האור של הקבוצה

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא הטריאתלט אור סלע, שמרשים באיכויותיו בקבוצת הנוער של מועדון טריאתלון גליל עליון.

קבוצת הנוער של מועדון טריאתלון גליל עליון נכנסה חזק לעניינים בחודש האחרון עם שורה של תחרויות, בהן תחרות בנתניה ותחרות בנס ציונה. הקבוצה שבראשות המאמן יואב ביטון היא קבוצה שמצב האנרגיות שלה לא תלוי בכמות המדליות שהיא משיגה. מדובר בקבוצה של ספורטאים וספורטאיות עם כישרון, שמתקדמים בהדרגה לעבור המטרות שלהם, לצד הנאה מהדרך ומההווי החברתי.

אור סלע, בן 16 מכפר גלעדי, תלמיד מגמת פיזיקה ומכטרוניקה, הוא דוגמא מצוינת להון האנושי שיש בקבוצה. סלע, תלמיד מצטיין, הוא אחד מהספורטאים הבוגרים בקבוצה וככזה משמש כמנהיג לצעירים והצעירות שבקבוצה. יואב ביטון, מסביר עד כמה מדובר בספורטאי מזן מיוחד: “אור סלע נער מקסים, שכבר שלוש שנים איתנו. הוא עובד קשה, מגיע לכל האימונים האישיים והקבוצתיים. הייחודיות שלו, שהוא תלמיד מצטיין, משתתף בפרויקט מגשימים – ועם כמה שהלימודים דורשים ממנו זמן ואנרגיות, הוא לא נותן לעצמו הנחות בטריאתלון. הוא מסיים אימון של ארבע שעות בשבת ואחרי זה יושב ועושה שיעורי בית. הוא מאוד אהוב על כולם, מביא אנרגיות טובות ומתקדם בצורה טובה. הוא מהווה דוגמא מצוינת לכולם”. לנו לא נותר אלא להעניק לאור סלע את תואר “ספורטאי השבוע” שלנו ולארח אותו לריאיון.

ספורטאי שמהווה השראה לקבוצה. אור סלע



אור, מה הביא אותך ומה משאיר אותך בטריאתלון?

“שכנעו אותי לבוא לאימון ניסיון והתאהבתי בזה. חברים שהיו בקבוצה הם אלה שמשכו אותי, זה באמת מקרי מאוד. לא האמנתי שאני אשאר יותר מדי זמן. בהתחלה היה מאוד קשה –  שחיתי בצורה לא טובה, רכבתי בצורה לא טובה, רצתי לאט. נתתי עבודה, קיבלתי סיוע מצוות האימון ומהחברים – ובסופו של דבר יצא מזה משהו טוב. זה ענף הספורט הראשון, שבאמת נהניתי לבוא לאימונים והרגשתי שאני רוצה להוציא מעצמי כמה שיותר. זה מאתגר מאוד להתמקצע בשלושה ענפים, שלא עסקתי באף אחד מהם קודם”.

איך האנרגיות שלך לפני תחרויות?

“האמת שאני לחוץ לפני תחרויות, הרבה מחשבות רצות בראש – איך תהיה התחרות? האם אגיע לקו הסיום? הרבה מחשבות שחולפות. ברגע שאני מתחיל את התחרות המחשבות מתפוגגות.  אני לא רוצה לאכזב את עצמי ולנטוש משהו שעושה טוב”. 

מה העיסוק בטריאתלון נותן לך בפן האישי?

“הטריאתלון עזר לי לפתח כושר התמדה והתמודדות עם מכשולים. אני מרגיש שזה עוזר לי מאוד בלימודים. לשמחתי, מצאתי בקבוצה מסגרת חברתית וספורטיבית מאוד טובה, כיף לי עם החברים ועם צוות המאמנים. אני שמח שהיום אני בעמדה כזו, שאני כתובת לאלה שצעירים וצעירות ממני להתייעצויות ולעזרה. זה נותן לי סיפק רב”.

הערכה הדדית עצומה. אור סלע (מימין) לצידו של יואב ביטון וחברים מהקבוצה



כאחד מהבוגרים והותיקים בקבוצה, איך מערכת היחסים שלך עם יואב? 

“מצוינת. יואב איש מיוחד. צריך הרבה כח לרצות ולהישאר בעבודה כזו, לקחת ילדים מרקעים שונים ולהוציא מהם את המקסימום. לקום מוקדם בבקרים בכל יום, כולל שבת, כדי להיות שם בשבילנו. יואב גורם לכולם להשקיע, להוציא את המקסימום שהם יכולים, גורם להם להוציא מהם כח רצון שהם לא ידעו, להתאמן בצורה אינטנסיבית – ולראות את הסיפוק בסיום תחרות ועבודה שבאה לידי ביטוי. יואב משקיע בגיבושים, ביצירת מרקם חברתי מאוד מגובשים, אוהבים להיות יחד, הרבה עזרה הדדית”.

מה תאחל לעצמך בשנה העברית החדשה?

“להמשיך וליהנות, להתקדם, לשמור על המוטיבציה ולאתגר את עצמי”.

הנאה מהדרך, זה לא פחות חשוב. אור סלע רוכב לעבר המטרות