טריאתלון: כובשים בכל הגזרות

“קבוצת החודש” שלנו היא מועדון טריאתלון גליל עליון, שנציגיה עשו חיל במחצית הראשונה של העונה בתחרויות ברחבי הארץ

במועדון טריאתלון גליל עליון חיכו הרבה זמן להתחלה כל כך מוצלחת של עונה. לצד הגדילה בהיקף הפעילות בקבוצות השונות, ההצלחה ניכרת גם על מסלולי התחרויות בדמות זכייה במדליות ושיפורי שיאים אישיים. על כך בפירוט, בפסקה הבאה. לאחר ההצלחה הגדולה באליפות הארץ, שבה ייצגו את המועדון 30 נציגים ונציגות, זמן מצוין עבורנו להצדיע לקבוצות המועדון בפינת “קבוצת החודש”. הייחוד הגדול של המועדון, שהוא אינו פונה רק לספורטאיות וספורטאים המכוונים ומכוונות לזכייה במדליות. במועדון יש דינמיקה והרמוניה בין הצד התחרותי לבין הצד הספורטיבי, תוך דגש גדול על המרקם החברתי המיוחד – דבר המתבטא בחגיגות ימי הולדת, ערבי גיבוש וטיולי רכיבות אופניים.

זו רק חלק מהחבורה. הנציגות הנכבדת והמלווים במסע באילת



אליפות הארץ באילת העשירה את המועדון בשתי מדליות: שרון רומם (מחניים) השתתפה במקצה הספרינט בקטגוריית גילה (55-59) וקטפה את מדליית הכסף, כשהיא מגיעה למקום השני. עלמה שיינפלד (בת 9, שדה אליעזר) זכתה במדליית ארד. קודם לכן, זכתה במדליית הכסף בתחרות ברעננה, שבה מאיה לוונטל (בת 10, כפר גלעדי) קטפה את מדליית הזהב שהגיעה למקום הראשון בקטגוריית גילה. הצלחות היו גם בתחרות בכפר סבא, קודם לכן. מאיה לוונטל הגיעה למקום הראשון בקטגורית גילה וקטפה את מדליית הזהב, נטע תיבון (בת 8, שדה נחמיה) הגיעה למקום השני בקטגוריית גילה וקטפה את מדליית הכסף,  עופרי אלון (בת 9, כפר יובל) הגיעה למקום השני בקטגוריית גילה וקטפה את מדליית הכסף; אריאל שיינפלד (בת 11, שדה אליעזר) הגיעה למקום השני וקטפה את מדליית הכסף, נועם שושן (להבות הבשן) התחרה לראשונה והשיג תוצאה נהדרת לקטגוריית גילו (גילאי 14-15). אה, וגם הייתה הצלחה גדולה בתחרות בנס ציונה: נטע תיבון זכתה במקום השני, עלמה שיינפלד זכתה במקום השלישי ומאיה לווטנטל זכתה במקום השני. הייתה גם תחרות בנתניה, שבה עוז לוטטי, בוגר המועדון שמתגורר במרכז הארץ, זכה במדליית זהב – ולאחר מכן נבחר ל”ספורטאי השבוע” שלנו והסביר בריאיון שקיימנו עמו עד כמה הטריאתלון נתן לו ערכים חשובים לחיים. 

כח עולה במועדון טריאתלון גליל עליון. עלמה שיינפלד עם הגביע לצד אמה ולצד יואב ביטון – המנהל המקצועי



כבשה את הפודיום. שרון רומה בתמונת ניצחון

את המועדון מובילים בגאון להצלחות הגדולות צוות מקצועי ברמות הגבוהות ביותר, בראשו עומד המנהל המקצועי יואב ביטון – מאמן את קבוצת הנוער והנערים בשחייה אופניים וריצה, בנוסף לאימון אופניים בקבוצת ילדים. ליאור כספי- מאמנת את קבוצת הנוער והנערים בשחייה ואת קבוצת הילדים בשחייה ובריצה. סתיו גיגי- מנהלת המועדון, שאחראית על כל נושא הלוגיסטיקה ונמצאת ממש בימים אלה בתהליך של קורס מדריכי טריאתלון. מכאן נעבור לריאיון שקיימנו עם יואב ביטון.

צוות מקצועי ברמות הגבוהות ביותר. ליאור כספי (מימין) לצידם של יואב ביטון וסתיו גיגי



איך אתה מסכם את החלק הראשון של העונה?

“החלק הראשון היה מעולה, עמדנו ביעדים רבים שהצבנו לעצמנו כולל התחרויות, האימונים השונים, היעדים והאירועים החדשים שהכנסנו”.

איך אתה מסכם את המסע לאילת?

“אליפות ישראל באילת אשר כללה לה הכנה ארוכה מאוד של אימוני שיא, אימוני ים, תחרויות הכנה ומטרה, עבודה על טקטיקת טריאתלון והכנה מנטלית ארוכה ויחודית. זו הייתה הצלחה גדולה. חזרנו עם שני פודיומים ובנוסף המועדון היה השישי בגודלו  מבחינת כמות המשתתפים בתחרות, אחרי  שלאורך שנים היינו מתחת לעשיריה הראשונה”.

באים מאהבה. יואב ביטון ואר סלע בסיום התחרות באילת


בשנה האחרונה עליתם כיתה ברמה ההישגית. למה אתה מייחס את זה?

“הרבה חבר’ה עלו מדרג הילדים לדרג הצעירים והנוער, גדלו והגיעו ליכולות גבוהות. הכל מסונכרן אצלנו עם שעונים חכמים ויומנים אישיים, כך שספורטאי או ספורטאית אשר יוצאים לאימון אישי רואה את הכל בטלפון ולבסוף אני מקבל את הפלט של השעון ועוד נתונים חשובים ורואה את העמידה ביעדים. כמו כן, הצוות שנמצא כרגע במועדון הוא צוות מדהים, ליאור וסתיו משקיעות את כל כולן בילדים כך של יהיה חסר כלום מבחינה מקצועית ולוגיסטית וכל ילד וילדה מוצאים את המקום שלהם. בנוסף, נבחרנו על ידי אתנה ואיגוד הטריאתלון וקיבלנו פרוייקט להעצמת נערות וילדות בתחום התחרותי מה שהעלה את כמות הבנות בקבוצה בצורה מדהימה. כמובן שמגיע להורים קרדיט גדול על תמיכה בריאה וחשובה בילדיהם ובהווי של הקבוצה”.

איך שומרים את החבר’ה בכושר בפגרה?

“בפגרה, אחרי עונה של כמעט 12 חודשים, אין לנו רצון לשמור אותם בכושר. המטרה היא יום אחרי החזרה מאילת להתנתק מהכל, לסגור את האופניים ולא להתאמן כלל אלה לבלות עם חברים ומשפחה, לטייל, לשחק בענפי ספורט שהם לא שיחקו במהלך האימונים ופשוט לגרום להם להתגעגע לטריאתלון”.

מה השאיפות שלכם להמשך העונה?

“בימים אלו אנו יושבים על כל מיני מודלים חדשים בתחום השיווק, הפרסום והתוכנית המקצועית להמשך השנה. ברגע שתתפרסם רשימת התחרויות של איגוד הטריאתלון ולפי זה אנו קובעים את המטרות ואילו תחרויות אנו משתתפי השנה. כמובן שאנחנו מזמינים בחום את כל מי שבעניין להצטרף למסגרת ספורטיבית ומשפחתית ייחודיות, היחידה שמשלבת בין שלושה ענפים, להצטרף למשפחה החמה שלנו”.

דייקנות היא שם המשחק. יואב ביטון מסדר את החבר’ה לפני מקצה האופניים