אהבה איטלקית במסעדה, שמגיעה גם לביתכם

איתי וניב תמיר, שהביאו את הקסם הקולינרי של מסעדת “לה לונה” – האיטלקיה החמה מקיבוץ הגושרים, שעכשיו מגיעה גם אליכם הביתה, משתפים אותנו בתהליכים שהפכו את המסעדה לדבר החם בקולינריה הגלילית.

שנה ועשרה חודשים חלפו להם מאז שניחוח קולינרי איטלקי התפשט ברחבי הגליל העליון, ניחוח שבתחילה משך את אנשי קיבוץ הגושרים, הגרים בקרבת מסעדת “לה לונה” – שנפתחה מתחת לרדאר בינואר 2021, בעיצומו של סגר בו הייתה שרויה המדינה. עם הזמן, השמועה פשטה בכל רחבי הגליל ואת המסעדה שהוקמה לה בפינת חמד קסומה בקיבוץ החלו לפקוד רבים ורבות מתושבי הסביבה, שהפיצו גם את הבשורה עוד ועוד ויחד עם מיתוג דיגיטלי מסעדת “לה לונה” הפכה לאיטלקיה הכי חמה בגליל העליון, כזו ששמה יצא למרחקים ומבוקשת גם ע”י תיירים מרחבי הארץ, שמגיעים צפונה ובין אטרקציה לטיול ולאיזו “זולה” באיזו פינה “שאף אחד לא מכיר”, רוצים להתענג גם על אוכל איטלקי משובח ברמות הגבוהות ביותר, ליהנות מאווירה טובה ושירות מצוין, מבלי להיכנס לבור תקציבי. על כך הרחבנו בכתבה על המסעדה, שפורסמה בשנה שעברה.

זה בשביל הסיפתח. פיצה ביאנקה בהכנה מוקפדת במקום



רגע לפני שהחורף הופך דומיננטי ועם השקת שירות המשלוחים החדש, אין זמן טוב יותר מזה מריאיון זוגי עם הצמד, שהביאו לגליל את הקסם המשובח של מסעדת “לה לונה”  – בני הזוג, איתי וניב תמיר, שמנצחים על העשייה במסעדה ובדגש על הנעשה במטבח, שכן איתי הוא השף הראשי וניב היא הקונדיטורית של המסעדה. איתי הוא בן קיבוץ הגושרים, ניב (לבית משפחת יפת) היא בת המושב כפר יובל, שניהם הורים לבן ובדרך להרחבת התא המשפחתי, הם ומשלבים בין כל האהבות שלהם בסמוך לבית בקיבוץ.

משפחה מוכשרת ושמחה. איתי וניב תמיר יחד עם בנם

אווירה משפחתית זה כל הסיפור. צוות העובדים העליז והשירותי של מסעדת “לה לונה”



שנה ותשעה חודשים של עשייה מאחוריכם. היכן אתם עומדים ביחס לנקודת ההתחלה?

“המקום הוקם בינואר 2021, בשיא הקורונה – כשהמסעדות עדיין היו סגורות. לאחר שפתחנו את דלתות המסעדה לאורחים, היה מוזר מאוד לתת שירות עם מסכות ולהרגיש את הלחץ של הלקוחות להרגיש טוב, לוודא מימין ומשמאל שכולם בריאים, שמתנהגים לידם כראוי ולחזור הביתה ללא הדבקות. לאט לאט פתחנו לישיבה במקום. לאחר קיץ 2021 הפקנו לקחים, שינינו את מודל השירות מהזמנה בדלפק לשירות פרונטאלי.  כיום, אנחנו עדיין נמצאים במהלכי שיפור וייעול השירות, בכדי שללקוחות תהיה חווית אירוח נעימה טעימה ונגישה לכולם. אנחנו לומדים ולמדים כל הזמן וממשיכים להשתפר ולהשתדרג. הגדלנו את תפוסת המקום החיצונית של המסעדה ואת יכולת תפוקת המטבח לייצר כמות מנות גדולה יותר במשך אותו זמן של פעילות. המקום ממשיך לגדול ולהתפתח ואנו שמחים וגאים על כמות הלקוחות ההולכת וגדלה. אנו מבטיחים לקהל לקוחותינו להמשיך להשתפר ולהתייעל בכדי לתת את החוויה הטובה ביותר”.

מנות פתיחה טריות ומוקפדות


ניוקי בעבודת יד במקום בתוספת פטריות יער, ערמונים, אפונת שלג, מחית כמהין, חמאה וטוויל פרמז’ן



מהן המנות שהוכתרו עד כה ללהיטים של המסעדה ע”י האורחים?

“תפריט המסעדה משתנה ומתרענן מפעם לפעם ע”פ החלטת השף במנות חדשות וספיישלים מתחלפים ומיוחדים. אנו קשובים לקהל לקוחותינו וישנן הערות והארות אשר מתורגמות ישירות לשינויי המנות והחלפתן, בשאיפה להגיע לתוצאות הטובות ביותר. חומרי הגלם ממשיכים וימשיכו להיות הטריים האיכותיים והמגוונים ביותר עבור הלקוחות, על פי בחירתם. המנות המבוקשות ביותר הן:

פיצה פולנטה – מנה המכילה קרם תירס, מוצרלה טרייה, פרמזן,, פטריות יער, תרד, קרם פרש ושמן כמהין.

פיצה ביאנקה – מנה המכילה שמנת כמהין, מוצרלה טרייה, פטריות יער, ארטישוק, עלי תרד, שמן כמהין וגבינת פקורינו.

רביולי קרם ארטישוק כמהין – מנה המכילה חמאת כמהין, ארטישוק, פטריות יער, גרידת לימון, עירית וגילופי פקורינו.

סלט קפרזה בוראטה
– מנה המכילה ארבע סוגי עגבניות, בצל אדום, צ’ילי, מיקרו צנון, זיתי טאסוס, אורגנו,

בזיליקום, בורטה טרייה ובלסמי.

ניוקי חמאת כמהין וערמונים – בתוספת פטריות יער, אפונה, וטוויל פרמזן.

דואגים גם לרגישים לגלוטן. פיצה ראגו עם רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה, בשר בקר מפורק ובזיליקום

יש הרבה מתחמים עסקיים באזור בקרבת כבישים עמוסים, יש אזורים אחרים בארץ עם הרבה יותר קהל יעד. למה לפתוח מסעדה בלב ליבו של קיבוץ שלו ופסטורלי?

“בחרנו לפתוח את המסעדה בקיבוץ הגושרים, כי היה חשוב לנו לקחת חלק בפיתוח אזור הגליל העליון והקהילה ההולכת וגדלה בכל הישובים סביבנו. כתושבי הגליל וחברי קיבוץ הגושרים, הגליל הוא הבית שגדלנו בו.  אנו בתהליך של בנית בית חדש בקיבוץ, מצפים לילד נוסף. תקופה בהחלט מאתגרת אך יחד עם זאת, מרגשת וחיובית. פתחנו את המסעדה לחברנו המקומיים, כי הרגשנו את הצורך והביקוש מהשטח. עם הזמן, הגיעה הפתעה נעימה בדמות לקוחות מגזרת הנופשים והמטיילים. אנו שמחים שמגיעים אנשים מכל מקום בארץ ובעולם פוקדים את המסעדה. זה כבוד גדול עבורנו ונותן לנו אקטסרות של מוטיבציה להמשיך ולתת את המקסימום לשביעות רצון הלקוחות”.

אם קר לכם בחוץ, אל דאגה – יש מקום גם בפנים. חלל מסעדת “לה לונה”



מסעדה שיוזמת בחצר הסמוכה לה יריד אמנות, זה עוד לא היה לנו, לפחות עד שהגעתם.

“האירוע שהתקיים היה אירוע פתיחת קיץ ובשיתוף פעולה עם האוזן השלישית, שכנינו החדשים ועוד כמה בלי עסקים, יוצרים ואמנים מקומיים. האירוע היה עוצמתי ומרגש, לא דמיינו שתגיע כמות גדולה כזו של אנשים. לפי הערכתנו, בשיא., היו כ-1,200 איש ואישה, אנו בהחלט חושבים על אירוע עתידי נוסף. בינואר נחגוג שנתיים ואנחנו מבטיחים חגיגה כייפית וטעימה. יש למה לצפות. יש לנו קהילה מדהימה בגליל העליון, כולנו צריכים לתמוך ולפרגן אלה לאלה”.

החורף הגיע, אנשים פחות יוצאים מהבית, כי קר וגשום בגליל. יש לכם איזו בשורה למי שרוצה להמשיך ליהנות מהמטעמים של “לה לונה” מבלי לצאת מהבית?

“פתחנו מחדש את מערך המשלוחים החל מחודש נובמבר. בתחילה ליישובים הקרובים למסעדה. בהמשך נרחיב את הפעילות ליישובים מרוחקים יותר. מעבר לזה, אנחנו מבטיחים שיהיה כיף גם להגיע למסעדה, כי גם אם קר בחוץ – אצלנו החמימות תמיד קיימת”.

ציפור קטנה לחשה לי, שגם התפריט הולך לקבל שדרוג

“אכן, לתפריט ייכנסו מנות ספיישל כגון ריזוטו, ומנות שמתאימות יותר לעונה זו. לקראת שנת 2023 אנו מתכוונים לתת מענה רחב יותר ללקוחות הנמנעים ממגע עם גלוטן וזאת על מנת שגם הם יוכלו להגיע וליהנות”.

אז איך אתם רוצים את האיטלקיה שלכם? באווירה רומנטית בטבע הכפרי של קיבוץ הגושרים או אצלכם בבית? להזמנת מקומות או משלוחים צרו קשר בטלפון: 072-3950862. מסעדת “לה לונה” פועלת בכל ימי החול (ראשון עד חמישי)בין השעות 16:00 ל-22:00. המסעדה סגורה ביום שישי ופתוחה בשבת בין השעות 14:00-20:00. משלוחים בעונת החורף מהשעה 16:45 ועד 22. המסעדה ממוקמת בקיבוץ הגושרים, בסמוך למינימרקט בקיבוץ. איך מגיעים? בשער הכניסה לקיבוץ פונים שמאלה, נוסעים עם הכביש הסמוך לגדר המערכת עד שלאחר כ-200 מטרים פונים ימינה בשביל המוביל למסעדה.

טלפון:072-3950862. להתרשמות וירטואלית, היכנסו לאתר האינטרנט של “לה לונה”  

כמו להיכנס לבית קסום בטוסקנה. חזת מסעדת “לה לונה”