כדורסל גברים: רק תביאו ת’דרבי !!!

הפועל גליל עליון מארחת את הפועל גלבוע למשחק דרבי ההתיישבות העובדות. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה זו

אחרי קצת יותר משבועיים של פגרה הפועל גליל עליון תחזור הערב לאולם “הפיס” בכפר בלום, כשתארח בשעה 19:00 למשחק דרבי ההתיישבות העובדת את נועלת הטבלה, הפועל גלבוע. בתום 13 מחזורי ליגה גליל עליון מדורגת במקום השמיני עם מאזן של 6 ניצחונות ו-7 הפסדים. גלבוע עם מאזן של 2 ניצחונות ו-11 הפסדים. בסיבוב הראשון גלבוע ניצחה 115:117, בתום שתי הארכות. היה זה במחזור הראשון של העונה. מאז הפועל גליל עליון שבה לליגת העל היא הפסידה בכל שלושת משחקי הליגה שקיימה מול הגלבוע. הערב מקווים בקרב הקבוצה הגלילית לזכות בניצחון במה שמהווה עבור הקבוצה יותר מעוד משחק. טרם המשחק ייערך טקס זיכרון לזכרם של שלושת ההרוגים בתאונה הטרגית לפני כשבוע וחצי – אורי מלול, אריאל שטרן ודניאל פורת זכרם לברכה, שהיו אוהדים של הקבוצה. מסיבה זו, הקהל שיגיע הערב לאולם מתבקש להקדים הגעה. פתיחת דלתות האולם החל מהשעה 17:30. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 58.

נזכור ולא נשכח. אורי מלול, אריאל שטרן ודניאל פורת ז”ל


הפועל גליל עליון ניצחה בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים, למרות שהתייצבה אליהם עם שלושה זרים. הערב  יערוך הערב הופעת בכורה הפורוורד, דווין מרבל, שנרשם כזר הרביעי במקומם של מאליק אבו וג’יילן הדסון. גלבוע יחד עם מאמנה החדש-ישן, אריאל בית הלחמי, תתייצב למשחק עם חמישה זרים. בסגל הישראלי של הגלבוע שני שחקנים עם עבר גלילי בימי הליגה הלאומית: הסנטר מירון רוינה – ששיחק שתי עונות בקבוצה והגארד צוף בן משה, ששיחק כחצי עונה בקבוצה. מנגד, גם בגליל נציגות נכבדת ליוצאי הגלבוע, בראשם המאמן ברק פלג ועוזרו אבישי גורדון. איתי מושקוביץ גדל במחלקת הנוער של הגלבוע.

ימשיך את הפורמה המצוינת? איתי מושקוביץ במשחק הקודם מול הגלבוע (צילום: גיל נוימן)


שחקן המפתח של הגלבוע בקו הקדמי הוא ג’סטין גורהאם, שמוביל את הקבוצה בפרמטרים של ממוצעי הריבאונדים (10.5), אסיסטים (2.8) וחטיפות (1.3).וין לנגסטון,  נמרוד לוי וברייס וושינגטון, יצטרכו לתת תשומת לב מוגבל לגורהאם וגם לסנטר צ’אד בראון של 9.7 נקודות ו-7.6 ריבאונדים למשחק. בקו האחורי שחקני המפתח של הגלבוע הם הגארד פייטון וויליס – מלך הסלים של הקבוצה עם ממוצע של 17.5 נקודות, והרכז לונדון פרנטס – ששיחק בשתי העונות הקודמות בקבוצה וחזר אליה לפני מספר מחזורים, ועד כה הוא מעמיד ממוצע של 13.4 נקודות ו-7 אסיסטים למשחק – בהחלט צפוי מאצ’ אפ מרתק מול מובילי הכדור של הגליל – איתי מושקוביץ, רועי הובר ודיישון בוקר.

הזמן שלו להביא את הדרבי. ברייס וושינגטון במשחק הקודם בין הקבוצות (צילום: גיל נוימן)



גלבוע היא הקבוצה עם אחוזי הקליעות הרעים ביותר מקו העונשין (63 אחוזים), ממוצע האיבודים הגבוה בליגה (15.5), אך עם זאת קבוצה עם מספרים די טובים בכל מה שקשור לתרגום איבודי כדור וליקוט ריבאונדים לנקודות. גלבוע קלעה בממוצע 18 נקודות למשחק כתוצאה מכדורים אובדים וקלעה בממוצע 15.7 נקודות למשחק מכדורים חוזרים.

ברק פלג, מאמן הקבוצה, התראיין לפודקאסט האוהדים של הקבוצה, בהנחייתם של צוד בדיחי ונעם כהן. להאזנה, לחצו כאן

נחוש לנצח הערב. ברק פלג (צילום: גיל נוימן)