כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון הגליל על הרצליה

הפועל גליל עליון ניצחה 68:87 את בני הרצליה עמוסת הזרים. 46 נקודות נקלעו ע”י שחקניה הישראלים של הגליל

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן
*. הסרטונים הופקו בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל

ערב של כבוד וגאווה לא רק להפועל גליל עליון, אלא לכדורסלן הישראלי. בזמן שליגת העל – חלון הראווה של הכדורסל הישראלי, עמוסה בשחקנים זרים והרבה שחקנים הישראלים מוצאים את עצמם נדחקים לשולי הסגל ואף נדחקים מהליגה, הפועל גליל עליון מוכיחה שאפשר גם אחרת. הערב זכתה הקבוצה בניצחון שישי בשבעת המשחקים האחרונים, כאשר בחמישה מהניצחנות התייצבה למשחקים עם סגל של 3 זרים והתמודדה מול קבוצות עם סגלים של 5 זרים. תקציר המשחק בהמשך הכתבה.

הערב התארחה הקבוצה הגלילית המוכשרת והנמרצת אצל בני הרצליה – סגנית אלופת המדינה ומחזיקת הגביע, שעמוסה בשחקנים תוצרת חוץ. לאורך רוב דקות המשחק שחקני הגליל, בניצוחו של הרכז רועי הובר, הוכיחו שיש לכדורסלן הישראלי מה למכור. גליל ניצחה 68:87 כשגולת הכותרת – הישראלים קלעו יותר ממחצית הנקודות שקלעה קבוצתם – 46 נקודות. ומה בהרצליה? שם הישראלים, שרק שניים מהם יליד הארץ, יאיר קרביץ ועודד ברנדווין, קלעו 17 נקודות מ-68 שקלעה קבוצתם.

צפו בקליפ ביצועים של רועי הובר



אחרי רבע ראשון עם הגנות משוחררות, שבו שחקני הגליל צעדו ביתרון 21:26 בסיום, הגיע לו רבע שני מטורף. כמה מטורף? ארבע דקות מתחילת הרבע שלשה שקלע רועי הובר השלימה ריצה של 3:20 והעניקה לגליל יתרון 23:40. עם האוכל בא התיאבון ובהמשך שחקני הגליל כבר צעדו ביתרון 29:50, בדרך ליתרון 31:51 בתום המחצית הראשונה.

הרבע השלישי של המשחק, שהתחיל די טוב ובמהלכו לוטן אמסלם קלע שתי שלשות רצופות, היה רבע שבו הרצליה הקשיחה את משחק ההגנה ומנגד הייתה חדה בהתקפה. הרצליה סיימה את הרבע עם “ניצחון” 12:26 והיתרון הגלילי התכווץ ל-57:63.

הרצליה פתחה את הרבע האחרון עם סל של גייב לוין, שצימק את היתרון הגלילי ל-4 נקודות, אך התעוררות גלילית מחודשת מצידם של הובר ובוקר, הגדילה את היתרון ל-59:68. הובר המשיך את היכולת המצוינת שלו והוביל את הקבוצה שוב ליתרון דו ספרתי, שממנו הרצליה כבר לא הצליחה לחזור לתמונת המשחק ובסיום ניצחון 68:87 ענק.

מתחיל להיכנס לתלם. דווין מארבל


אז מה ניצח את המשחק הערב במספרים? עבודה מצוינת מתחת לסלים. 43 ריבאונדים גליליים, לעומת 35 שקטפה הרצליה. 13 ריבאונד התקפה מהצד הגלילי, 4 בלבד מהצד של הרצליה. 7 איבודי כדור גליליים, לעומת 13 של הרצליה. 42 אחוזי הצלחה בקליעות מחוץ לקשת מהצד הגלילי (13/33), לעומת 22 אחוזי הצלחה מצד הרצליה (4/22).

דווקא במשחק שבו ברייס וושינגטון – מלך הסלים והריבאונדים של הגליל, שהתארח אמש לריאיון בפינת “ספורטאי החודש” שלנו, מסיים עם 9 נקודות ו-3 ריבאונדים, מצליחה הפועל גליל עליון לזכות בניצחון גדול ומרשים על קבוצה, שהצליחה לנצח בביתה את האלופה מחולון, הפועל ירושלים והפועל ת”א. אז מיל אלה שהתעלו במיוחד הערב? רועי הובר הוא מצטיין המשחק, לאחר שקלע 21 נקודות וחילק 5 אסיסטים. הפורוורד והקפטן נמרוד לוי הרשים עם 12 נקודות ו-10 ריבאונדים. שחקן הפנים, ווין לנגסטון, במשחקו הטוב ביותר העונה, קלע 10 נקודות וקטף 4 ריבאונדים. דיישון בוקר סיפק 12 נקודות וסחט 7 עבירות. דווין מרבל, הפורוורד החדש, תרם 10 נקודות ונראה כמי שמתחיל להיכנס לתלם. יתר הקלעים: לוטן אמסלם – 8 נקודות, איתי מושקוביץ – 3, יהל מלמד – 2. שותף: רון כהן.

הוביל את קטגוריית הריבאונדים. נמרוד לוי

רועי הובר שסיים עם 21 נקודות אמר בסיום המשחק: “זה ניצחון גדול, ידענו את החשיבות של המשחק בקרב עם הרצליה על הבית העליון . באנו מאוד חדים מההתחלה במגרש לא קל שקבוצות גדולות הפסידו בו. הגליל הוא מקום מיוחד, אנחנו הרבה ביחד גם מחוץ לשעות האימונים, וכולם אנשים טובים וכיף ביחד. זה עוזר לנו”.

מאמן הקבוצה, ברק פלג סיכם את המשחק: “זאת תחושה של גאווה כי מה שכולם רואים במשחק זאת הוצאה לפועל של האימונים שלנו. אני מאוד גאה באיך שכולם משחקים גם ברגעים פחות טובים. אני כמעט כלום בלי הצוות שיש לי – יש לי שני עוזרי מאמנים – אבישי גורדון ושגיא שלו ומאמנת כושר – חן לביא שהם הדבר הכי טוב שקרה לי. הם נותנים לי המון שקט, וגם החברות שלנו נותנת לי להיות מאוד שקט”.

קידום ישראלים זו שליחות עבורם. ברק פלג ואבישי גורדון
תקציר המשחק