הקיבוץ שכבש את הפודיום

“קבוצת החודש” שלנו היא להבות הבשן – הזוכה הגדולה של משחקי הגליליאדה.

החודש האחרון עמד בקיבוצים רבים בסימן משחקי הגליליאדה – אולימפיאדת המרחב הכפרי של הגליל העליון, שכללה 12 ענפי ספורט. קיבוץ להבות הבשן לקח את העניינים ברצינות מלאה, שלח נציגות נכבדת למרבית הענפים והתוצאות מדברות בעד עצמן: להבות הבשן זכתה במקום הראשון. כמובן שזה לא עובר בשתיקה מבחינתנו ולהבות הבשן זוכה בתואר “קבוצת החודש” שלנו.

ערבות הדדית היא שם המשחק. חברי קבוצת משיכת החבל של להבות הבן



זיו ברתנא – מנהל תחום ספורט קהילתי במועצה אזורית הגליל העליון, מפרגן ללהבות הבשן על הזכייה הכפולה: “להבות הבשן שלטו בגליליאדה ולקחו את המקום הראשון בזכות. אמנם מבחינת יכולות ספורטיביות יש ישובים עם ספורטאים לא פחות טובים, אבל זה לא העניין בגליליאדה. העניין והרעיון הוא שאנשים בגילאי 18 ומעלה מתנתקים לרגע ממרוץ החיים ויוצאים ומתחרים בשם הגאווה המקומית וגם כי הם אוהבים לעשות ספורט מסתיים, והנה יש להם הזדמנות להתחרות בו.  היופי הוא שגם מי שלא הכי חזק, או הכי מהיר, וגם אם כלל לא זוכים באליפות מסויימת, עדיין, כל מי שמשתתפים מביאים נקודות לישוב שלהם. במקום הזה להבות הבשן הראו יציבות, רוח ישובית ספורטיבית וגאוות יחידה. שאפו”.

הנשים שעשו חיל בטורניר הכדורשת



שלומי פילו הוא דמות מרכזית ב”רחוב הספורטיבי” של להבות הבשן. כמי שהיה פעיל שנים רבות בליגות הקט רגל האזוריות והצטרף בעונה שעברה לקבוצת הותיקים של בניטה קרית שמונה בכדורגל, וכמי שפעיל מאוד בארגון משחקי כדורגל וכדורסל בקיבוץ, פילו מבין את החשיבות של ספורט קהילתי וביחד עם עוד מספר שוחרי ספורט מקרב אנשי הקיבוץ, הצליחו לרתום עשרות מאנשי הקיבוץ להשתתף בתחרויות השונות ולהגיע בהמוניהם לצעדת הגליל בשבת האחרונה. פילו משתף אותנו איך המבצע עבד: “לקחתי על עצמי לארגן את החבר’ה שלנו להשתתף בגליליאדה – שזה פרויקט מבורך מבחינה ספורטיבית וקהילתי. אני התמקדתי בכדורגל, אלי אברג’יל בכדורסל, טלי קנטר בשחייה. קבוצת הווטסאפ של אוהבי הספורט בקיבוץ מונה כ-50 אנשים, הרצנו שם הודעות והחבר’ה התפקדו, מגילאי 18 ועד 40 פלוס. אפילו במשיכת חבל הייתה לנו נציגות. בכדורגל הגענו לגמר והפסדנו בפנדלים לכפר בלום. בשחייה עשינו הישגים יפים, לצעדה הגענו במספרים יפים ובסך הכללי הצלחנו לעמוד באתגר על הצד הטוב ביותר”.

הצדיעו לאלופים. שלומי פילו (שני ימין) לצידם של אחיקם שושן (ראשון מימין) – מנכ”ל עמותת הספורט, איתי שמיל והאוהדים מבית



קיבוץ להבות הבשן הוא קיבוץ שאוהב ספורט. רבים מילדי וילדות הקיבוץ פעילים בקבוצות ספורט ברחבי הגליל העליון. גם הדור הבוגר אוהב ספורט על בסיס קבוע, לדבריו של פילו: “אצלנו משחקים בקביעות כדורגל וכדורסל מדי שבוע. בתקופות של מזג אוויר קר ובתקופות של חופשות אז הפעילות בקצב נמוך יותר, אבל באופן כללי יש שיגרת ספורט אצלנו בקיבוץ”.

שלומי פילו כבר מחכה לגליליאדה הבאה: “היה טוב וטוב שהיה. אנחנו נעשה מאמצים בפעם הבאה לגייס עוד חבר’ה. אני מאמין שאחרי ההצלחה הזו, זה יקרה. באופן כללי מדובר במיזם מבורך, שאורגן בצורה מצוינת. ממליץ לעוד יישובים להיערך ולהשתתף בפעם הבאה ובכלל בכל מיני תחרויות אזוריות. אני אשמח שליגת הקט רגל האזורית תחזור”.  

ליהי רוזנטל. מקום שלישי בטניס נשים


טלי קנטר (מימין) – מקום שני בתחרות שחייה בסגנון חתירה לנשים


המוחות שמאחורי ההצלחה בטורניר הברידג’


רק הפנדלים הפרידו בינם לבין זכייה בטורניר הכדורגל