חינוך, דיור ותיירות: התוכנית האסטרטגית לקידומה של חצור

בחצור מביטים קדימה. באירוע שנערך השבוע נחשפה תוכנית ההאצה של היישוב

באירוע חגיגי, בהשתתפות חברי מועצה, מנהלי אגפים, מנהלי בתי ספר ומכובדים נוספים, השיק ביום ראשון האחרון ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה, את התוכנית האסטרטגית לחמש השנים הקרובות.

התוכנית התמקדה בעשרות נושאים, אבל שמה דגש על כמה דברים עיקרים, ביניהם חינוך, קהילה, תרבות ופנאי, שירותים חברתיים, פיתוח דיור תשתיות ותחבורה ופיתוח כלכלי, מסחר ותיירות.

בין הנקודות החשובות, אפשר למצוא אסטרטגיה חינוכית המקדמת סינרגטיות, עידוד וקידום תחום הספורט, הפנאי והתרבות המקומית, עיר ירוקה המקדמת אורך חיים מקיים, עיבוי התשתיות והתחבורה הציבורית, הקמת שלושה מתחמי מלונאות, כמו גם פארק ספורט אתגרי, קמפינג ופנאי לכל המשפחה. בנוסף, ישנה התמקדות על צדק חלוקתי: איחוד רשויות וחלוקת הכנסות מנכסי המדינה.

אבני היסוד לתוכנית גובשו לפני חצי שנה ביומיים של למידה וסיעור מוחות בהשתתפות התושבים. יש לציין כי בתוכנית האסטרטגית נקבעו מראש מספר עקרונות יסוד: חתירה לפיתוח כלכלי שיאפשר לחצור הגלילית צמיחה והתקדמות במספר רב של מישורים; חדשנות כשפה וכצורת התבוננות במציאות העתידית; הקפדה על בחינת הביצוע והתעקשות על מצוינות; מכך עולה כמובן הדרישה להתמקצעות של כל אחת ואחד מאנשי המקצוע במועצה תוך הקפדה על גישה שירותית וערך משמעותי נוסף – שותפות, עבודה בצוותים ומיקסום היכולות הארגוניות של המועצה, תוך בחירת השותפים הטובים ביותר מחוץ למועצה.

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה, סיכם ואמר: “מדובר ביום חג לתושבי חצור הגלילית בפרט ולמועצה בכלל. יישום התוכנית שגיבשנו ימשיך את  הפיתוח הכלכלי של חצור הגלילית, הקמת מוקדי תעסוקה חדשניים ומתקדמים, המשך תנופת הבניה לצד שמירה על הקהילה וחידוש שכונות הוותיקות ובעיקר – פיתחו עסקי התיירות בדגש על תיירות של טבע, יער והעוגנים שלנו בחצור הגלילית. אנחנו חולמים בגדול ומגשימים בגדול, כך עשינו לאורך כל הדרך. נמשיך להעצים את החינוך ולטפח כאן דור של צעירות וצעירים שישאף להשתלב בעמדות מפתח במקצועות העתיד. לטובת איכות החיים בישוב – נפנה תקציבים לתרבות פנאי ולעידוד הפעילות הספורטיבית- לאלפים ולאלופים”.

שמעון סויסה במהלך הכנס