כדורסל גברים: חג למכבים בגליל

הפועל גליל עליון לא הצליחה לתת פייט למכבי ת”א, שניצחה 67:96.

*. צילום: פושקו

נס גדול לא היה פה. אווירה מדהימה הייתה בערב באולם “הפיס” בכפר בלום, שאירח את המשחק בין הפועל גליל עליון למכבי ת”א, תקוות להפתעה סנסציונית הייתה ביציעים, אבל כבר במהלך הרבע הראשון ניתן היה להבין לאן הרוח נושבת. קדם למשחק טקס הדלקת נרות חנוכה בהשתתפות חסידי חב”ד וטקס הצדעה לזכרו של כדורסלן העבר ווילי סימס, שהלך לעולמו בסופ”ש לאחר התמודדות עם השלכות של אירוע לב.

רגע של אחדות. טקס הדלקת החנוכיה



הפועל גליל עליון, שהתייצבה למשחק עם שלושה זרים בלבד – שניים מהם עלו בחמישייה, הסנטר ברייס וושינגטון והגארד דיישון בוקר, לצד הרכז איתי מושקוביץ והפורוודים נמרוד לוי ויהל מלמד, נתנה פייט רק בדקות הראשונות של המשחק, אך ככל שחלפו הדקות פערי הרמות היו בלתי ניתנים לסגירה, מכבי ת”א קלעה באחוזים גבוהים מטווחים שונים ושחקני הגליל, שאמנם הצליחו לקלוע 22 נקודות ברבע הראשון, לא באמת היו בתמונת המשחק. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 22:31 לזכות התל אביבים, שצעדו בתום המחצית הראשונה ביתרון 40:57. במחצית השניה הדעיכה הגלילית הייתה צורמת, רק 27 נקודות – 9 בלבד נקלעו ברבע השלישי, שהסתיים ביתרון 49:77 לזכות מכבי ת”א, שבסיום ניצחה 67:96. כן, עודד קטש, במשחק החזרה שלו כמאמן לאולם “הפיס” בכפר בלום אחרי כ-15 שנים, שם את הסנטימנטים העמוקים בצד והוביל את קבוצתו לניצחון גדול.

לא כוחות. שחקני הקבוצות בג’אמפ הראשון



הפועל גליל עליון תקווה שבני הרצליה לא תנצח בשני המשחקים החסרים שלה, כדי שלא תעלה על חשבונה למקום השמיני, שהוא כרטיס הכניסה לשלב רבע גמר גביע המדינה. נקודת האור במשחק הערב: ריבוי הישראלים הצעירים, ששיחקו הערב בגליל, וגם אם לא הצליחו לתת פייט למכבי ת”א עטורת הכוכבים, זה היה מראה מלבב לראות כל כך הרבה ישראלים צעירים כישרוניים על המגרש לפרקי זמן רבים.

רשימת קלעים הפועל גליל עליון: דיישון בוקר – 18, איתי מושקוביץ – 14, ברייס וושינגטון ונמרוד לוי – 12 כ”א, יהל מלמד – 4,  ווין לנגסטון – 3, רון כהן ולוטן אמסלם – 2 כ”א. שותף: הראל רינסקי (7 דקות). 

משחק בלי הגנה משמעותית מהצד הגלילי