מצליחה בנעימים

גילי נעים מרמות נפתלי עושה חיל ברכיבה על סוסים. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”

*. כל התמונות צולמו ע”י נועם שושני

במהלך השבוע שעבר נערכה במושב שרונה תחרות הסיכום הארצית לסיכום השנה בתחום רכיבת הסוסים. אופיר ערן מרמות נפתלי שוב קטפה את תואר המקום הראשון בתחרות רכיבה מערבית (אולראונד), בה התחרתה עם הסייח החדש שלה ויחד הם זכו בתואר אלופי ישראל בפלז׳ר פתוח לשנת 2022. במקביל, גילי נעים, בת 14.5 מרמות נפתלי, חניכה של אופיר ערן, סיימה את תחרויות הרכיבה המערבית במקומות 5,6 ואת העונה הזו מסיימת במקום הרביעי הארצי ואנו שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”.

האלופות מרמות נפתלי. גילי נעים על הסוס לצידה של אופיר ערן


כבר 10 שנים שלגילי נעים יש סיפור אהבה עם סוסים. הסיפור התחיל בכלל מרכיבה על חמור, אבל התפתח גם לעבר רכיבת סוסים תחרותית: “הייתי בפסטיבל פורים בקרית שמונה, היה שם חמור ועשיתי סיבוב. התלהבתי מאוד מהעניין. מיד לאחר מכן, ההורים רשמו אותי לחוג רכיבה בקיבוץ מלכיה. לפני שלוש שנים לקחתי צעד קדימה את העניין, התחברתי לאופיר והתחלתי להתחרות בתחרויות”.

עד כמה גדולה האהבה של גילי נעים לסוסים? יש לה אפילו סוס משלה בשנתיים וחצי האחרונות, שמתגורר בחצר הבית: “אני מאוד אוהבת את הסוס שלי. מערכת היחסים איתו היא כמו מערכת יחסים בין בני אדם. כמו לנו בני האנוש, גם לסוסים יש מצבי רוח, יש צרכים שדורשים מענה. מחודש אפריל ועד לאחרונה התחרנו במספר תחרויות. יחד הגענו למקום הרביעי בדירוג הכללי. אני רוכבת על הסוס 3-5 פעמים בשבוע, בחלק מהזמן באימונים עם אופיר ובחלק מהזמן לבדי. מאוד נהנית מעניין. אני מודה להוריי על ההשקעה הכספית הרבה ולכל בני המשפחה על התמיכה והעידוד”.

סיפור אהבה של ממש. גילי נעים על הסוס, איזי



מערכת היחסים בין גילי נעים לאופיר ערן מאוד קרובה ומבוססת על הערכה הדדית עצומה. אופיר ערן לא חוסכת בשבחים: “גילי ילדה מקסימה שרוכבת מגיל צעיר, עברה לרכב תחת הדרכתי ב-2019. קנו לה סוס כמתנה לבת מצווה. גילי מאוד אוהבת את הסוס שלה, איזי, ומשקיעה בו כמו ממש בן שלה. העונה הם התחילו להתחרות ביחד בפעם הראשונה ועשו עונה מדהימה והגיעו למקום הרביעי בארץ במקצה שנקרא האנטר אנדר סאדל. גילי משקיעה תמיד ותמיד עוזרת לכולם ותומכת. גילי ילדה מקסימה שכולם אוהבים ומתחברים אליה. אנחנו כבר בהכנות לעונת 2023 וכל הזמן מסתכלות קדימה למטרה הבאה”. גילי נעים נותנת את הזווית שלה למערכת היחסים הזו: “הקשר שלי עם אופיר מדהים. אני מאוד אוהבת אותה. היא מדריכה מהממת. עוזרת בהכל, גם בדברים אחרים שמחוץ לעולם הרכיבה. שמחה מאוד על החיבור הזה”.

לקראת המשך הדרך גילי נעים משתפת אותנו בשאיפותיה:  “רוצה להמשיך להצליח, להגיע לרמות גבוהות יותר, לצד הנאה מהדרך ומהעשייה”. 

הנאה מהדרך, לא פחות חשובה מהישגים. גילי נעים