ארגון החלוץ מגיע למרום הגליל

הארגון הספורטיבי-חברתי יגיע לנקודה ה-61 שלו בארץ. הפעילות תבוצע במגרשי השחב”ק המרובים ביישובי מרום הגליל ישמשו לקיום פעילות קט רגל

ארגון החלוץ – חינוך דרך ספורט מבית דרור ישראל, פועל בעשרות ישובים לאורך אורכה ורוחבה של ישראל והשנה הרחיב את פעילותו גם לשניים נוספים בצפון: מרום גליל וקיבוץ כנרת. השנה החדשה יצאה למעשה לדרך במספר שיא של 61 ישובים ברחבי הארץ, במגוון פעילויות ותחומים שמשלבים בין ספורט לחינוך.

הפעילויות של “החלוץ”, כאמור, מגוונת וכוללת, בין השאר, קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט וקידספורט, עצמאית בשטח – הכנה לצה”ל, סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

ליגת קיץ המאורגנת ע”י ארגון “החלוץ”

בשנה האחרונה “החלוץ” ביצע מספר פיילוטים מוצלחים שנמשכים גם השנה: קורס מנהיגות צעירה, שמטרתו פיתוח מנהיגות ספורטיבית בקרב בני נוער וקבלת כלים למנהיגות ועזרה לזולת בחיי היום-יום. כמו כן תוכנית “קידספורט” – לילדים בגילאי 3-6 שנחשפים לתנועה בגיל הרך בקבוצות קטנות. אחת מהפעילויות הייחודיות של “החלוץ” היא פרויקט “מחויבות אישית”. במסגרת הפרויקט, התלמידים מתנדבים ומקבלים הזדמנות לשמש כעוזרי מאמן בחוגי כדורגל במתנ”סים ברחבי העיר ולהדריך את הדור הצעיר (מילדים בגן חובה ועד כיתות ד).

עומר ליבנת, מייסד “החלוץ”, אמר כי עבורו “זה מרגש להגיע לעוד ועוד מקומות בארץ ולראות כמה הספורט והחינוך מחברים בין אנשים. אני מאחל הרבה הצלחה לחניכים, להורים ולשותפים היקרים שלנו, וכמובן מוריד את הכובע בפני הצוות המקצועי המעולה שלנו שעובד ימים כלילות על מנת שהכל יעבוד ויצליח”.

ליבנת הוסיף: “כיף לראות איך כל השותפים ממשיכים איתנו שנה נוספת ומרחיבים את הפעילות. השנה נשים דגש רב על נושא שילוב בני הנוער כעוזרי מאמן בקבוצות שונות, כך אפשר לחבר בין הצורך של הילדים לדמות בוגרת נוספת בקבוצה לבין הצורך של בני הנוער לעשות מחויבות אישית ולתרום לחברה”.

רכזת מחוץ צפון של “החלוץ”, עדי לופקובסקי, סיכמה: “חינכתי קבוצות גדולות של ילדים ואני יודעת כמה יש לתחום המחנך משקל כל-כך גדול אצל הילד. זה הרבה יותר מרק ספורט. נהדר להיכנס לעוד ועוד מקומות, לתרום ולהעשיר את הילדים. הילדים נחשפים לפעילויות שלנו ומתחברים מאוד לקונספט. מקווה שתהיה לכולנו שנה מוצלחת”.

הכדורגלן עידן ורד במפגש עם פעילים בחוגי “החלוץ”