כדורסל: השחר שמפציע בגדות

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא שחר נחמיאס, שחקן גדות, שהצטיין במשחק הניצחון על יסוד המעלה/חולתה

המחזור הראשון בליגת “ארץ הצפון” הושלם במוצאי השבת שעברה עם ניצחון 43:49 לזכותה של גדות במשחק החוץ מול יסוד המעלה/חולתה. גדות, שזכתה לתמיכה של עשרות אוהדים ואוהדות, נהנתה מיום מוצלח של שחר נחמיאס – שקלע 13 נקודות והביא עמו הרבה מנהיגות ומניסיונו הרב ככדורסלן בליגות הבכירות. רגע לפני שהמחזור השני יוצא לדרך היום אחה”צ (הקליקו כאן, לכתבה לקראת המשחקים) במשחק שבו גדות תארח, בשעה 17:00 באולם ביסוד המעלה את שדה אליעזר – שהייתה חופשית ממשחקים במחזור הראשון, זמן מצוין עבורנו להעניק את תואר “ספורטאי השבוע” את שחר נחמיאס, בן 45, נשוי ואב לשלושה, שמשמש כמנהל העסקי של קיבוץ גדות.

קבוצה עם נשמה. שחקני גדות והמאמן עשור תומר



לפני שנעבור לריאיון שערכנו עם שחר נחמיאס, מילות פרגון מזיו ברתנא – מנהל הליגה ורכז הספורט הקהילתי במועצה אזורית הגליל העליון: “היה משחק פנטסטי ביסוד המעלה. המשחק יכל ללכת לשני הצדדים. אין ספק שההתעלות של שחר בתחילת הרבע האחרון עשתה לגדות את ההבדל.על שחר נאמר המשפט: “אנשים צעירים רצים מהר, אנשים מבוגרים יודעים את הדרך”.

העוגן של הקבוצה. שחר נחמיאס (במרכז התמונה)

שחר, פתחתם עונה עם רגל ימין, במשחק חוץ קשה, למה אתה מייחס את הניצחון?

“מאמץ קבוצתי ותמיכה אדירה מעשרות האוהדים והאוהדות שלנו, שהעניקו לנו אווירה ביתית. בשונה מקבוצות אחרות, לנו אין אולם בקיבוץ – כך שלא ממש עשינו הכנה לליגה, אנחנו קבוצה שמשלבת בין דור חדש וצעיר מאוד לדור מבוגר, אין לנו ממש שכבת אמצע, אנחנו גם הקבוצה היחידה לאורך שנים שמשחקת בלי שחקני חוץ – כך שהרוח שלנו היא פטריוטית והקהל שלנו מגיע לכל מקום בהמוניו וזה מחפה על הרבה דברים”.

באיזה כושר הגעת לעונה?

“בגדול, עד לפני שנתיים עוד שיחקתי בהפועל ראש פינה ואפילו הגענו לליגה א’. מאז שהקבוצה פורקה אני מעת לעת מגיע בימי שישי לשחק עם החבר’ה בראש פינה. שומר על חיבור למשחק”.

הגיע עם יד רכה. שחר נחמיאס עולה לקליעה במשחק בשבוע שעבר

מה דעתך על הפורמט של ליגת “ארץ הצפון”?

“רעיון מבורך. זו תקופה שאנשים יותר פנויים לכדורסל. תמיד כיף במסגרת הזו. אנחנו בקיבוץ מאוד אוהבים אותה. אנחנו נארח את המשחק שלנו באולם החדש ביסוד, אין ספק שזה שדרוג אחרי שהתרגלנו לשחק בימי הקיץ הלוהטים של 45 מעלות בצל באולם בחולתה”.

מה המטרות שלכם העונה?

“קודם כל, ליהנות. כפי שציינתי, אנחנו בלי שחקני חוץ מבחירה, עושים את זה קודם כל בשביל ההווי והגאווה של הקיבוץ. אנחנו לא סופרים נקודות. מה שכן, אם כבר אנחנו פה, הגיע הזמן שנחצה תקרת זכוכית ונגיע לפחות לחצי הגמר”.

דור ההמשך בעקבותיך?

“אני מאוד מקווה. שתי בנותיי לא בעניין של כדורסל, אבל בני הקטן משלב בין כדורסל במבוא גליל לחוג כדורגל. אני משער שהוא ייקח את הכדורסל כענף המוביל בהמשך”.

הפועל גליל עליון, המועדון שבו גדלת ושיחקת בכל קבוצות הגיל, שוב בליגת העל. איך זה מרגיש?

“אני חושב שזה חשוב מאוד, שתהיה לאזור שלנו קבוצה בליגת העל. כמי שחבר הרבה שנים של המאמן ברק פלג וכמי שגדל עם עוזרו, אבישי גורדון, ובקשר עמו עד היום – אני מאמין ביכולתם להוביל את הקבוצה לעמידה במטרות. אני באופן אישי עוקב אחרי הקבוצה, מעת לעת גם מגיע למשחקים עם בני, כשהלו”ז מאפשר לי”.

קבוצה מושכת קהל. היציע במשחק של גדות מול יסוד המעלה/חולתה