ווינר עם כפפות

“ספורטאי החודש” שלנו הוא ינאי הרדוף, שזכה באליפות העולם באגרוף תאילנדי

זה קרה בשבוע שעבר: ינאי הרדוף, בן 16 מקיבוץ איילת השחר, תלמיד במגמת קולנוע בתיכון עמק החולה, זכה בתואר אלוף העולם באגרוף תאילנדי, בקטגוריית גיל 16 עד 19 במשקל 51 ק”ג, זאת לאחר שניצח בשני קרבות בתחרות שנערכה בתאילנד, זאת לאחר שחודש קודם לכן יצא עם נבחרת ישראל להתמודדות מול הנבחרת המקבילה של קפריסין וגם שם ניצח בקרב. ההצלחות הגדולות מצטרפות לרשימת הישגים מרשימה הכוללת: זכייה בתואר אלוף הארץ שמונה פעמים ברציפות, זכייה בגביע המדינה ותואר סגן אלוף אירופה בשנת 2019. יש לנו סיבות מספיק טובות להעניק לינאי הרדוף את תואר “ספורטאי החודש” שלנו.

הגביע הוא שלו. ינאי הרדוף בסיום התחרות בקפריסין



עד כמה ההישג האחרון של ינאי הרדוף גדול, מסביר פול בנג’מין – מאמנו של ינאי הרדוף מזה כשמונה שנים: “מדובר בהישג גדול, מכיוון שהרמה בתחרות הייתה מאוד גבוהה. אנחנו נבחרת גדולה ולא כולם מנצחים. קשה אפילו לנצח קרב אחד, בטח כשממול יריבות מכל המדינות ובייחוד מקזחסטן ואוזבקיסטן, שהם הכי קשוחים שיש. ינאי זכה במדליית הזהב תוך כדי לחימה מדהימה ועם לב ענק”.

ינאי הרדוף מצידו מייחס את ההצלחה למספר גורמים: “אני משקיע ומתמיד כמו שצריך, חי חיים ספורטיבים העזרה והתמיכה מההורים ופול שתמיד שם בשבילי. פול עבור יותר ממאמן. אנחנו כבר הרבה שנים מכירים. אני מדבר איתו על הכל. התמיכה המשפחתית הכי טובה שיכולתי לבקש. לא מחסירים מאיתנו דבר בבית. אבא שלי, איתי, שיצא איתנו לתחרות בתאילנד, כבר שנים איתי ויודע איך זה להיות בתחרות. הוא לא מתערב ונותן לי להיות מפוקס לא צועק כלום ונותן למאמן להיות מאמן”.

אלוף עולם. ינאי הרדוף בתום התחרות בתאילנד


ינאי הרדוף הופתע מההד התקשורתי הרחב שעשתה הזכייה שלו גם במדיות ארציות: “כשראיתי את הכותרות, הרגשתי בהלם. כאילו,  מה עשיתי שיש עליי כתבות?”. 

ואיך אומנויות לחימה ולימודי קולנוע משתלבים יחד? הנה לכם התשובה: “אני לומד במגמת קולנוע . אני חושב שעם השנים למדתי איך לשלב את הלימודים בצורה טובה. דוגמא – אני מתעורר מוקדם בבוקר לפני הלימודים ויוצא לריצה ואחרי הלימודים עושה עוד אימון נוסף. מה שכן, אני זהיר בשיעורי ספורט בבית ספר אני פוחד להיפצע בגלל עומס  של אימונים”.

החוויות הרבות שצבר ינאי הרדוף בעולם אומנויות הלחימה יכולות ליצור תסריט מעניין. ינאי הרדוף לא פוסל מעשה בנושא: “חשבתי לעשות סרטון דקומנטרי על הדרך לתחרות, אבל בסוף זה לא יצא לפועל. מי יודע? אולי בעתיד הספורט והקולנוע יתמזגו יחד”.

דרך ארוכה ומלאה בהצלחות יחדיו. ינאי הרדוף ופול בנג’מין