כדורסל גברים: ראש פינה עם ניצחון שני

ניצחון ביתי לקבוצה מהמושבה – והפעם 64:83 על דפנה, שסופרת 3 הפסדים

דיווחו של גל קאלו -שחקן ראש פינה

בזמן ימי השיא של המונדיאל, יממה לפני הגמר הגדול בין ארגנטינה לצרפת, ומיד לאחר משחק הניחומים על המקום השלישי בו קרואטיה ניצחה את מרוקו, נפגשו “נגריית המושבה” ראש פינה ודפנה לערב מהנה של כדורסל איכותי ומעניין.

המשחק החל ב-21:00 בעקבות המשחק המחמם בין גליל לחולון ועם שמועות שאלדד דיניסמן השופט. לבסוף התברר שטל עטיה הגיע עם המשרוקית לנהל את המשחק. הקהל הרב שהגיע הכניס את הקבוצות לאווירת מונדיאל עם דרבוקות שהובאו ישירות מהמשחק המוקדם שהתקיים בקטאר.

פתיחה שקולה עם חילופי סלים ויתרון שעבר מצד לצד. ראש פינה מתאפסת ראשונה ויוצאת לריצה ומסיימת את הרבע הראשון בבליץ בדרך ליתרון דו ספרתי 13-23, הרבה בזכות הנעת כדור וצליפות של יאיר יהודאי (3 שלשות ברבע).

רבע שני יוצא לדרך. ראש פינה ברבע ההתקפי החלש ביותר שלה במשחק, קולעת 18 נק’, אך גם שומרת את יריבתה על אותו מספר נק’. יותם נוי ועמית אדלר הובילו את ההתקפה הראש פינאית. בצד השני דולב כהן ולירן לנגליב מובילים את התקפת האורחים עם 11 נק’ ו-10 נק’ בהתאמה. בסיום המחצית הראשונה 31-41 לשחקני הנגרייה.

את הרבע השלישי פתחה דפנה עם שני סלים שהורידו את ההפרש חזרה ל-6 בלבד. שלשה של הרבי אלמליח מקפיצה חזרה את ראש פינה לעניינים ומאותו רגע השליטה בקצב המשחק עברה למקומיים. דפנה לא מוותרת ושומרת את עצמה במרחק סביר ולא מאפשרת לראש פינה לברוח למרחק בלתי אפשרי לסגירה. בסיום הרבע השלישי יתרון 49-62 לנגרים.

הרבע אחרון נפתח עם ניסיונות של דפנה לצמצם את הפער לכיוון החד ספרתי, משחק לחימה בשני צידי המגרש נתנו הרגשה שהקבוצה שתילחם יותר תנצח. בסופו של דבר הכושר, הדיוק (בעיקר בזכות הקרש החביב) והקהל נתנו יתרון לשחקני הנגרייה שפתחו מבערים והגדילו את ההפרש. שלשות של דולב כהן והחטאות בצבע של ראש פינה שומרים את המשחק מלהגיע להפרש גדול יותר. בסיום 64-83 לראש פינה.

הניצחון מעלה את ראש פינה למקום השני אחרי תל חי, לה הפסידה במחזור הקודם, ואותה תפגוש בסיבוב הראשון של טורניר הגביע. ראויים לציון השופט טל עטיה ששלט במשחק בצורה מרשימה ומכובדת וכמובן הקהל שנתן אווירה טובה וספורטיבית.

במוצאי השבת הקרובה ייערך המחזור הרביעי, לקראת סופ”ש יפורסמו שעות ומיקומי המשחקים. אלה הם המשחקים: גדות מארחים את ראש פינה, ברעם מארחים את יסוד המעלה/חולתה, דפנה מארחים את שדה אליעזר.

שומרים על הבית. שחקני ראש פינה