כדורגל: ק”ש בנתניה, צפת בשפרעם, ממב”ע בקריה

יום של כדורגל בוגרים בגזרת ליגת העל ובגזרת ליגה ב’. זרקור לעבר המשחקים, בכתבה זו

שלישי עם הרבה כדורגל בגזרת קבוצות הגליל העליון והגולן, כשהפעם גם הנציגה הבכירה מקרית שמונה וגם הנציגות מליגה ב’ מתייצבות באותו יום למשחקים. סקירה לקראת המשחקים מתבקשת וזה מה שנעשה בכתבה זו.

ליגה ב’

14:30, שפרעם: הפועל עירוני צפת, שמדורגת במקום ה-14 המוביל בתום העונה למשחקי המבחן על הישארות בליגה, תתארח אצל מ.כ שפרעם, שמדורגת במרכז הטבלה ומקדימה אותה בפער ניכר. צפת מתמודדת העונה עם סגל קצר מאוד, באמצע השבוע שעבר התייצבה הקבוצה למשחק החוץ מול הפועל עראבה בסגל של 13 שחקנים, אפילו שוער המשנה, אור אדרי, עלה כמחליף במהלך המשחק כשחקן שדה. לא ברור, אם גם הפעם צפת תעמוד במצב כזה, שכן שחקניה עובדים בעבודה נוספת ולא קל להשתחרר מעבודה באמצע יום עבודה. צפת הצליחה לתת פייט מרשים ביום שישי האחרון למוליכה המושלמת מקרית ים, אך שוב ספגה בתוספת הזמן והפסידה. הפעם מצפה לה משחק מול קבוצה לא יציבה, אך עם התקפה מצוינת.

20:30, המגרש הסינטטי בקרית שמונה: בני ממב”ע עמוסת הבעיות, שמקדימה ב-4 נקודות את הקו האדום, תארח את בית”ר נהריה – שאותה היא מקדימה בנקודה אחת. ממב”ע תקווה ששחקנים שהחרימו את המשחק האחרון, בשל חובות כספיים כלפיהם, יתרצו ויתייצבו למאבק התחתית הכל כך חשוב מול הקבוצה מהגליל המערבי, שניצחה במחזור האחרון ושיפרה עמדות בתחתית הטבלה.

יצליחו להתעלות? שחקני ממב”ע וצפת

ליגת העל

מחזור אמצע השבוע יפגיש את עירוני קרית שמונה למשחק חוץ מול מכבי נתניה (20:00, אצטדיון היהלום בנתניה). משחק בין שתי קבוצות רוויות בבעיות עם מספר נקודות זהה, כשלזכות קרית שמונה יחס שערים עדיף על פני נתניה, שמדורגת מתחת לקו האדום. נתניה מגיעה למשחק אחרי התפטרותו של המאמן, בני לם, יוביל אותה מהקווים עוזרו, רן קוזו’ק – בעבר שחקן קרית שמונה ועוזרו של מסאי דגו בקדנציה הקצרה בקרית שמונה. קרית שמונה לא ניצחה מאז המחזור הראשון, נתניה ניצחה פעם אחת יותר, אך עשתה פחות תוצאות תיקו. קרית שמונה תחסר את המגן זיו מורגן הפצוע וככל הנראה גם את הקשר תמיד עדי, שנפצע בשבת האחרונה. הקשר יואב הופמייסטר צפוי לשוב להרכב.

ההתקפה של קרית שמונה בראות מלך השערים, איתמר שבירו, תפגוש את אחת מההגנות הסופגות ביותר בליגה. עם זאת, ללא ייצור מצבים מספק ובוודאי שניצול מצבים באחוזים טובים, זה לא יעזור הרבה. קרית שמונה צריכה את חוליית הקישור בראשות רועי קהת הרבה יותר יצרנית. מנגד, התקפת מכבי נתניה היא עד כה מהחלשות בליגה ע”פ מספר ההבקעות, אך לא כדאי להגנת קרית שמונה בראשות עאיד חבשי להגיע שאננה וחשוב לזכור, שאיגור זלאטנוביץ’, חלוץ נתניה, הוא עדיין מהחלוצים הטובים בליגה. קרית שמונה מוכרחה להיות יותר אגרסיבית במאבקים על כדור במרכז המגרש, שכן לנתניה חוליית קישור איכותית ואגרסיבית עם שחקנים דוגמת עדן קראצב ועומרי גאנדלמן. המאבקים האלה עשויים להטות את הכף במשחק הזה.

לא יהיה מחוסר עבודה היום. איתי בן שבת, בלם קרית שמונה (צילום: שלומי גבאי)