החיים על הקרח

“ספורטאית החודש” שלנו היא רועי לוסטיג מכפר גלעדי, שעושה חיל בהוקי קרח ובגילה הצעיר כבר נכללת בנבחרת הנשים של ישראל.

מועדון ההוקי קרח של צעירי מטולה מתכונן בימים אלה לפתיחת הליגות השונות, בתקווה להמשיך ולהגיע להצלחות בכמה שיותר קבוצות. קבוצת הנוער של המועדון, שזכתה באליפות המדינה, שואפת לעשות זאת שוב. המדובר בקבוצה מיוחדת, שמשלבת נערים ונערות. כח מרכזי בקבוצה הזו היא רועי לוסטיג, בת 16.5 מכפר גלעדי, תלמידת מגמת חקלאות וגאוגרפיה בתיכון עמק החולה. לוסטיג משחקת הוקי כבר 13 שנים ועבורה הוקי זה דרך חיים. בקיץ האחרון הייתה שותפה להיסטוריה מרשימה, כשהשתייכה לסגל נבחרת הנשים הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, ששיחקה במשחקי אליפות אירופה דרג B, שנערכו בסרביה. נבחרת הנשים מורכבת ברובה מנערות והיא משחקת גם כקבוצה בליגת המשנה לנוער. אז רגע לפני שהעונה מתחילה על הקרח, זמן מצוין להעניק לרועי לוסטיג את תואר “ספורטאית החודש” ולארח אותה לריאיון.

עושה חיל על הקרח. רועי לוסטיג



רועי, כל כך הרבה ענפי ספורט שמזוהים יותר עם נערות ונשים יש על המפה, מדוע בחרת בהוקי?

“עבורי זו אהבה ממבט ראשון. אני 13 שנים בהוקי. אחותי הגדולה ובת דודתי התחילו להחליק על הקרח, אמא שלי הציעה לי לנסות ובגיל 3 ותשעה חודשים עליתי איתן על הקרח והתחלתי להחליק. התחלנו לעשות את זה בתדירות גבוהה. עם הזמן, הצטרפו גם בנות דודות לעניין. אני התחלתי אחרי זמן קצר להתאמן ומאז אני בהוקי קרח”.

מה משאיר אותך כל כך הרבה שנים בהוקי?

“ענף ספורט יוצא מהכלל. עצם זה שאת מתנסה במשהו כל כך שונה, נותן לך הרבה אתגרים.  זה משחק קבוצתי מאוד. עם מסגרות מאתגרות. משחק שיתופי, שבו כל חברי הקבוצה עומדים ודוחפים. משחק שמעלה  את הביטחון וערכים של שותפות. מעבר לזה, כיף להשתייך למסגרת עם חבר’ה כל כך מחוברים וטובים. זה כיף שאנחנו בנים ובנות יחד בקבוצה. ההוקי ממלא לי את הלו”ז בעשייה. אני כרגע מתאמנת עם הנוער ועם הבוגרים. ממש כיף. אני מאוד נהנית. אני משחקת מעת לעת גם עם הורים שהצטרפו להוקי להנאתם. השאיפה היא ליהנות ולהצליח”.

הוקי זה דרך חיים. רועי לוסטיג בפעולה

בקיץ האחרון היית בסגל הנבחרת למשחקי אליפות אירופה. שתפי בחוויה מהזווית שלך?

“חוויה מדהימה. חוויה מעצימה, להתחיל מכלום ועשינו את זה שיש קבוצת נשים מישראל באליפות בינלאומית. היה רגע מכונן עבור כולנו, שסוף סוף יש נבחרת נשים למדינת ישראל. אנחנו משחקות גם בליגה יחד, עד כמה שאפשר, כי בגלל הפיזור הגאוגרפי לא קל להתחבר ולהתייצב למשחקים אנחנו רואת במסגרת הזו מסגרת לרמת המודעות לענף, שהוא לא רק לבנים וגברים. חשוב שיסתכלו על זה, שיש בנות שמתחברות להוקי וזה חלק מהחיים שלהן”.

גאווה לאומית ונשית. רועי לוסטיג ובנות הדודות

מה הדבר הכי מיוחד שנוצר דרך החיבור שלך להוקי?

“לא יודעת עד כמה יש לי זכויות בעניין, אבל החיבור הראשוני בין דודתי ענת ליו”ר המועדון, לבב ויינברג, נוצר כשהיא באה לקחת אותי מאימון, הם ראו אחד את השניה, אמא עשתה את השידוך ומשם זה הוביל לחתונה והקמת משפחה מקסימה”.

מה המטרות שלך לעונה הזו?

“ברמה האישית להיות שותפה לכמה שיותר ניצחונות והצלחות. ברמת המועדון לראות כמה שיותר ילדים וילדות מצטרפים לפעילויות. אני עובדת באופן אינטנסיבי בחדר הכושר, כדי לשפר את הכח המתפרץ לקראת משחקי הליגה. בחודש במרץ תיערך אליפות אירופה לנשים אצלנו במטולה. אנחנו נקיים  מחנות אימונים ונעשה הכנה טובה.  אנחנו מתכננות את המשחקים ע”פ לו”ז של לימודים ןצבא. אנחנו ממש מתרגשות לקראת זה”.

משפחה יפה, שקמה דרך החיבור של רועי לוסטיג להוקי לבב וענת ויינברג עם ילדיהם