כדורסל: השכן שבא לתגבר ולשדרג


“ספורטאי החודש” שלנו הוא יאיר יהודאי, שחקנה של קבוצת הכדורסל של ראש פינה, מוליכת ליגת “ארץ הצפון”

ארבעה מחזורים עברו על ליגת “הארץ הצפון” – ליגת היישובים של הגליל העליון. מי שניצלה בשבוע שעבר את המחזור החופשי שהיה לקבוצת תל חי – הקבוצה היחידה שנהנתה ממאזן מושלם בתום שלושה מחזורים, היא ראש פינה – שבזכות ניצחון ביתי על דפנה, עלתה למקום הראשון על חשבונה, כשהיא עומדת על מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד. שחקן מרכזי בהצלחה של הקבוצה מהמושבה הציורית הוא יאיר יהודאי, שוטר במשטרת ישראל, נשוי + 4 בנות מחצור. יהודאי מוצא את עצמו משחק בשנתיים וחצי האחרונות עם החבר’ה מראש פינה, שמתכנסים על בסיס שבועי באולם הביתי כדי להתאמן ולשחק יחד ואף הספיק להיות מספר חודשים בסגלה של הפועל ראש פינה, עת ששיחקה בליגה א’. בקבוצה מעידים על שחקן מצוין ואהוב על כולם, לא בכדי הוא נבחר ע”י חבריו ל”ספורטאי החודש” שלנו.

השכן שתורם להצלחה. יאיר יהודאי



יאיר, מה הביא אותך לראש פינה?

“בחצור לא היה יותר מדי כדורסל בשנים האחרונות. עברתי תקופה מסוימת לשחק עם חברים באולם בקיבוץ חולתה, אבל שם הפסיקו הרבה אנשים להגיע. חברים הזמינו אותי להצטרף לחבורה בראש פינה. הופתעתי לראות את הספורטיביות, החברויות, הקהילתיות. אני נהנה מאוד עם החבר’ה האלה ושמח לקחת איתם חלק בליגה. לפני מספר חודשים שיחקתי בליגת ראש העיר בקרית שמונה יחד עם חברים מעולם הביטחון, היה כיף גדול. עכשיו יש את הליגה הזו, שהיא מהנה מאוד”.

איך התרשמת מההתנהלות של הליגה?

“חוויה גדולה. שאפו ענק לזיו ברתנא ועמותת הספורט הגליל העליון, שמארגנים את הליגה בצורה כל כך מקצועית ורצינית. זה לא מובן מאליו, בעידן הזה שאנשים לא יוצאים מהר מהבית למשוך אנשים וגם קהל למשחקים. רמת ארגון גבוהה. שופטים, מזכירות, אני לא מכיר הרבה דברים כאלה. מה שכן, חבל שהליגה קצרה. אם אפשר היה לעשות שני סיבובים, זה היה אידיאלי”.

נהנה מכל רגע בקבוצה ובליגה. יאיר יהודאי



בקבוצה מצביעים עליך כשחקן מרכזי על הפרקט וגם בפן החברתי

“אני לא אוהב לדבר על עצמי, אבל ברוך השם מרגיש שלפעמים אני מפתיע את עצמי. יש חיבור טוב בין האנשים. רמה בינאישית גבוהה, שמביאה את המקצועיות. אפס אגו. אנחנו נותנים הכל בכל משחקים, במטרה ללכת  עד הסוף – גם בליגה וגם בגביע. הייתה לנו מעידה במשחק מול תל חי, אבל אני בטוח שעד הסיום נדע להיות ממוקדים”.

איזה כדורסל וענפי ספורט מעניינים אותך?

“כמובן שכדורסל זה הענף הפייבוריט. אני צופה במכבי ת”א ביורוליג ב- NBA וטורנירי סטריט בול. מתעניין קצת בכדורגל בארץ ובליגת האלופות”.

אתה רואה חזרה אפשרית של הכדורסל בחצור?

“כואב לי לראות שאין היענות ואנחנו נאלצים לחפש לנו אפשרויות במקומות אחרים. ניסינו להניע את הכדורסל ולא כל כך הלך. אני מקווה שבעתיד נצליח”.

רוצים אליפות. יאיר יהודאי (ראשון מימין בשורה העליונה) וחבריו לקבוצה