מקצרים את הדרך מצומת מחניים לשכונות הצפוניות של חצור

תב”ע משמעותית אושרה לבניית כביש מצומת מחניים לשכונות הצפוניות של חצור

בשנים האחרונות בלט העומס הגדול בחצור הגלילית בכל הקשור לתחבורה  נוכח צמיחת הישוב, בנייה מאסיבית וביקושים גבוהים לצד התרבות טבעית וקליטת משפחות חדשות שהובילו לצמיחה ל 11,000 תושבים. בשנים האחרונות החלו במועצה לתכנן ולבחון אופציה לכביש גישה חדש, מכיוון צומת מחניים לעבר השכונות החדשות, ‘כביש כרמים’, ולאחר השגת אישור לקבלת חלק מהשטח מראש מועצת מבואות חרמון בני בן מובחר החלו במועצה בחודשים האחרונים לקדם את התוכנית בקצב גבוה.

כביש כרמים החדש, עלה השבוע לדיון בוועדה שאף אישרה את הקמתו ואפשרה את רישומו בתב”ע, אמור לתת מענה מדויק לכך. חיבור של הכביש מצומת מחניים ועד לכניסה לחצור יאפשר כניסה ויציאה נוספת מהיישוב, הקטנה באופן ניכר את העומסים בכבישים ביישוב ושיפור הנגישות לשכונות החדשות.

משרד השיכון – שעבד בשיתוף פעולה ישיר עם מועצת חצור הגלילית – כאמור, אישר את סלילת הכביש.  כעת צוותי המועצה יבצעו תכנון מפורט לכביש החדש לרבות כתבי כמויות, יצאו למכרז ביצוע ולאחר השלמת ההליך יחלו העבודות לפריצת הדרך וסלילת הכביש. במועצת חצור הגלילית מאמינים כי עד סוף השנה ייחתם חוזה העבודה ויחלו העבודות לסלילת הכביש לרווחת התושבים.

שרטוט תוואי הכביש

אגב, במועצה מבהירים כי הכביש החדש ייטיב גם עם השכונות הוותיקות שכן הגישה אליהם תהיה קלה יותר מהציר המרכזי הקיים, שעבודות חידושו הושלמו לאחרונה והכביש החדש יוריד את העומסים מציר זה. גם השכונות הוותיקות עוברות התחדשות נרחבות במסגרת פרויקט חיזוק מבנים שכבר מתבצע לצד קידום התחדשות עירונית- תהליך שיביא לשיקום פיזי של השכונות הוותיקות ומשיכה של זוגות צעירים ומשפחות לעיר ויצירת מתחמי עירוב שימושים, שיעלו את איכות חיי התושבים.

ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה, אמר: “אנחנו ממשיכים להיות קשובים לצרכי הישוב והתושבים. הכביש החדש לא רק יאפשר כניסה ויציאה נוספת מהיישוב, אלא גם יוריד משמעותית את העומסים בכבישים הקיימים. אני רוצה להודות לידידי בני בן מובחר שהסכים להעביר את השטח הנדרש לחצור הגלילית ולצוותים במועצה הפועלים לקידום הפרויקט החשוב”.

שיתוף פעולה אזורי ומבורך. שמעון סויסה ובני בן מובחר