסף להיותה שחיינית מצוינת, היא גם נכס  לקבוצה, תורמת המון למרקם הקבוצתי. מבחינתי, היא מהווה מודל להשראה עבור שאר הספורטאים.  אני שמח שזכיתי להיות לצידה בהשגת אחת מהמטרות הספורטיביות שלה ואמשיך להיות לצידה עוד שנים רבות”.

רגע לפני כיבוש הפודיום. הדס מקנלי בסיום התחרות



הדס, להתאמן בבריכה ולהצליח בתחרות בים, איך זה קורה?

“אני מאוד אוהבת ים. אמנם אין לנו בגליל העליון ים, אבל זה לא מונע ממני להתחרות בתחרויות במים פתוחים. אני מצליחה לעשות את ההתאמות. לתחרות הזו הגעתי מאוד מוכנה פיזית ומנטלית, אחרי שעברתי מספר שבועות לא קלים מבחינה בריאותית, בהם אפילו משקלי ירד ב-8 ק”ג. ברגע שהחלמתי הסתערתי על המטרה. לשמחתי, התמיכה מבעלי היקר, פיטר, שליווה אותי לתחרות, העבודה המאומצת עם הצוות המקצועי המצוין שכולל את מאמני השחייה יונתן ורטיקובסקי ונמרוד פלמה, מאמן הכושר חן שרייבר – שידע לכוון אותי בצורה מצוינת מבחינת תזונה ומבחינת עבודה נכונה באימוני כח, בתוספת להקפדה על שעות שינה, אימונים לאורך כל ימות השבוע – מהם שלושה אימונים בבריכה, הכל יחד הוביל להישג שאני מאוד גאה בו. רציתי לסיים את התחרות בפחות משלוש שעות ופחות התייחסתי למיקום, אני שמחה שלבסוף גם זכיתי לעלות לפודיום וגם סיימתי את התחרות בפרק זמן של שעתיים ו-55 דקות, כשחשוב לציין: יצאתי עם אנרגיות טובות ולא סחוטה מעייפות”.

עם איזה קשיים התמודדת במהלך התחרות?

“הים היה מאוד גלי, בעקבות הרוחות ששררו באותו יום – זה הגביר את האתגר. בנוסף, מצאתי את עצמי בכל הקפה מתמודדת עם אתגרים מחשבתיים. היו לי הרבה קולות בראש שאמרו לי לפרוש בסיום המקצה, אבל הצלחתי להתגבר עליהם ולהמשיך למקצה הבא. במקצה האחרון הבנתי שאין מסביבי עוד מתחרות ואני בדרך לעשות את ההישג המיוחל. פיטר, בעלי, חיכה לי בקו הסיום ואני מודה לו על האהדה והתמיכה הגדולה”.

מה תוכלי לספר על הקבוצה שאליה את משתייכת?

קבוצה מדהימה והומוגנית, עם גברים ונשים ממגוון רקעים. יש את אלה שבאים ובאות עם יומרות תחרותיות, יש את אלה שהפאן והרצון להיות בכושר טוב וחלק מקבוצה זה המניע שלהם. מה שיפה בקבוצה הזו, שיש מקום לכולם. יש הרבה פרגון והאוווירה בקבוצה מצוינת”.

מה היעד הבא שלך?

“להמשיך ולהשתתף בתחרויות  במים פתוחים, להמשיך לאתגר את עצמי וליהנות מהדרך”.

המקנלי’ס. הדס מקנלי, הבעל פיטר ושלושת הבנים