ריצה: חוויות מהמסלול בולנסיה

ג’מיל הייב וצח אשנר משתפים בחוויתיהם מהמרתון שנערך אתמול בספרד

אלפי משתתפים נטלו אתמול חלק בתחרות מרתון, שנערכה בעיר ולנסיה שבספרד. בין המשתתפים גם שני נציגים גליליים, המשתייכים לקבוצת ריצה גליל עליון: ג’מיל הייב סוהר ביטחוני מצפת, צח אשנר מקיבוץ דפנה – מאמן אתלטיקה ורכז הספורט במוא”ז מבואות החרמון. לשניים זו הייתה חוויה אישית וחברתית עצומה והם שיתפו בעמודי הפייסבוק שלהם בתחושותיהם.

רגע לפני שהמרתון מתחיל



צח אשנר: מרתון זה כיף – כיף שסובלים בו, אבל כיף. כדי להצליח במרתון צריך להתאמן – ולהתאמן הרבה. בתקופה האחרונה לא הצלחתי לקיים שגרת אימונים מסודרת ופשוט לא התאמנתי מספיק (תירוצים יש המון – אבל אף אחד מהם לא רלוונטי) ולכן נסעתי למרתון ולנסיה במחשבה שאני לא הולך לרוץ בו יותר מ- 15 ק״מ, אבל האנרגיות של החברים ושל העיר גרמו לי לנסות ולזנק למרתון עם מטרה לסיים אותו בזמן של 3:30 שעות. ידעתי שזה הימור גדול ושרוב הסיכויים הם שהגוף שלי לא מוכן לזה אבל לקחתי הימור. ההימור נכשל. אחרי 27 קילומטרים שהלכו לפי התוכנית בקצב שרציתי המרתון תפס אותי והזכיר לי שלא הגעתי אליו מוכן, רצתי עוד שני קילומטרים עד המיקום שבו יפעת חיכתה לעודד אותי ושם עצרתי. אני אפילו לא מאוכזב, כי הראש ידע שההימור גבוה למרות שהלב דחף ללכת על ההימור (והגוף חתך עניינים). הדבר העיקרי שאני לוקח מהיום הוא שהרעב חזר- אני רוצה לרוץ עוד מרתונים מהירים!עכשיו רק צריך לחזור להתאמן כמו שצריך.

מחייך למרות הכל. צח אשנר

גמ’יל הייב: המסע למרתון התחיל לפני 6 חודשים. הייתה תקופה מאוד מאתגרת מבחינת הכל: עבודה שהיא לא קלה בכלל בגלל האופי שלה(סוהר ביטחון) , השכמות ב-4 לפנות בוקר לאימונים בשגרה ולפעמים גם ב-3:30, בלת”ים , מזג אויר ועוד… המטרה הייתה לרדת מ-3 שעות במרתו., רוב האימונים הראו שאני אמור לרדת מהמטרה הצבתי לעצמי, אבל לפעמים התכנית לא תמיד מצליחה. הוזנקנו בשעה 08:25 שעון ספרד. עד הקילומטר ה32 הייתי בקצבים ומהקילומטר ה-33 התחילו הרגליים להתאבן וכאן נכנס המשבר המנטלי. כאן אמרתי לעצמי, שאני ממשיך עם כמה קשה, כי עבדתי מאוד קשה בשביל המרתון הזה , סיימתי בתוצאה רשמית 03:07:31 שהיא שיא אישי בשבילי. אני רוצה להגיד תודה מיוחדת לחבר יקר שליווה אותי כל הדרך למרתון – “המאסטר ברוך דניאלי” הרץ האגדי שבלעדיו לא הייתי מצליח. גם לחברים היקרים, עמי ביטון ושי מלילי, עמם התאמנתי לתחרות. כמו כן עכשיו יוצאים למנוחה קלה , נפיק לקחים להמשך ונבוא יותר מחוזקים ליעדים הבאיםתודה רבה לכולם על התמיכה שקיבלתי ממכם. אוהב המון.

מסכם את דרכו בסיפוק. ג’מיל הייב