כדורסל גברים: ברייס נותן רייס

“ספורטאי החודש” שלנו הוא ברייס וושינגטון, סנטר הפועל גליל עליון, שמצוי בעונת שיא ומכוון גבוה להמשך הדרך.

*. תודתנו נתונה לנטע רוזנבליט, דובר הפועל גליל עליון, על סיוע רב להכנת הכתבה
*. כל הקליפים המוצגים בכתבה הופקו בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל

הפועל גליל עליון עוברת העונה רכבת הרים. הקבוצה אמנם מוצאת את עצמה בתקופה מצוינת עם מאזן של חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים – שמציבים אותה במקום השביעי בטבלת ליגת העל עם מאזן של 7-7, אך התחלת העונה הייתה הרבה פחות נעימה, כללה הרבה תבוסות קשות במשחקי ליגה ובזירה הבינלאומית – ואם לא די בכך, מצאה את עצמה בעיצומה של המערבולת עוברת פרידה כפויה ממלך הסלים שלה ג’יילן הדסון, שהותיר אותה להמשך עונה עם שלושה זרים בלבד. אף על פי כן ולמרות הכל, הצליחה הקבוצה לשנס מותניים ולעשות סדרה מרשימה של ניצחונות מול קבוצות שהתייצבו עם חמישה זרים ובראשן הפועל חולון – אלופת המדינה והפועל ירושלים.

הרבה יותר מעוד ניצחון. תקציר משחק הניצחון מול הגלבוע מהשבוע שעבר


מניות רבות בהצלחה של הקבוצה העונה נזקפות לזכותו של הסנטר ברייס וושינגטון, שחגג ביום רביעי האחרון יום הולדת 27. וושינגטון התחיל זה מכבר עונה שניה בקבוצה, לאחר שהגיעה אליה אחרי שתי עונות באליצור נתניה – שהגיעה גם היא לסדרת גמר סל הלאומית בעונת העליה של הפועל גליל עליון. ברייס וושינגטון מדורג במקום השלישי בטבלת הריבאונדרים של הליגה עם ממוצע של 9 ריבאונדים להתקפה, מוביל את טבלת ריבאונד ההגנה עם ממוצע של 3.9 נקודות למשחק ומוביל את טבלת מלך הסלים של קבוצתו עם ממוצע של 15.9 נקודות למשחק. יממה לפני משחק החוץ המאתגר מול בני הרצליה (שני, 19:45), זמן מצוין מצידנו להעניק לשחקן את תואר “ספורטאי החודש” ולארח אותו לריאיון מקיף.

ברייס וושינגטון בקטעים נבחרים מהעונה שעברה



ברייס, אתם הקבוצה עם התקציב הנמוך בליגה, היו כאלה שראו בכם יורדת בטוחה, והנה אתם ניצבים במקום השביעי בטבלה עם מאזן של 50 אחוזי הצלחה. למה אתה מייחס את זה?

“מה שגורם להצלחה שלנו השנה, זה שאנחנו בתהליך למידה. כל יום הוא עצירה שמאפשר לנו להתקדם בתהליך. לא משנה מה אנחנו עושים, בעליות או בירידות, אנחנו לומדים, גם מהטעויות שלנו. אנחנו פחות או יותר באמצע העונה, ומוצאים את עצמנו בסיטואציה טובה. בשלב מוקדם יותר של העונה היו לנו פציעות וחוסרים. עם הזמן למדנו איך לעבור גם את זה. אנחנו קשובים מאוד אחד לשני, ומתייחסים לקבוצה כמשפחה, וזה מאפשר לנו להיות בתוך התהליך הזה ביחד. אנחנו לא מסתכלים אחורה, אלא רק קדימה, למשחק הבא ולצעד הבא. אני מקווה שנמשיך בתהליך ונראה את ההצלחה גם בהמשך”.

ברייס וושינגטון בקליפ ביצועים מהמשחקים מול הפועל חיפה ועירוני קרית אתא



ניצחתם 5 מ-6 המשחקים האחרונים, ב-4 מהם הייתם עם 3 זרים והתמודדתם מול קבוצות עם 5 זרים. מה ההסבר שלך לזה?


“הריצה שלנו נהדרת, וזה באמת מרגיש טוב. בסופו של דבר יש חמישה שחקנים על המגרש, ולכן גם כשהיינו עם שלושה אמריקאים, מול קבוצות של חמישה, היו לנו את היתרונות שלנו. יש לנו שחקנים ישראלים מצויינים – הובר שחזר מהפציעה, נמרוד, איתי וגם לוטן ויהל, כל אחד תורם את חלקו בצורה הכי טובה. התפקיד שלי זה להמשיך להוביל את הקבוצה, ללמד את החבר’ה הצעירים, בלי קשר לתוצאה או למי השחקנים על המגרש. כולם צריכים להיות מוכנים בצורה הכי טובה שאפשר, כדי להיערך לכל תרחיש (פציעות וכו’). הכי חשוב מבחינתי שנהנה כקבוצה, וזו סיבה מרכזית מבחינתי להצלחה ולרצף שלנו. יש קבוצות שמשחקות עם חמישה אמריקאים אבל זה לא בהכרח יתרון. הישראלים שלנו רוצים להתקדם וללמוד, ולכן הם גם מצליחים. הם מקבלים את הביטחון שצריך ממני והמאמנים כדי שהם יוכלו להצליח, ואלו הדברים שמאפשרים לנו לנצח”.

ברייס וושינגטון בביצועים נבחרים מהמשחקים מול נס ציונה והפועל ירושלים


המשחק הקרוב מזמן לכם מפגש מול מחזיקת גביע המדינה וסגנית האלופה. מה המפתחות שלכם להצלחה במשחק?

“המשחק הבא הוא המשחק הכי חשוב. כל משחק שאנחנו עומדים לפניו הוא המשחק הכי חשוב של העונה. הרצליה קבוצה נהדרת, שרובה רצה כבר שנה שניה ברציפות. יש להם כימיה טובה, כי הם שיחקו ביחד הרבה משחקים. הם שיחקו בשתי מסגרות ועשו את זה היטב. אנחנו מכירים אותם טוב מאוד – אנחנו יודעים שבאב הוא קלעי נהדר ושהוקר הוא “הגנרל” שלהם על המגרש. יחד עם זאת, אנחנו צריכים לעשות את הדברים שלנו – לשחק חכם, לשחק את הכדורסל שלנו וליהנות מהמשחק. זה הולך להיות משחק קשוח מאוד, ואנחנו צריכים להיות מוכנים “לתת את האגרוף הראשון”, ולהראות להם שבאנו להילחם. אנחנו חייבים לעבוד קשה על הריבאונד כי הם קבוצת ריבאונד התקפה מעולה (קמפ, גמבל וכהן). אסור לנו לתת להם לקבל שום דבר בקלות. אנחנו צריכים להישאר ביחד, ולשחק בקשיחות ולא משנה מי יהיה על המגרש. אם הם יתאמצו על כל מהלך ויתקשו, אני מאמין שאנחנו נהיה במשחק”.

ברייס וושינגטון בקטעים נבחרים ממשחק הניצחון על הפועל באר שבע/דימונה


היכן אתה רואה את הקבוצה בסיום הליגה הסדירה?

“אני חושב ושואף שאנחנו נהיה ברביעיה הראשונה ונצליח להשיג את יתרון הביתיות, כדי לעשות עוד היסטוריה עבור המועדון הזה. אנחנו נעבוד מאוד קשה כדי להשיג את זה. אני מאמין שלשם אנחנו צריכים לכוון, ומאמין שכשנגיע לפלייאוף הכל פתוח והכל אפשרי. יש לנו קהל נהדר שתומך בנו. שנה שעברה הגענו לפלייאוף והייתה אווירה נהדרת שאני מאוד רוצה לשחזר. יש לנו את כל מה שצריך בשביל להגיע לשם – שחקנים טובים, מאמנים מעולים וכל המעטפת מסביב. אני מאמין בעצמי ואני מאמין בקבוצה הזו”.

מכוון הכי גבוה שאפשר. ברייס וושינגטון (צילום: גיל נוימן)



אתה כבר שנה וחצי חי בגליל העליון, אחרי שהתגוררת במרכז הארץ. איך ההשתלבות שלך בנוף הגלילי?

“אני אוהב את האזור ואת הנוף. אחד הבילויים האהובים עליי זה פשוט לצאת למרפסת וליהנות מהנוף – ההרים, העננים, השמש, החרמון. הנוף פשוט נפלא ואני אוהב את זה. בשנתיים שבהן שיחקתי בנתניה הייתי בת”א, ושם הקצב הוא אחר לגמרי. פה הכל רגוע יותר. האנשים פה פשוט נחמדים, ולא משנה לאן אני הולך, כולל בסופר, אנשים פונים אליי ומדברים איתי. זה אזור מאוד משפחתי באופי שלו. אני לא אדם של בילויים, ואני גם לא צופה המון בכדורסל, אלא מעדיף את השקט שלי ואת הניתוק. אני קורא הרבה, אני אוהב לבשל, שזה מבחינתי סוג של תרפיה. כמובן שאני מדבר עם המשפחה שלי הרבה. לפעמים אני פשוט יוצא לעשות סיבוב ברגל בקרית שמונה בשביל להירגע וליהנות מהזמן שלי”.

מה הביא אותך לישראל?

“הסיפור של ההגעה שלי לישראל הוא מטורף. ישבתי באוסטרליה על החוף וקיבלתי טלפון מעידן אבשלום, המנהל המקצועי של אליצור נתניה. לא היה לי מושג מי זה, אבל הוא הסביר לי כמה טוב בישראל. לא חשבתי בכלל על האופציה של לשחק בישראל ולא ידעתי על המדינה הזו יותר מדי, אבל היה משהו המילים שלו שפשוט גרם לי להאמין לו. הסיטואציה בנתניה מאוד התאימה לי, וגם עבור המשפחה שלי. הכרתי כמה שחקנים ששיחקו בליגה השניה, והאמנתי שזו הזדמנות בשבילי. אחרי שהגעתי לפה, גיליתי איזו מדינה מדהימה זו וכמה טוב לחיות פה. אני פשוט אוהב את זה – האנשים, האוכל, מזג האוויר וכל השאר. התחלתי לשחק בליגה השניה ופשוט נהנתי, וזה הכי חשוב, כי גם הכדורסל התחבר לשאר הדברים הטובים במקום הזה”.

היו ימים בלאומית. ברייס וושינגטון במדי אליצור נתניה (קלי בשיתוף איגוד הכדורסל)



מה משאיר אותך בישראל כל כך הרבה זמן?

“המעבר לליגה הראשונה היה עבורי הזדמנות אדירה, ובייחוד שהגעתי למועדון איכותי עם שחקנים ומאמנים טובים. אני מאוד נהנה לשחק בגליל. עשיתי שדרוג משנה לשנה, ברמת הכדורסל וגם מבחינה כלכלית. אני מאמין שהליגה בישראל היא אחת משמונה ליגות הכדורסל הטובות בעולם. הייתה לי הזדמנות אולי לעבור, אבל היה לי כל כך טוב בגליל, ורציתי להמשיך לשחק ברמה הזו. אני נכנס עכשיו לשלב מאוד חשוב בקריירה ואין מקום טוב יותר לעשות את זה מאשר כאן. אני אמשיך לעבוד קשה וליהנות מהכדורסל”.

מה השאיפות שלך להמשך הקריירה?

“ברמה האישית אני רוצה להמשיך לשחק כדורסל כל עוד אני יכול. מעבר לכך חשוב לי לבנות את התשתית הכלכלית עבור המשפחה העתידית שלי. יהיו לי ילדים בעתיד, ואני רוצה שהכל יהיה מוכן עבורם. כמו שאמרתי, הכי חשוב לי ליהנות מהמשחק. כשאסיים את הקריירה של המשחק אני רוצה להמשיך להשפיע על בני נוער ועל ילדים, דרך כדורסל או בדרכים אחרות. אני מאוד מתעניין בכלכלה וזה גם תחום שאני מרגיש שיש לי הרבה מה לתרום באמצעותו. ללמד ילדים ונוער, בייחוד כאלה שמשחקים כדורסל, לחסוך כסף ולהשתמש בכסף בצורה חכמה, זה משהו שמאוד חשוב לי. אני זוכר ומזכיר לעצמי שכל יום הוא ברכה ואני רק רוצה להמשיך לחייך ולהיות שמח במה שיש לי”.

מביט על החיים בזווית רחבה. ברייס וושינגטון במשחק מול קרית אתא (צילום: גיל נוימן)