צפת: רשמים מכנס בנושא סוכרת נעורים

המרכז הרפואי “זיו” אירח כנס חשוב העוסק בסוכרת נעורים

*. צילום: גל מוסינזון

כנס סוכרת נעורים של המרכז הרפואי “זיו”, שהפך לאבן דרך בקרב אנשי מקצוע ומטופלים התקיים בשבוע שעבר. הכנס נערך ביוזמתה של מנהלת שירות סוכרת נעורים, ד”ר אורנה דלי גוטפריד, נועד לרופאים, אחיות, צוותים רפואיים, מטופלים ובני משפחותיהם.

מנהל המרכז הרפואי הפרופ’ סלמאן זרקא פתח בדברי ברכה.רבה של קהילת חב”ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי הדליק נר ונשא דברים וגם הפרופ’ חיים פוטרמן סגן דיקן הפקולטה לרפואה ברך. מנכל”ית האגודה לסוכרת נעורים סוג 1, גב’ אפרת טיש ברכה ובהמשך דיברה על חשיבות הקהילה והנגשת הזכויות.במהלך הכנס נערכו פעילויות הסברה לילדים ולמשפחות בין השאר על ידי צוות הליצנים הרפואיים של זיו. ובמקביל התקיימו הרצאות מגוונות על-ידי מיטב אנשי המקצוע: פרופ’ נעים שחאדה – דיבר על מצב הסוכרת ותפוצתה בגליל, פרופ’ רם וייס – הרצה על טיפולים חדשים בהשמנה בילדים, ד”ר איתן רויטמן – סקר את הטכנולוגיות השונות לטיפול בסוכרת, פרופ’ דוד צנגן – חידש וסקר מחקרים על הקשר הגנטי למחלה, ד”ר נעמה פיש שוולב – בחנה חידושים נוספים בסוכרת מסוג 1, הגב’ אתי אמיר – דיאטנית סוכרת, דיברה על תזונה נכונה וחשיבות המונח זמן בטווחים, הפסיכולוגית שיר גלעין – דיברה על התמודדות והרים וילדים עם הסוכרת.

ד”ר גוטפריד מסכמת : היה כנס מקצועי ואני שמחה על הקהל הרב שהגיע ולקח חלק. מדובר בכנס מקצועי חשוב שמסייע לכולנו, אירוע מסוג זה הוא צעד חשוב במתן טיפול מתקדם לתושבי הצפון ובכלל להרחבת הידע בארץ. אני מודה לכל המשתתפים, משפחות, מטופלים ואנשי רפואה אשר הגיעו לזיו כדי ללמוד יחד על החידושים בטיפול בסוכרת הנעורים.