זרקור על פעילות עמותת “קו לחיים” בקרית שמונה

עמותת “קו לחיים” פועלת בקרית שמונה משנת 2003. על פועלה הרב והתוכניות לעתיד, בכתבה זו

עמותת “קו לחיים” – הינה תנועה חברתית שנוסדה בשנת 1989. מטרתה, לתת מענה לילדים הסובלים מנכויות מורכבות ותסמונות נדירות. עמוד התווך של התנועה נשען על מאות בני נוער ואזרחים המתנדבים בארגון ומשתלבים במערך הסיוע היומיומי למען החולים והנכים בישראל. לאורך השנים הצטרפו לתנועה עשרות אלפי אזרחים, בני נוער, בעלי מקצועות חופשיים ואנשי ציבור אשר שותפים לדרך ולהצלחת התנועה.



עמותת “קו לחיים” פועלת ונושמת בעיר קרית שמנה משנת 2003. במשך 14 שנים נוהלה במתחם ישיבת ההסדר מועדונית ע”י תושבת העיר אבלין שני, בנות שירות ומתנדבים אשר למדו בישיבה. במטרה להביא רוח חדשה לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית+ נכות פיזית בקריית שמונה והסביבה נתקבלה החלטה לפתוח מועדונית מחודשת במתנ”ס אשכול. בשנת 2019 נחנכה המועדונית לאחר שיפוץ המקום והשקעה של מאות אלפי שקלים. המועדונית מיודעת לחניכי קו לחיים, צעירים 6-21 ובוגרים 21+ , אשר נרשמו ואושרו לפעילות העמותה. עקב משבר הקורונה המועדונית הפסיקה את פעילותיה במשך כשנתיים ובפברואר 2022 המועדונית חזר לפעילות רציפה.



הפעילות מתקיימת פעמיים בשבוע בימי ראשון ורביעי בשעות אחר הצהריים 16:30-18:30 בהנהלת קיארה מרים בילו סטודנטית לחינוך מיוחד ומדעי ההתנהגות בתל חי . התפקיד שלה כמנהלת היא להוביל ולהדריך את המתנדבים במהלך הפעילות ולהיות בקשר רציף עם המשפחות שכולל בתוך זה ביקורי בית. קו לחיים עושה שיתופי פעולה עם ארגונים אחרים בעיר, כמו בני עקיבא, מוטב יחדיו ועוד. במועדונית יש כיום 15 חניכים ו25 מתנדבים וברצון להתרחב. אופי הפעילות הוא קבוצתי כל המתנדבים והחניכים עושים יחד ונוצר אווירה משפחתית.

אופי הפעילויות במועדונית- בישול, אפייה, סדנאות, משחקי קופסה, יצירות ומעגלי שיח. בשנה האחרונה היה לנו בנוסף לפעילות הרציפה במועדונית, הפנינג פתיחת קיץ עבור כל המשפחות, באולינג, מסיבת קריוקי פתיחת שנה ובקרוב תהיה מסיבת חנוכה עבור החניכים ולמשפחות. פעילויות ארציות של כלל העמותה : פורימכיף, אירוע בר\בת מצווה, סופרלנד, ערב הוקרה למתנדבים.



עמותת “קו לחיים” מקימה בימים אלו בית חם בקיבוץ הגושרים בהשקעה של 6 מיליון ₪. הבנייה בתהליך מתקדם ובעמותה מקווים שבעוד מספר חודשים יהיה ניתן לחנוך את המקום. הבית יכלול שש סוויטות בשטח של 35 מ”ר לכל אחת לבוגרי העמותה. “אנחנו מרחיבים את הפעילות של העמותה בגליל העליון וכחלק מהרחבת מטרות העמותה התפיסה היא שאין להפסיק הקשר עם הנכים הבוגרים ויש לבחון מכלול צורכיהם במעגל החיים”, אמרה מנכ”לית העמותה, רינה עידן.

קצב בנייה מתקדם. תחילת העבודות להקמת “הבית החם” בקיבוץ הגושרים (צילום: אבן צור תקשורת)