רוגבי: קורץ מתומר טוב

“ספורטאי החודש” שלנו הוא תומר קלרמן, שלמרות מוגבלות גופנית, עושה חיל בקבוצת רוגביליטי גליל עליון

בחודש אוגוסט האחרון כבשה את פינת “קבוצת החודש” שלנו קבוצת ה”רוגביליטי” של מועדון רוגבי גליל עליון, קבוצה לגברים ונשים עם ובלי מוגבלות גופנית, הנפגשת אחת לשבוע לאימון רוגבי משותף בקיבוץ דן. היום יש לנו הכבוד להעניק את תואר “ספורטאי החודש” לספורטאי מצטיין מטעם הקבוצה, תומר קלרמן, בן ה-34, הרצלייני במקור, שמתגורר בשנים האחרונות במטולה ולומד פסיכולוגיה במכללת תל חי. תומר קלרמן עבר בגיל 11 שבץ מוחי, מאז הוא מתמודד עם צליעה קלה ומוגבלת באחת מידיו, המתבטאת בקושי בעשיית מטלות בית כמו שטיפת כלים וכביסה.

במועדון רוגבי גליל עליון מסבירים מדוע בחרו בתומר קלרמן ל”ספורטאי החודש”: “תומר דמות אהובה ואהודה בקבוצה ובמועדון. תורם תרומה נכבדת להצלחת קבוצת הרוגביליטי, לא נותן למגבלות הגופניות למנוע ממנו לעסוק בספורט. השראה גדולה לכולם. שמחים מאוד שהוא שייך למשפחת רוגבי גליל עליון”. מכאן נמשיך לריאיון שערכנו עם תומר קלרמן.

ראוי להערכה גדולה על פועלו. תומר קלרמן


כמה זמן אתה בקבוצה ומה הביא אותך לרוגבי?

“אני בקבוצה כבר שנתיים, מאז תחילת הגיבוש של הקבוצה. ענהאל לאור, מקימת הקבוצה, היא חברה קרובה ללימודים, שמתמודדת עם ניוון שרירים, שיתפה אותי בתוכנית מרגשת בשיתוף עם המנהל המקצועי והמאמן שלנו, בכוונות שלה להקים קבוצת רוגבי לאנשים עם מוגבלויות בשילוב עם אנשים ללא מוגבלויות, זה היה רעיון מדהים בעיניי. באופן מיידי הצטרפתי ואני שמח מאוד על הצעד שעשיתי”.

מה השייכות לקבוצה ולענף הרוגבי עושים לך ברמה האישית?

“זה עושה לי סיפוק להיות חלק מקבוצת הרוגבי. אני מחכה בקוצר רוח לשחק יחד עם הקבוצה בימי רביעי כל שבוע, כשאני משחק, זה מכניס בי מרץ ואדרנלין, מסיים את האימון באנרגיה חיובית וטובה”.

נהנים ביחד. קבוצת הרוגביליטי גליל עליון


מה תוכל לספר על האופי של הקבוצה, החיבור עם החברים והמאמן?

“הקבוצה מאוד מגובשת ומקבלת, יש הרמוניה חזקה בין חברי הקבוצה, אין בנינו פילטרים, כל חברי הקבוצה משתתפים באופן שווה בשווה במשחק, כולנו שווים המאמן עופר הוא אדם טוב לב, מגלה אכפתיות, פרגון, מקצועיות כלפי הקבוצה, שם אותנו ברמה של קבוצה רגילה”.

עד כמה אתה מגלה עניין ברוגבי מחוץ לפעילות בקבוצה?

“הגעתי למס’ טורנירים של קבוצות המועדון שלנו. בנוסף,  אני במעקב אחר ליגת רוגבי עם מוגבלויות פיזיות המשחקת בניו זילנד. הלוואי וגם כאן תהיה ליגה כזו”.

איזה ענפי ספורט נוספים מעניינים אותך ובאיזו מידת עניין?

“אני מתעניין באומניות לחימה, בטריאתלון, צופה הדוק במשחקים הפאראלימפיים כל ארבע שנים, והחלום שלי להשתתף בהם בעתיד”.

קבוצת “רוגביליטי” גליל עליון מזמינה אתכם להצטרף לשורותיה. פשוט תבואו, ותהיו חלק מקבוצה מהממת עם אנשים מדהימים ותעבירו הלאה. לפרטים נוספים: ענהאל – 0549175157.

רווה סיפוק והנאה מהפעילות. תומר קלרמן (במרכז התמונה) במהלך אימון