כדורגל: היהלום הבא מבוקעאתא

“ספורטאי החודש” שלנו הוא ראמי בטחיש, קשר קבוצת נערים א’ של עירוני קרית שמונה, שחולם ללכת בדרכו של בן הכפר שלו ומאמנו האישי, וויאם עמאשה.

קבוצת ילידי 2006 של עירוני קרית שמונה היא קבוצה מוכשרת מאוד, שתחת הדרכתו של אדריאן רוצ’ט מוליכה עם מאזן מושלם את המחוז הצפוני של הליגה הארצית בשנתון נערים א’, זאת לאחר שבעונה שעברה הצליחה להשתלב בהצלחה בליגת העל של שנתון נערים ב’. העונה היא מוצאת את עצמה בליגת המשנה, בשל נשירתה של קבוצת נערים א’ של העונה שעברה מליגת העל לליגה הארצית. אחד מהשחקנים המרכזיים בהצלחתה של הקבוצה לאורך השנים הוא ראמי בטחיש, בן 17 מהכפר בוקעאתא שבגולן. בטחיש משחק כקשר התקפי, כבש עד כה 6 שערים והיה מעורב במהלכים שהובקעו בהם שערים. בעונה שעברה כבש 7 שערים לאורך העונה כולה בליגת העל והיה מהגורמים המרכזיים להצלחת הקבוצה, שעמה הוא צועד מתחילת דרכה בשנתון טרום א’, זאת לאחר שהחל את דרכו בקבוצת טרום ב’ של בני ממב”ע. הצטיינותו בקבוצה לאורך השנים ובפרט בחודש האחרון, בו כבש שני צמדי שערים, מעניקה לו את תואר “ספורטאי החודש” שלנו ומכאן נמשיך לריאיון שערכנו עמו.

שחקן חשוב במערך של קבוצתו מזה שנים. ראמי בטחיש



מה הביא אותך לכדורגל? למה לא ענף אחר?


“אני מאוד אוהב וקשור לכדורגל מגיל צעיר מאוד. מילדות ראיתי משחקי כדורגל עם אבא שלי וכל הזמן חלמתי להיותי שחקן כדורגל מקצוען”.

איך עוברת עליך העונה הזאת עם המאמן אדריאן רוצ’ט?

“אדריאן היה שחקן גדול – ואני מאמין שיהיה מאמן גדול. המאמן מתייחס אליי בצורה נהדרת, תמיד עוזר לי להשתפר, יוצר אווירה נהדרת באימונים ודואג לגיבוש של השחקנים יחד עם אימונים חזקים, הוא תמיד נותן הערות חשובות במהלך כל אימון”.

בעונה שעברה שיחקתם בליגת העל והעונה אתם בליגת המשנה. איך אתה והקבוצה מתמודדים עם זה?

“כמובן שכולנו היינו שמחים יותר לשחק בליגת העל, אבל אנחנו שייכים למועדון ואנחנו מסתכלים בראיה רחבה יותר על הדברים. המטרה שלנו העונה לעלות לליגת העל וכולנו עובדים קשה, כדי להשיג את המטרה הזו. זה יהיה מאוד קשה, אבל אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את זה. הליגה הארצית היא קשה ומסובכת, אנחנו צריכים להתמודד עם כל משחק לגופו. המקום הטבעי שלנו זה בליגת העל ואנחנו רוצים להיות לשם”.

אתה הרבה שנים בקבוצה. מה אתה יכול לספר על הקשר שלך עם השחקנים בקבוצה?

“כל השחקנים הם חברים טובים שלי. הקשר שלנו מאוד חזק ועל כר הדשא אף אחד לא חושב על עצמו, כולם עובדים למען טובת הקבוצה שנמצאת מעל הכל. אף פעם לא חושב מי הבקיע ומי עשה את המהלך, מה שחשוב הוא הניצחון הקבוצתי וההקרבה שלנו כגוש אחד במשחקים”.

מה אתה עושה מחוץ למסגרת הקבוצתית, כדי לשפר יכולות?

“אני מתאמן באופן אישי גם עם המאמן וויאם עמאשה, שנותן לי הרבה טיפים והמלצות מהניסיון האדיר שיש לו. זה עוזר לי מאוד להשתפר, להאמין ולהמשיך להצליח. וויאם עשה דרך מרשימה בכדורגל הישראלי והלוואי ואוכל ללכת בדרכו.  בנוסף ,אני גם עושה אימונים אישיים בחדר הכושר פעם-פעמיים בשבוע.

אני מבין שאתה תלמיד טוב. איך אתה מצליח לשלב בין הלימודים לכדורגל?

“זה מאוד קשה, אבל אני מתמודד עם זה בצורה הטובה ביותר – עד כמה שאפשר. האתגר גדול יותר בשנה הזו. אני לומד בכיתה י”א וצפויים לי הרבה מבחני בגרות, שאני רוצה לעבור בהצלחה. אני רוצה להצליח בלימודים בבית הספר , זה מאוד חשוב לי. אבא שלי תמיד נמצא לידי ברגעים קשים ועמוסים והוא הדמות הראשונה בחיים שלי שעוזר ותומך בי ללא הפסקה”.

אם לא תעלו ליגה בסיום עונה, זה יהיה כישלון?

“בוא לא נחשוב על זה, אנחנו חייבים לעלות ליגה ונעלה בעזרת השם. אנחנו מכוונים רק למטרה הזו”.

מי השחקן שמהווה עבורך השראה?

“לוקה מודריץ’ הוא המודל לחיקוי שלי. אני אוהב את צורת המשחק שלו ואת המסירות שלו, שמפצחות כל הגנה. אני מרגיש שאני צריך ללמוד ממנו ולעשות את הדברים על המגרש כמו שהוא עושה”. מה השאיפות שלך לעתיד?

“אני קודם כל, רוצה להגיע בעונה הבאה לקבוצת הנוער ולקבל דקות משחק, על מנת להמשיך לצבור ניסיון. החלום הגדול הוא להיות שחקן בבוגרים של עירוני קרית שמונה ולהיות שחקן מבטיח בקבוצה שאני כל כך אוהב. מי יודע? אולי בדור שלנו נצליח להביא עוד אליפות. אני רוצה להמשיך לצמוח כאן ולהתפתח במועדון היקר, שחיבק אותי וקידם אותי מגיל צעיר”.

מלא הערכה למועדון הכדורגל של עירוני קרית שמונה. ראמי בטחיש