כדורגל: יש שוער בשער וגם בהתקפה

“ספורטאי החודש” שלנו הוא הראל בן חור – שוער וחלוץ קבוצת ילדים א’ של מרכז קהילתי קצרין-גולן, שעושה חיל גם בשער וגם כשחקן שדה

קבוצת ילדים א’ של מרכז קהילתי קצרין-גולן עושה עונה מוצלחת במחוז צפון תחת הדרכתו של המאמן, רון דובר. גורם מרכזי בהצלחת הקבוצה הוא הראל בן חור, בן 14 מקיבוץ אורטל, שהצטרף בעונה שעברה לקבוצת ילדים א’ הקודמת, שהורכבה גם משחקנים הבוגרים ממנו בשנתון. בעונה שעברה השתלב ברוב המשחקים כמחליף, בעונה הזו משמש כשוער הראשון של קבוצתו ואפילו מוצא את עצמו מעת לעת כשחקן שדה, לרוב כחלוץ, שבחודש שעבר הבקיע שני שערים.

כשביקשנו המלצה לבחירה ב”ספורטאי חודש” מטעם המועדון מהגולן, רון דובר נתן לנו חותמת: “הראל הוא הקפטן שלנו. הוא התחיל כשוער והתגלה כשוער מצוין. עם הזמן ביקש לצאת מהשער ונוכחתי לדעת שיש לו יכולות מצוינות גם כחלוץ. יש לנו עוד שלושה שוערים טובים בקבוצה, כך שיש לי אפשרות לשלב את הראל בתפקידים שונים. מעבר להיותו שוער וכדורגלן מצטיין, הוא אדם מקסים, תומך, עוזר, קשוב ובעל פוטנציאל גבוה. הוא צובר ביטחון ואני בטוח שימשיך להתקדם עם הזמן”.

משלב בין השער להתקפה. הראל בן חור



הראל, מה הביא אותך לכדורגל?

“הייתי בחוג הכדורגל בבית הספר. המאמן, עדי גור, המליץ לי להצטרף לקבוצה. הגעתי והתקבלתי בצורה מדהימה ע”י אלרואי כהן המאמן המצוין וע”י חברים. התחלתי כשוער שני השתלבתי בצורה טובה בקבוצה ונהניתי מאוד, הרבה בזכות ההכוונה של אלרואי – שלא עשה לי הנחות ועזר לי להאמין בעצמי, שאין לי מה לפחד להראות את יכולותיי. העונה הזו תחת הדרכתו של רון  בקבוצת הגיל של שנת הלידה שלי אני עובר עונה מהנה ומרתקת. ממשיך ללמוד בה הרבה. אני רוצה להודות לחבריי היקרים על כל התמיכה והאהבה. הרבה בזכותם אני כל כך נהנה מכדורגל”.

העונה אתה משלב בין עמדת השוער לבין היותך שחקן הדה. מה העדיפות שלך?

“מה שהמאמן שלי יבקש ומה שהקבוצה צריכה, זו העדיפות שלי. מה שהוביל אותי לבקש “להתאוורר” מהשער, זה שקצת קינאתי בזה  שחברים שלי רצים, מתקלים והמרחב שלהם גדול יותר.  ידעתי שיש לי מה ללמוד, מה לשפר ברמת הטכניקה ולצבור ביטחון. יש לי פערים להשלים. אני עושה אימוני כושר עצמאים ואימוני שוערים במחלקה. אני מאוד אוהב שיטת האימון של רון, היחס לשחקנים, חושב שעצם זה שהוא נתן לי לנסות ולצאת מהשער עשה לי טוב. אני מאוד אוהב אותו גם כאדם. כרגע אני לא יודע באיזה תפקיד ארצה להתמקד בהמשך. אני נהנה מהרגע”.

צרכי הקבוצה מעל הכל עבורו. הראל בן חור



מאיזה שחקנים אתה שואב השראה?

“מאוד אהבתי לראות את שוער העבר איקר קסיאס – שהביא הרבה מנהיגות וביטחון עצמי. אני אוהב לראות מהשחקנים הפעילים כיום בעולם את סרחיו ראמוס ובארץ שואב השראה מההתפתחות של רותם חטואל ואיתמר שבירו”.

מה החלום הגדול שלך?

“החלום הכי גדול לשחק בנבחרת. אני אוהד של הפועל חיפה, בעקבות סבי, יעקב בן חור – שהוא מנהל הקבוצה הבוגרת בשנים האחרונות. אני הולך למשחקים ומעודד. ללבוש את מדי הקבוצה כשחקן זה גם חלום גדול עבורי. לא קל לי בסביבה שהרבה אוהדים בה את מכבי חיפה להתמודד עם “הצקות” מהצד הירוק, אבל אני מאמין שגם הזמן האדום יגיע בחיפה”.

קבוצת ילדים א’ של מרכז קהילתי קצרין-גולן בדתרוך עם המאמן, רון דובר