כדורסל גברים: להמשיך את הפורמה גם בשרון

הפועל גליל עליון תתארח אצל בני הרצליה עם תקוות לעלות לפלוס במאזן הניצחונות

אחרי שניצחה בחמישה מששת המשחקים האחרונים והצליחה לעלות למקום השביעי עם מאזן של 7-7, הפועל גליל עליון תתארח מחר בערב, בשעה 19:45, אצל בני הרצליה – מחזיקת הגביע וסגנית האלופה, שאותה היא מקדימה בנקודה ומשחק עודף. במשחק הראשון הפועל גליל עליון ניצחה 89:95, מה שאומר שאם הרצליה תנצח בהפרש גבוה מ-6 נקודות היא תחלוף בטבלה על פני הגליל, שמעודדת מהזמנתם של הקפטן והפורוורד נמרוד לוי והרכזים, רועי הובר ואיתי מושקוביץ, לסגל הרחב של נבחרת הלאומית למשחקי מוקדמות אליפות העולם בחודש הבא מול פינלנד וסלובניה. המשחק יועבר בשידור בערוץ הספורט (אפיק 55). רכישת כרטיסים באתר “לאן”.

גאווה גלילית. נמרוד לוי, איתי מושקוביץ ורועי הובר (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)



בני הרצליה נחשבת לקבוצה ביתית מצוינת, שכבר הנחילה בביתה הפסדים לאלופה מחולון, להפועל ת”א ולהפועל ירושלים. מנגד, גליל עליון ניצחה בשני משחקי חוץ מבין שבעת הניצחונות שהשיגה העונה. בהחלט משחק מאתגר מאוד צפוי הערב לקבוצה הגלילית, שתתייצב בסגל מלא שיכלול גם את הרכז איתי מושקוביץ, שנפצע באימון ביום רביעי האחרון. בכל אחת מהקבוצות יש מספר שחקני מפתח, אך לכל אחת מהקבוצות גם יש שחקן שמוביל את מרבית הקטגוריות: בגליל מדובר בסנטר ברייס וושינגטון – שהתארח אמש לריאיון מקיף אצלנו בפינת “ספורטאי החודש”, בהרצליה מדובר בפורוורד, מוריס קמפ. וושינגטון מוביל את טבלת מלך הסלים של הגליל עם ממוצע של 15.9 נקודות, 9 ריבאונדים (מקום 3 בליגה, מקום 1 בריבאונד התקפה), 1.6 חטיפות ומדד 22.6. מנגד, לקמפ ממוצע של 19.2 נקודות, 7.9 ריבאונדים ומדד 24.2 למשחק.

מגיע בכושר מצוין. ברייס וושינגטון (צילום: גיל נוימן)


בגזרת האסיסטים לכל אחת מהקבוצות שניים מהמוסרים הטובים בליגה: בגליל מדובר ברועי הובר – שמעמיד ממוצע של 6.8 אסיסטים (לצד 9.8 נקודות) , לעומת 7.6 שמעמיד קוונטין הוקר מהרצליה, לצד ממוצע של 12.6 נקודות למשחק. להרצליה עוד שחקני מפתח בדמותם של הגארד  כריס באב – שמעמיד ממוצע של 17 נקודות למשחק ולבטח יאתגר את דיישון בוקר, רועי הובר ואיתי מושקוביץ. כמובן שגליל תצטרך את ווין לנגסטון ונמרוד לוי על המשמר במאבקים מתחת לסלים עם הגבוהים של הרצליה בראשותם של קמפ, ג’וליאן גמבל – שעומד על ממוצע של 11.8 נקודות  ו-7 ריבאונדים, וכן אנדי ואן וליט הבלגי – שעומד על ממוצע של 10.3 נקודות ו-6.8 ריבאונדים למשחק.

מבחינת סטטיסטקה קבוצתית, להרצליה יתרון קל בפרמטרים של ריבאונדים וקליעות מחוץ לקשת, לגליל יתרון קל בפרמטר קליעות מהעונשין וחלוקת אסיסטים. בקליעות מתוך הבקבוק יתרון לאחוזי ההצלחה של הגליל (57 לעומת 52).

צריכים להיות מלוכדים לאורך כל המשחק. שחקני הגליל בסיום המשחק מול הגלבוע (צילום: גיל נוימן)



ברייס וושינגטון התייחס למשחק הערב בריאיון שערכנו עמו בפינת “ספורטאי החודש”: “הרצליה קבוצה נהדרת, שרובה רצה כבר שנה שניה ברציפות. יש להם כימיה טובה, כי הם שיחקו ביחד הרבה משחקים. הם שיחקו בשתי מסגרות ועשו את זה היטב. אנחנו מכירים אותם טוב מאוד – אנחנו יודעים שבאב הוא קלעי נהדר ושהוקר הוא “הגנרל” שלהם על המגרש. יחד עם זאת, אנחנו צריכים לעשות את הדברים שלנו – לשחק חכם, לשחק את הכדורסל שלנו וליהנות מהמשחק. זה הולך להיות משחק קשוח מאוד, ואנחנו צריכים להיות מוכנים “לתת את האגרוף הראשון”, ולהראות להם שבאנו להילחם. אנחנו חייבים לעבוד קשה על הריבאונד כי הם קבוצת ריבאונד התקפה מעולה (קמפ, גמבל וכהן). אסור לנו לתת להם לקבל שום דבר בקלות. אנחנו צריכים להישאר ביחד, ולשחק בקשיחות ולא משנה מי יהיה על המגרש. אם הם יתאמצו על כל מהלך ויתקשו, אני מאמין שאנחנו נהיה במשחק”.

הפעם מגיעים בסגל שונה. תקציר המשחק הקודם בין הקבוצות (הופק ע”י מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט)