סוללת פטריוט

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא הכדורגל הצפתי חננאל אברהם, שמצליח לשים בצד את הבעיות שמסביב ותורם תרומה נכבדת לכך שהפועל עירוני צפת מעל הקו האדום

הפועל עירוני צפת יצאה במוצאי השבת שעברה לפגרת המונדיאל עם חיוך גדול, בזכות ניצחון 1:2 ביתי במפגש התחתית החשוב מול אחווה כפר מנדא, כשעל שני השערים היו חתומים צעירים בני העיר: חננאל אברהם (22) – שכבש בפתיחת המחצית השניה שער מרשים בבעיטה עוצמתית ולירוי נחמן – שבתוספת הזמן זכה למסירה מצוינת מאברהם ובעט מחוץ לרחבה לרשת וסלל את דרכה של קבוצתו לניצחון החשוב לזכות קבוצה, שמתמודדת עם סיטואציה לא פשוטה בצד הכלכלי וגם בגזרת סגל השחקנים – שסובל מפציעות וחיסורים. חננאל אברהם, מלך שערי הקבוצה עם 4 שערים, הוא ללא ספק קרן האור של הקבוצה בחלק ההתקפי ואנו שמחים שוב לארח אותו לריאיון בפינת “ספורטאי השבוע” שלנו – שאותה הוא כבש גם כשחקן בקבוצת הנוער של הפועל מרום הגליל.

שחקן ההתקפה הבולט של צפת. חננאל אברהם (צילום: יגאל שיש – קבוצת הפייסבוק צפת המצולמת)
שער הניצחון שכבש לירוי נחמן, לאחר בישול של חננאל אברהם (צילום: מאיר ינקו – מדיית חדש בגליל)



חננאל, הסיטואציה בקבוצה לא פשוטה, איך אתה מצליח לשים את הכל בצד?

“תשמע, ברור שהייתי מעדיף שהמצב היה יותר אידיאלי, אבל שני דברים עומדים לנגד עיניי: 1. להיות בזמן הזה לצד הקבוצה שמייצגת את עיר מגוריי, שאני כל כך אוהב. 2. לפרוץ לליגות בכירות יותר. זה לא אומר שכסף לא חשוב לי, כדורגל עבורי הוא מקור פרנסה חשוב”.

בשבת האחרונה זכיתם בניצחון דרמטי, אחרי שבתקופה האחרונה ספגתם הפסדים בתוספת הזמן מהמוליכה מקרית ים וקבוצת הצמרת של כרמיאל. מה אפיין את האנרגיות שלך במשחק ולאחריו?

“איך שיצאה השבת שלחתי הודעה למאמן, משה ריי, כתבתי לו שאני בא למשחק הזה נחוש וחדור מטרה ואין מצב שאנחנו לא מנצחים – וכך היה. מרגע שעליתי על הדשא לקחתי על עצמי להיות מעורב כמה שיותר, כדי להיות שם בשביל הקבוצה במשחק כל כך חשוב. לכבוש שער ולבשל במשחק כל כך חשוב זו הרגשה מדהימה. אחרי המשחק הרבה אגרסיות השתחררו גם אצלי וגם בקרב הקבוצה. כמו שציינת, ספגנו הפסדים אכזריים וקטענו רצף של הפסדים והייתה הרגשה של שחרור לחץ”.

עברתם חילופי מאמנים. איך החיבור עם המאמן הנוכחי, משה ריי?

“חיבור מצוין. יש לו הרבה כדורגל ואני באופן אישי נהנה להתאמן תחת הדרכתו”.

מצליח להתנתק מרעשי הרקע ולהתמקד בכדורגל. חננאל אברהם במשחק מול קרית ים (צילום: עדי דטליס)



לאן פני הקבוצה בהמשך?

“מבחינת סגל, אני אומר את זה בלי להתבייש: המיקום שלנו בתחתית לא משקף. יש לנו סגל ששווה פלייאוף עליון. נקלענו לתקופה לא פשוטה, אבל אנחנו יכולים ליצור המשכיות לניצחון הזה ולעשות סיבוב שני חזק ולהפוך את הקערה על פיה. אני מקווה שיהיו לנו את התנאים לעשות את זה”.

ולאן פניך ברמה האישית?

“מבלי שזה יישמע שחצני חלילה, אני חושב שאני מתאים לרמות גבוהות יותר. יכול להיות שזה יקרה כבר ממש בתקופה הקרובה ויכול להיות בעונה הבאה. כרגע כל כולי במשימות של צפת. מה שכן, אני מכוון את עצמי להגיע לליגות הבכירות. אמנם התחלתי לשחק בגיל 15 בחצור ובהמשך בקבוצת הנערים של סכנין ובקבוצת הנוער של מרום הגליל, לא עשיתי מסלול מגיל 9-10, אבל לא חסרים לי כושר גופני וכישורים, כדי לשחק ברמות גבוהות יותר. אני לאורך כל השנים עובד באופן עצמאי באימוני כושר וכדורגל גם מחוץ למסגרת האימונים, כי אני מייעד את עצמי בעתיד לשחק בליגות בכירות. יש הרבה שחקנים מצליחים ברחבי העולם, שלא צמחו במועדונים הגדולים של המדינה שלהם וכאלה ששיחקו בליגות נמוכות והגיע שלב שהם פרצו בליגה הראשונה, כמו למשל ג’יימי ורדי מלסטר באנגליה. אני לא משווה את עצמי אליהם, אבל כן לוקח השראה ומכוון את עצמי בתודעה לבמות גדולות יותר”.

שחקן עם נשמה. חננאל אברהם מקדיש שער לזכרה של אמו של המאמן הקודם, אלון אלוק יבדל”א