כדורסל נשים: הפסד מאכזב, אבל אופטימיות בשפע

קבוצת הנשים של הגליל נחלה הפסד במשחק הבית הראשון. זמן להיכרות עם הקבוצה ורשמים מהמשחק מול מג’דל כרום.

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, שניצחה בשבוע שעבר בהפרש גבוה את משחק גביע האיגוד מול מכבי כרמיאל מהליגה הארצית, פתחה הערב את העונה העשירית ברציפות שלה בליגה הלאומית במשחק ביתי מול הפועל מג’דל כרום – שנחשבת לאחת מהקבוצות הטובות. המשחק נערך באולם החדש ביסוד המעלה, שהיה מלא מפה לפה. היה זה משחק שבו שחקניות הגליל הוליכו ברוב דקות המשחק והסתיים בניצחונה של מג’דל כרום 60:66 בתום הארכה, זאת לאחר שבתום המועד החוקי התוצאה הייתה 57:57, לאחר שמיקה ביתן החטיאה ניסיון קליעה בשניות האחרונות. רשימת הקלעיות: יעל שטיינברג – 19 נקודות (4 שלשות), עדי אלטמן – 14, מיתר אסולין – 13, מיקה ביתן – 8, עמית מלכה- 6. שחקו ותרמו צמד שחקניות הבית – מיקה פלג ואמה עובד.

מאוכזבות, אך יש סיבות לאופטימיות. שחקניות הגליל והמאמנת, נטלי שדה
הקהל גדש כל פינה באולם



הפועל גליל עליון עברה העונה רה ארגון על הקווים ובסגל הקבוצה. את מקומו של זיו ברתנא תופסת נטלי שדה – ששימשה בעונה שעברה כעוזרת מאמנת בשורות הדאבליסטית של הליגה, הפועל כפר סבא. שדה, שמתגוררת כעת בקיבוץ עמיר, מאמנת גם במחלקת הנוער והנערות של המועדון. סגל הקבוצה, שבעונה שעברה התבסס על שחקניות ותיקות ומנוסות, חלקן שחקניות בית שחזרו מפסק זמן ממושך כמו שחקניות הבית, אמה רוזנסטון ושני לוי, וכן שחקניות שהגיעו ממרכז הארץ לימים מרוכזים של אימונים כמו הדר רפאל וקרן מוזס, יתבסס העונה על שחקניות צעירות – חלקן מבית וחלקן מצטרפות חדשות ששיחקו בליגה הלאומית בעונה שעברה והגיעו צפונה, כדי לשלב כדורסל ולימודים אקדמיים.

אחרי שנים רבות באולם “הר וגיא” בקיבוץ דפנה, אחרי עונה וחצי באולם “דנציגר” בקרית שמונה, העונה תשחק הקבוצה הגלילית באולם החדיש ביסוד המעלה, אולם איכותי, עם פרקט ולא משטח P.V.C, יציעים נוחים, מיזוג אוויר וכל מה שצריך כדי ליהנות מחווית צפייה.

יש אנרגיות טובות בקבוצה. שחקניות הקבוצה והמאמנת, נטלי שדה



הקפטנית של הקבוצה היא מיתר אסולין, בת ה-28, שחקנית עם ותק של כעשור בליגה. אסולין חוזרת לקבוצה אחרי שתי עונות בהפועל באר טוביה והפועל כאוכב. אסולין הגבוהה הדומיננטית של הקבוצה ובחודש הפעילות הראשון גילתה הרבה מסירות ומחויבות בכל מה שקשור להבאת ניסיון ועזרה לשחקניות הצעירות – ועל כך בהרחבה בריאיון שערכנו עמה בפינת “ספורטאית החודש“.

שלוש שחקניות הבית הצעירות בנות ה-17 הן הפורוורדית מיקה ביתן (כפר בלום) – שחקנית נבחרת הנערות, שתשחק במסגרת הכרטיס הכפול גם במכבי חיפה מליגת העל, הגארדית אמה עובד (גדות) והפורוורדית מיקה פלג (גדות). 

נקבל בברכה את המצטרפות החדשות: הסמול פוורדיות עדי אלטמן – חיילת משוחררת, ששיחקה בא.ס רמת השרון ומתגוררת בכפר בלום, הגארדית יעל שטיינברג – חיילת משוחררת, ששיחקה בהפועל באר טוביה ומתגוררת בקיבוץ מחניים, הגארדית עמית מלכה – חיילת משוחררת, ששיחקה בהפועל כפר סבא ומתגוררת גם היא בקיבוץ מחניים.

פצצת אנרגיה גלילית. מיקה ביתן (צילום: לילך וייס)



כדורסלן העבר, ליאור סרף, שמשמש כמנהל הקבוצה, מסביר על הקונספט החדש של הקבוצה: “אנחנו מגיעים לעונה הזו אחרי שחישבנו מסלול מחדש. לאורך השנים הושקעו כאן הרבה כספים ונבנו כאן קבוצות ששאפו הכי גבוה שאפשר, אבל לא הצלחנו ליצור המשכיות ובכל פעם היינו צריכים לבנות מחדש. חשוב לנו שתהיה לנו קבוצה עם סגל צעיר, מוכשר ורענן, שתוכל לרוץ לאורך דרך. הבאנו מאמנת מוכשרת, שעברה לגור כאן באזור, מאמנת גם את הדור הצעיר ורוצה להוביל כאן תהליכים של בניה. חשוב לנו שיהיה ביטוי לשחקניות הבית הצעירות ושהקבוצה תוכל להיות חלון ראווה למחלקת הנערות, שגם שם נעשו ונעשות פעולות כדי להרים את המחלקה. אין לנו את היכולת הכספית להיות בליגת העל, זה גם לא מפתה אותנו בתור אנשים שנמצאים כאן למען השחקנית הישראלית. מהסיבה הזו חשוב לנו ליצור כאן קבוצה, שתוכל לתת ביטוי לשחקניות מקומיות ולשחקניות מוכשרות מרחבי הארץ – שרוצות להתערות כאן באזור ולהיות חלק מההווי והנוף של האזור. אנחנו עושים מאמצים לחזק את הסגל ונשמח לקלוט כאן שחקניות מרחבי הארץ, שרוצות לשלב בין כדורסל וחיים בגליל הקסום שלנו”. 

ליאור סרף אופטימי בנוגע להשתלבותה של הקבוצה בליגה: “אני בטוח שתהיה לנו קבוצה טובה, אולי לא נראה את הדברים באופן מיידי בתוצאות, אבל ככל שיעבור הזמן הקבוצה תתחבר ותיתן לקהל סיבות להגיע וליהנות. אני קורא לאוהדי ואוהדות הכדורסל בגליל להגיע לאולם החדש והיפה ביסוד המעלה, לתמוך בקבוצה, ליהנות מהאווירה הכייפית והקהילתית, יחד נעשה דברים יפים”.

אופטימיות ואמונה מאפיינת אותם. מיתר אסולין וליאור סרף