רוגבי: הקפטן נחוש לאליפות נוספת

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא יפתח זעפרני – שחקן קבוצת U16 של מועדון רוגבי גליל עליון – אלופת המדינה לנוער

*. כל התמונות צולמו ע”י אוריה סימון

קבוצת הנוער U16 של מועדון רוגבי גליל עליון החלה זה מכבר עונה מאוד מיוחדת, עונה שבה היא שואפת לשמור על תואר אלופת המדינה. אחד מהשחקנים הבולטים בהצלחה של הקבוצה בעונה שעברה וגם העונה הוא יפתח זעפרני, בן 15 מקיבוץ אורטל, תלמיד בית הספר “הר וגיא”, שמונה העונה לקפטן של הקבוצה. זעפרני מסומן כשחקן מרכזי במסגרת העונה המאתגרת שעוברת ועוד תעבור על הקבוצה.

זוכה להערכה עצומה בקבוצתו. יפתח זעפרני



כשביקשנו מעופר המבורגר – המאמן של הקבוצה והמנהל המקצועי של המועדון, לבחור ב”ספורטאי השבוע” מטעם המועדון, התשובה הייתה מהירה ומנומקת מאוד: “יפתח הוא מסוג השחקנים שצריך בכל קבוצה תחרותית. זמן קצר אחרי שהתחיל את דרכו במועדון בלטה אצלו היכולת לישם את הטכניקה שלמד בלחץ משחק ובהמשך יכולת טקטית ברמה גבוהה. מבחינת המאמן יפתח הוא עוד מאמן על המגרש, עם ניווט הקבוצה לקצב משחק נכון והכוונת המאמצים במגרש. העונה מונה כקפטן קבוצת הגיל שלו וניכר כי חבריו הולכים אחריו והזכייה בטורניר הנוער הארצי האחרון, תוך רוח קבוצתית גלילית חזקה היא בהחלט תוצאה של המנהיגות שלו באימונים ובמשחקים. מעבר לזה, הוא חבר טוב מחוץ למגרש ושחקן עם קילר אינסטינקט ומנהיגות על המגרש. יפתח מיישם בצורה יפה את ערכי ורוח הרוגבי אותם  מועדון הרוגבי של גליל עליון שואף להנחיל לשחקנים”. 

שחקן חרוץ ומוכשר. יפתח זעפרני בפעולה

יפתח, מה הביא אותך לרוגבי?

“בעבר שיחקתי כדורגל בעירוני קרית שמונה ובמסגרת בית הספר. בשנה שעברה שילוב של התעניינות שצצה אצלי ודרבון מצד חברים הביאו אותי להחליט להתנסות. החבר’ה הסבירו לי על הקבוצתיות, גאוות היחידה, נלחמים על המגרש. הפיזיות, זה התאים לי ללכת על אתגר חדש”.

ציפית לאליפות כבר בעונה הראשונה?

“בעונה שעברה למעשה נבנתה קבוצה די חדשה, גייסנו קבוצה רצינית של הרבה חבר’ה, כולם השקיעו, התמידו, נתנו בראש מה שנקרא. בתחילת העונה עשינו שני טורנירים חלשים, אבל משם צמחנו, מטורניר לטורניר זה עוד ועוד התפתח, התאמנו, השקענו והשגנו תוצאות. את העונה סיימנו עם תואר אליפות הייתה עונה קשה, כיף מאוד, אני מאוד גאה בכל השחקנים ובמיוחד בצוות המדהים שלנו – שכולל את עופר המבורגר המאמן, גיא גדנקן – עוזר המאמן, יניב גרטי – מנהל המועדון,  שנתנו את התמיכה והראו את הדרך. הפכנו לא רק לקבוצה טובה, אלא גם לחברים מאוד טובים מחוץ למגרש – ששומרים על קשר טוב לאורך כל השנה ולא רק במסגרת הקבוצתית”.

נהנים במגרש ומחוצה לו. קבוצת U16 של מועדון רוגבי גליל עליון



לאן פניכם העונה?

“השתתפנו עד כה בשני טורנירים. הטורניר הראשון לא היה משהו, בטורניר השני ניצחנו הכל והיה מעולה. אנחנו שואפים הכי גבוה שאפשר, להמשיך להשקיע ולהתמיד, ליהנות מהמשחק, לצבור חוויות וליהנות מהדרך”.

מה מידת ההתעניינות שלך ברוגבי מחוץ למסגרת הקבוצתית?

“בגדול, רוגבי זה לא ענף שזוכה כמעט לחשיפה בטלויזיה, אז מה שאני מצליח למצוא מעת לעת ברחבי האינטרנט, אני צופה בו. אני משתדל להגיע למשחקים של קבוצת הבוגרים יחד עם עוד חברים, אנחנו גם לומדים מהם וגם מעודדים אותם”.

איך אתה רואה את העתיד שלך בענף?

“אני מכוון להשקיע ברוגבי, לתת מה שאני יכול ונראה לאיפה זה ייקח אותי. מאוד אני נהנה מהמשחק ומהחוויה”.

לקריאת כתבת אליפות על קבוצת U16 בפינת “קבוצת החודש” שלנו, הקליקו כאן

המעוניינים להצטרף לקבוצות הצעירות וקבוצת הבוגרים והמעוניינות להצטרף לקבוצת הנשים של מועדון רוגבי גליל עליון, יש ליצור קשר עם המנהל יניב גרטי בטלפון: 054-7948883

יש להם מסר לאומה. שחקני קבוצת U16 של מועדון רוגבי גליל עליון