כדורסל נשים: האנרגיות שמגיעות מגדות

“ספורטאית השבוע” שלנו היא מיקה פלג, שעוד לפני גיל 16 משתלבת בהצלחה בקבוצת הנשים של הפועל גליל עליון

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון עוברת עונה מאוד מאתגרת, שבה היא ניצבת עם סגל קצר וצעיר אל מול אתגרי הליגה הלאומית. אמש זכתה הקבוצה בניצחון ביתי חשוב 39:46 על מכבי רעננה, שהגיעה למשחק כשהיא מדורגת במקום החמישי בטבלה ולרשותה סגל עמוק יותר. כדורסל גדול לא היה שם, אבל שחקניות הגליל הצליחו במאמץ קבוצתי ראוי להערכה לזכות בניצחון שלישי העונה, שנותן לה אוויר לנשימה. מיקה פלג, שקלעה 6 נקודות במשחק ותרמה רבות במשחק ההגנה, זוכה בתואר “ספורטאית השבוע” שלנו. היא מצידה משתדלת לשמור על פרופיל נמוך: “אני חושבת שבשלושת הרבעים הראשונים לא הייתי במיטבי, כמעט ולא זרקתי לסל. ברבע האחרון הדברים הלכו טוב יותר. יש לנו קבוצה ווינרית עם מנטליות מיוחדת, אני שמחה שהפעם המאמץ הקבוצתי גם הניב ניצחון”.

ניצחון חשוב מאוד. שחקניות הגליל ורעננה במשחק אמש



כבר 6 שנים שמיקה פלג, תלמידת כתה י”א במגמת פיזיקה בתיכון “הר וגיא”, היא  חלק ממחלקת הנערות והנשים של הפועל גליל עליון. בעונה שעברה שיחקה בקבוצת נערות ב’ ולמעשה היא רשומה בה גם העונה, אך השחקנית המוכשרת מקיבוץ גדות, שתחגוג בחודש הבא יום הולדת 17, עומדת ברוב הזמן לרשות קבוצת הנשים ומתקדמת תוך כדי תנועה. ליאור סרף, מנהל הקבוצה, על המקום של מיקה בקבוצת הנשים: “מיקה קלעית טבעית ושחקנית הגנה מחוננת. היא ילדה נהדרת עם לב רחב ואיכפתי, ספורטאית למופת. מגיעה לכל אימון ועובדת קשה. היא עשתה קפיצת מקפצה נהדרת מהעונה שעברה, בה הצטרפו אלינו בשלבי הסיום  אני .מאחל לה שתמשיך ככה. השמיים הם הגבול”.

זו היא. מיקה פלג



את האהבה לכדורסל מיקה פלג קיבלה מהבית: “סבי, יהודה יגר, מאמן כדורסל בעבר, חיבר אותי ואת אחי, דולב, למשחק הזה. מגיל צעיר התאמנו ושיחקנו יחד. הצטרפתי לחוג כדורסל ובהמשך לקבוצת הילדות. באזור גיל 13 לקחתי הפסקה של חצי שנה, אבל חזרתי גם כדי להיות עם החברות וגם כדי להתחבר למה שבסופו של דבר הבנתי שעושה לי טוב וחשוב בחיים שלי. סבא מגיע לכל משחק ביתי, מעודד, נותן פידבקים חשובים ועוזר לי מאוד. דולב מגיע מעת לעת למשחקים, כשהוא בחופשת רגילה מהצבא”.

מיקה פלג מרגישה בנוח בקבוצת הנשים: “זו חוויה אחרת לגמרי. עולם אחר. בעבר התרגלתי להיות שחקנית מובילה בקבוצות ילדות ונערות, לכאן אני מגיעה מפוזיציה של אנדרדוג. בשלהי העונה שעברה עליתי לקבוצת הנשים. זה עשה לי טוב לצבור את הניסיון להתרגל לעבודה עם וידאו, לתרגל סוגי הגנות ולעשות התאמות שנדרשות. העונה קל יותר כל המושגים. אני לא חושבת על הפרש גילאים. עבורי זו הזדמנות להשתפר ולקבל ניסיון. כיף לי לשתף פעולה עם אמה עובד ומיקה ביתן, עמן שיחקתי במחלקת הנערות. אני נהנית לצד הבנות האחרות שלנו”.

תמיד על המשמר. מיקה פלג (23) במשימה הגנתית
וגם השלג עושה לה טוב



מיקה פלג מגיעה מקיבוץ שחי ונושם כדורסל, על אף שאין בשטחו אולם. קבוצת הכדורסל של הקיבוץ בליגות האזוריות לאורך השנים, היא ללא ספק מהקבוצות המיוחדות של הליגה. בשבת הקרובה, בשעה 15:30, תתמודד הקבוצה מול ברעם במסגרת חצי גמר גביע הליגה, במשחק שייערך באולם בית ציפורי בכפר גלעדי (בשעה 18:00 חצי הגמר השני, תל חי מול דפנה. הכניסה לשני המשחקים חופשית). גם מיקה פלג חזק בעניינים: “דולב משחק בקבוצה וזה נותן בוסט לאהדה ולרצון שהקבוצה תצליח. בקיבוץ שלנו אוהבים כדורסל, רואים בכל משחק של הקבוצה, קהל גדול וססגוני שמגיע לעודד, למרות שהמשחקים רחוקים מהקיבוץ. יש אחלה חבר’ה ואני מקווה, שהקבוצה תגיע להצלחה מקסימלית. בקבוצת הנשים יש גם את אמה עובד, שגם היא מגדות ואנחנו הרבה שנים יחד. אם אהבה לכדורסל היא מדד להצדקה לבניית אולם, אז אין ספק שמגיע לנו”.

יעלו לגמר? שחקני גדות