חצור: תוכנית “להעז ביחד” מתחדשת

התוכנית שמטרתה לעזור לאקדמאים למצוא עצמם בשוק העבודה תתחדש בעוד כחודש וחצי

עם סיום הלימודים באקדמיה נתקלים צעירים רבים מהפריפריה בקשיים תעסוקתיים שונים בכניסה לעולם התעסוקה והחיים האזרחיים הבוגרים. כדי לסייע לאותם אקדמאים להשתלב בעולם התעסוקה נולדה, בין השאר, התוכנית “להעז ביחד”, שפועלת בחצור מאז שנת 2014 ויש לה למעלה מ-210 בוגרים ובוגרות מהיישוב ובסביבתו. התוכנית מבוססת על הקשר האישי בין האקדמאים וההנדסאים הצעירים למגוון מתנדבים ומנטורים, החולקים את הידע והניסיון שלהם עם משתתפי התוכנית. קשר כזה מצייד את הצעירים האקדמאים וההנדסאים בסל כלים, שמאפשר להם לסלול את הנתיב והעתיד המקצועי שלהם.

התוכנית, יש לציין, פועלת בשיתוף פעולה בין מועצת חצור הגלילית, מרכז הצעירים בחצור הגלילית, עמותת בוגרי סיירת מטכ”ל ומיזם “תופסים כיוון”. “המטרה המרכזית הינה פיתוח מצוינות והון אנושי, הענקת כלים מעשיים להתפתחות אישית, סיוע במיקוד ופיתוח קריירה ורכישת כישורי חיים וערכים כמו ביטחון עצמי, עבודה בצוות, קבלת החלטות וכישורי מנהיגות” סיפר ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה.

“התוכנית היא מתנה עבור הצעירים שלנו ומהווה קרש קפיצה אמיתי מעולם האקדמיה לעולם התעסוקה”, מספרת הדסה זעפרני, ממקימי תכנית “להעז ביחד” בחצור הגלילית. “זכיתי ללוות את התוכנית מראשיתה ולראות כיצד הסדנאות והמנטורינג מאפשרים למשתתפים לגלות את היכולות שלהם, להאמין בעצמם ולהגשים חלומות. המתנדבים מגיעים לתת את כל כולם ונוסכים במשתתפים תחושת ביטחון והעצמה אמיתיים”.

עוזיאל כהן, בוגר “להעז ביחד” בחצור הגלילית, הוסיף כי “בתוכנית נחשפתי לעולם התעסוקה וקיבלתי כלים להתמודדות ביום-יום, הן בחיי הפרטיים והן בתחום הקריירה. לקראת סיום התוכנית, ובליווי המנטור שלי, התקבלתי לעבודה בחברת הייטק מובילה. אני מרגיש שבלי התוכנית שמכווינה את הדרך וללא המנטור שמקדם אותי צעד אחד קדימה לא הייתי מגיע למטרות שלי”.

המחזור הבא של התוכנית – ה-16 במספר – ייפתח ב-10.2.2023, מדי שישי וללא עלות. לפרטים והרשמה: עליזה בן דב – 052-3523800