קרית שמונה: טקס מרגש לזכרו של יואל לנהגהל

טקס מרגש לזכרו של הנער שנרצח בחודש שעבר נערך ביוזמה עיריית קרית שמונה

הבוקר נערך בכיכר צה”ל טקס זכרון במלאת 30 יום למותו של הנער יואל להנגהל, שנרצח במהלך מסיבה עם חברים בקריית שמונה. בטקס השתתפו רב העיר צפניה דרורי, רב ישיבת ההסדר ותלמידי הישיבה, תלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר, רבנים, מנהלות ומנהלי בתי הספר בעיר, אנשי חינוך, קהילת בני המנשה, נבחרי ציבור ועובדי עירייה ותושבים בקריית שמונה והסביבה.הוריו של יואל ז”ל, גדעון ובת שבע וסבתו לאה השתתפו גם הם בטקס המרגש לכבוד בנם האהוב.

יואל לנהגהל ז”ל



גדעון לנהגהל אביו של הנער יואל להנגהל ז”ל שנרצח לפני כחודש אמר הבוקר בטקס האזכרה לבנו שהתקיים בקריית שמונה: “אני מודה לכולם על האהבה שאתם מרעיפים עלינו. אני כועס כי איבדתי את הבן הבכור שלי אבל אין בליבי רצון לנקמה. אני עדיין אוהב אתכם, כי כולם אחים. אני מתפלל ומתחנן שיהיה צדק”.האב גדעון ריגש את הנוכחים כשאמר: “אני מודה לכולם על האהבה שאתם מרעיפים עלינו. אני כועס כי איבדתי את הבן הבכור שלי אבל אין בליבי רצון לנקמה. אני עדיין אוהב אתכם, כי כולם אחים. אני מתפלל ומתחנן שיהיה צדק”.

גדעון לנהגהל יבדל”א



ראש העיר אביחי שטרן שפתח את הטקס אמר: “לפני חודש קרה דבר בקריית שמונה שלנו!נער שהגיע אלינו כדי לחגוג ולהנות עם חברים – לא חזר הביתה אל הוריו. הוא נרצח. במכות! בלינץ מכוער!ביום חמישי האחרון השתתפתי באזכרת החודש וגילוי המצבה של יואל בבית העלמין בנוף הגליל.עמדתי שם בלב שבור, הבטתי בהורים, באחים, במשפחה, השפלתי ראש וביקשתי בשם כולנו סליחה. אין בפי נחמה – כי מה כבר אפשר לומר להורים שאיבדו בן לילה את בנם בכורם?!מה אפשר לומר לאחים שאיבדו במסיבת חברים את אחיהם הנערץ? יואל הילד של בת שבע וגדעון שכל החיים היו לפניו, כבר איננו עוד איתנו. מהילד היפה, החכם, החזק, מלא החלומות, נשאר רק הזיכרון והמצבה אותה גילינו קודם באזכרת החודש לזכרו של יואל הילד של כולנו.מאז המקרה הנורא, קרית שמונה היא לא אותה עיר. כל אחד מאיתנו מרגיש שיואל הוא חלק מהמשפחה שלו.אנשים בעיר עצובים ולא מאמינים איך דבר כזה קרה דווקא אצלנו. מאז המקרה מקיימים מעגלי שיח עם בני נוער, עורכים שיחות עם צוותים חינוכיים ומקדישים זמן רב בבתי הספר לנושא. בנוסף, נערכו מספר פעמים עם אנשי קהילת בני המנשה בעיר, לשיחות עדכון ובעיקר להיות ביחד בימים הקשים לכולנו. על כולנו מוטלת החובה לעשות הכל שמקרה זה לא יחזור חלילה על עצמו שוב.עלינו להרבות בשיחות ובפעילויות, לדבר על המקרה וללמוד את הלקחים הדרושים. לאף אחד אין חסינות משום דבר. כשילד נרצח כל הכללים השתנו”.

קהל נוכח בטקס


ראש העיר פנה באופן אישי לילדים ולבני הנוער בקריית שמונה והגליל ואמר: “אני יודע שיש לנו נוער נפלא בקריית שמונה, אבל כשקורה דבר כזה איום זה מכתים את כולנו. אני מבקש מכם, מכל אחת ואחד מבני הנוער שלנו, לדבר אודות המקרה ולהפיק את הלקחים. בעידן האינסטגרם והטיק טוק על כולנו לנצל את המדיה הזאת להפיץ אהבה ולא שינאה. לחבק ולא להכות, לברך ולא לקלל, להיות יחד ולא להחרים! הכל זה בידיים שלנו!”.

ראש העיר הוסיף: “אני יודע שהחקירה עדיין בעיצומה ונמתין לסיומה כדי לדעת באמת מה קרה. אני סמוך ובטוח שהמשטרה תגיע לחקר האמת ותמצה את הדין עם האחראים. ועד אז אנחנו צריכים לחבק את הוריו ואחיו של יואל, להיות איתם בשעתם הקשה, לתמוך, לייעץ ולחבק. אנו בקריית שמונה מתחייבים לפעול מול המשפחה כדי למצוא את הדרך הנכונה להנציח את יואל היקר. כבר בבוקר קיימנו ישיבה עם בעלי התפקידים בעירייה והחלטנו לקרוא לסיירת ההורים, סיירת יואל! הסיירת הזאת תסייר בשעות הערב והלילה ברחבי העיר ותחזק את הביטחון האישי של בני הנוער. יואל אומנם כבר לא איתנו, אך דמותו תמיד תלווה אותנו ותהיה לנו לזכרון עולם. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים”.

רב ישיבת ההסדר הרב ברקאי אמר: “אסור להיות אדישים. אני מרגיש אשם שהייתי אדיש לרצח שהתרחש 200 מטר מהבית שלי. התורה מלמדת שזקני העיר מחויבים בחשבון נפש אחרי רצח. מחובתנו לדאוג לחינוך ולמזון לכל תושבי העיר”.בעירייה ביקשו להודות לישיבתית אורט המתמיד על ארגון והפקת הטקס המרגש.

רה”ע שטרן לצד משפחת המנוח