עולה בדירוג

“מאמן החודש” שלנו הוא מאמן הטניס ליאור שפירא, שמונה לסגן מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה.

קיץ 2014, ליאור שפירא (42), בן קיבוץ דפנה, נשוי ואב לשניים, חוזר הביתה אחרי “גלות” של כמה שנים אי שם בדרום, בגבעת אלה שבעמק יזרעאל. שפירא, שעוסק באימון טניס משנת 2009, חזר לעוד בית – מרכז הטניס בקרית שמונה, שבו התאמן בילדותו ובנעוריו משך 6 שנים, נכנס לסגל המאמנים ועם הזמן הופך לכח עולה וחשוב במרכז. קיץ 2022 העבודה הברוכה והמקצועית של ליאור שפירא מזכה אותו בקידום משמעותי – סגן מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה, זאת בנוסף לתפקידיו כמאמן מאמן ילדים מגיל 5 בתוכנית קטנטנים, מיני טניס לכיתות א’-ד’, וטניס הישגי לכיתות ד’-יב’ (מתחילים ומתקדמים). בנוסף, משמש כמאמן קבוצת מבוגרים שחלקם מתאמנים 5-6 שנים, שלהם פרגנו בפינת “קבוצת החודש” בחודש מרץ.

יש שכר לעבודה קשה. ליאור שפירא



עוד ברשימת העשייה העשירה והברוכה של ליאור שפירא לאורך השנים יחד עם הצוות של המרכז בראשות המנהל, טל אמסלם: פעילות טניס בבתי  הספר בקרית שמונה והסביבה, פרוייקט ליגת חורף – מסגרת תחרותית למבוגרים זו השנה השנה הרביעית, ניהול הקייטנות ומחנות האימונים בחופשות של בתי הספר בחגים ובחופש הגדול. ניהול הליגות הצעירות והבוגרות במסגרות של איגוד הטניס – 2 קבוצות ילדים ונוער שהעפילו השנה לתחרות אלוף האלופים, קבוצת הילדים זכתה באליפות המדינה. 5 קבוצות מבוגרים (באחת מהן אני משחק באופן פעיל). הוביל נסיעות מיוחדות למשחקי נבחרת ישראל בגביע דיוויס, לפני כ- 3 שבועות נסעה נציגות נכבדת של המרכז באוטובוס אוהדים לעודד את הנבחרת בהיכל שלמה בתל אביב במפגש הדיוויס מול נבחרת צ’כיה. יחד עם הצוות של המרכז לטניס, לוקח שפירא חלק פעיל בארגון תחרויות טניס לילדים ומבוגרים בכל הרמות. בהחלט הזדמנות מצוינת לבחור בליאור שפירא ל”מאמן החודש” שלנו ולארח אותו לריאיון.

ליאור והלהקה. ליאור שפירא וכמה משחקני קבוצת המבוגרים



ליאור, ברכות על התפקיד הנכבד החדש. מהם תחומי האחריות החדשים שלך?

“ראשית, תודה לטל אמסלם – מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה , ארז וידר – מנכ”ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל ולילו צרפתי – המנהל תפעולי של מרכזי הטניס והחינוך בישראל, על האפשרות והמינוי הזה. אני מאמין בצוות המדריכים/ות  המצויין שלנו שיחד נצליח להוביל את מרכז הטניס לשיאים חדשים. במסגרת התפקיד שלי, יש תחומי אחריות רבים, בין השאר ניהול כל קבוצות הטניס בכל הרמות והגילאים שקיימות אצלנו, תמיכה ועזרה  למדריכים/ות בעבודה השוטפת לאורך כל שעות היום. עזרה למנהלת משרד הקבלה בניהול השוטף, בתקופה הזאת של תחילת השנה יש ביקוש גבוה לאימוני טניס בכל הגילאים, מגיל 3.5 ומעלה ונפתחות קבוצות חדשות כל הזמן”.

מה מייחד את הפעילות אצלכם במרכז הטניס בקרית שמונה?

“הצוות האיכותי והמגוון הרחב של האפשרויות וחווית הטניס בכל הגילאים. אימוני טניס, כושר גופני, תוכניות קהילה (קבוצות  ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים). אולם מקורה מהגדולים בארץ עם 3 מגרשי טניס בו ניתן לשחק ולהתאמן גם בחורף הגשום והקר. אירועי שיא כמו הפנינג פתיחת השנה שקיימנו בשבוע שעבר עם מעל 400 משתתפים/ות. אנחנו שמים דגש על שילוב בין הצד המקצועי לצד החברתי, אצלנו יש מקום לכולם – לתחרותיים וגם לפחות תחרותיים וגם לחובבים. האווירה טובה, מושתת על כבוד הדדי ופרגון”. 

להורים שמתלבטים לאיזו מסגרת ספורטיבית לשלוח את ילדיהם, תן את הסיבות מדוע לבחור בטניס?

“משחק הטניס משפר יכולות קוגניטיביות/מוטוריות/מנטליות. מגיל מאוד צעיר הילדים לומדים לקחת אחריות וללמוד מטעויות כדי להשתפר, כי תמיד תהיה עוד חבטה, עוד משחק ועוד אפשרות לתקן טעויות.  שחקני טניס מפתחים עצמאות בגיל מאוד צעיר מאחר וזהו ספורט אישי, אבל מתאמנים ביחד בקבוצה שנותנת לעיתים קרובות גם למי שצריך/ה דחיפה קדימה כדי להשתפר. מעבר לזה, אנחנו הרבה יותר ממסגרת ספורטיבית. ניתן לקרוא בכתבה הגדולה שפרסמתם באתר על ההתנהלות שלנו במרכז“.

ככה עושים את זה נכון. ליאור שפירא בפעולת הדרכה

 יש כאלה שטניס נראה להם משחק מסובך, שלא מתאים לכולם.

“האני מאמין” שלי מאוד פשוט – בכל גיל ובכל מצב אפשר לקחת מחבט ולהתחיל לשחק טניס. כל אחד יכול וכל אחת יכולה לשחק טניס.  לתת את הבסיס הטכני והמנטלי כדי שכל אחד ואחת יעשו את הטוב ביותר האפשרי. אין משמח יותר מלראות ילד או ילדה שתוך כמה אימונים, שבועות, חודשים או שנים מגיעים לרמת משחק שלא חלמו עליה בתחילת הדרך”.

אתה הולך דרך ארוכה עם טל אמסלם. איך שיתף החיבור ביניכם?

“החיבור ביננו עובד מצויין, גם בעבודה השוטפת במשרד הקבלה וגם על המגרשים. טל מאפשר חופש פעולה לפתח  יוזמות שעולות מהצוות וממני ונותן גיבוי כשצריך”.

מהן המטרות של המרכז לשנים הקרובות?

“המטרות שלנו הן תמיד לשאוף להשתפר ולהתקדם ף, גם טכנית/מנטלית, לקחת חלק בתחרויות, ולא פחות חשוב, חברתית בתוך כל קבוצה, אווירה חיובית באימונים מביאה איתה גם שיפור ברמת המשחק של כל אחד ואחת”.

מיהם הטניסאים שהכי עושים לך את זה?

“הטניסאים שהשפיעו עלי יותר מכל הם פיט סמפראס ורוג’ר פדרר. בתור נער צפיתי הרבה שעות בסמפראס בתחרויות הגראנד סלאם הכי גדולות, ובתור טניסאי חובב ולאחר מכן מאמן צפיתי המון שעות בפדרר מנצח/מפסיד ותמיד הרגשות יוצאים רק בסיום המשחק. היכולת להתמיד, לשבור שיאים (שכבר חלקם נשברו ע”י נובאק ג’וקוביץ’ ורפאל נדאל) ולהגיע למעמדים הכי גדולים שנה אחרי ושנה (כמעט 20 שנה ברצף) כשכל הזמן הוא  מחליף סגנונות משחק ומפתיע כל פעם עם משהו חדש שמפצה  על הגיל המתקדם. הכישרון הזה מדהים אותי כל הזמן. בתקופה האחרונה אני נהנה גם לצפות בטניסאית איגה שוויונטק מפולין שכרגע היא הטניסאית הטובה בעולם עם טניס מפוצץ בכישרון אדיר וצניעות”.

בעל שאיפות רבות לעתיד. ליאור שפירא