כובשות בדרך שלהן

“קבוצת החודש” שלנו, היא קבוצת הבנות של מ.כ גליל-גולן, שפתחה עונה עם ניצחון ליגה מרשים.

גם כדורגל בנות מוצלח יש על מפת הספורט של הגליל העליון. בשבוע שעבר נרשמה לה היסטוריה, כשקבוצת הילדות של מ.כ גליל גולן הייתה לקבוצת הבנות הראשונה בהיסטוריה של הגליל העליון, שנטלה חלק במשחק ליגה. הקבוצה שמודרכת ע”י טל בקאל ודניאל פיס, ניצחה 0:13 את בנות טורעאן. חשוב להדגיש, בשונה ממשחק כדורגל רגיל, שמשוחק בהשתתפות 11 שחקנים מכל קבוצה, במגרש גדול לאורך עם שערים גדולים, בכדורגל הבנות הסיפור שונה: המשחק משוחק לרוחב – על מחצית מגרש אחת, השערים הם שערים קטנים יותר, בכל מחצית משחקים 35 דקות ולא 45 דקות, בכל קבוצה משחקות 7 שחקניות ושוערת אחת.

אז איך בכלל קמה קבוצת בנות תחרותית בגליל העליון? הנה לכם התשובה מפיו של המנהל והמייסד של המועדון, אלון יוגב: “כבר חמש שנים שקבוצת הבנות של המועדון, בשיתוף עמותת הספורט של המועצה פעילה. בכל עונה מחדש היו לנו 10-15 בנות ולעיתים הקבוצה לא הייתה גדולה ויציבה מספיק. לקראת סוף העונה שעברה קיימנו טורניר בכרמיאל יחד עם הקבוצה המקומית ומספר קבוצות נוספות מאוזר הצפון. כל בנות הקבוצה הגיעו, שיחקו נהדר והביעו את הרצון הגדול באתגרים תחרותיים יותר מבעבר. זו הייתה הנקודה בה הבנו שקבוצה תחרותית זה משהו שיכול לקדם את כדורגל הבנות באזור. רשמנו את הקבוצה לליגת הילדות של ההתאחדות לכדורגל וצירפנו לצוות את מאמני הקבוצה – טל בקאל ששיחקה בעצמה במספר קבוצות ילדות ונערות בעבר ואף בנבחרת ישראל לנערות, ודניאל פיס  -שמאמן בקבוצות ילדים נוספות במועדון. 20 בנות נרשמו לקבוצה, מהן 15 בגיל המתאים להשתתפות בליגה ו-5 צעירות יותר והתהליך שהקבוצה עוברת בחודש מאז התחילה העונה יחד עם צוות המאמנים הוא באמת מיוחד, הן ברמה המקצועית והן בזו החברתית”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם אלון יוגב וצוות האימון של הקבוצה.

קבוצה שמחה. שחקניות הקבוצה והצוות המקצועי



מה מאפיין את הקבוצה שלכם?

טל: “אני חושבת שהאהבה של הבנות לכדור והמוטיבציה להצליח בספורט הזה יחד, זהו המאפיין הראשוני שקושר אותן אחת לשנייה. את האחדות ותחושת השייכות הזו קשה להסביר, נוצרים קשרים מדהימים ביניהן. אני רואה המון ערכים שבאים לידי ביטוי ומתממשים רק מעצם השהות שלהן יחד אחת עם השנייה באימונים ובמגרש. אותי זה מרגש”.

דניאל: “אני חושב שהדברים שמאפיינים אותנו בתוך קבוצה הם קודם כל חברתיים. אלו הם ערכי המועדון וזה בא לידי ביטוי בתמיכה ועזרה של הבנות אחת לשניה, דבר שמקל מאוד על הצד המקצועי מכיוון שהן יכולות להביע את עצמן על המגרש בצורה הרבה יותר נינוחה ורגועה. לנו, צוות המאמנים יש שקט מקצועי מכיוון שאנחנו מקבלים את כל האמון, הכלים והתמיכה המקצועית מהמועדון, דבר שמאפשר לנו לאמן את הכדורגל שאנחנו והמועדון מאמינים בו”.

איזה מקום תופסים ההורים בפעילות של הקבוצה?

טל: “להורים יש המון השפעה על השחקניות. חשוב לי מאוד לרתום אותם, לשתף ולשקף את התהליך החינוכי-ערכי וכמובן המקצועי שעוברות הבנות שלהם. אני מאמינה שההורים בבית הם גורם חשוב מאוד בדרך לקדם ולהעצים את התהליך שאנו עושים במגרש יחד עם הבנות”.

אלון: “לאורך השנים ההורים תמיד היו חלק מאוד משמעותי בקבוצה הזו. בהתחלה היו אלו בעיקר האימהות ובשנים האחרונות גם האבות נכנסים יותר ויותר לתמונה. בהחלטה הראשונה להקים קבוצה לבנות בתחילת הדרך הייתה שותפה מיטל אוחנה (אמא של זיו) שעד היום נמצאת מאחורי הקלעים של המועדון ותומכת בקיומה של הקבוצה. גם בהחלטה להקים קבוצה תחרותית יש להורים חלק גדול. הם אלו שדחפו יחד איתנו ועם הבנות את הרעיון, כשדליה עמוס ממטולה (אמא של עמית) הייתה זו שלא נתנה לנו לוותר הקיץ על המהלך, גם כשנראה היה שאין מספיק בנות בקבוצה ושהאתגרים שבדרך גדולים מדי. היה מדהים לראות את כל ההורים האלו יחד עם אחים, סבים, סבתות וחברים מגיעים למשחק הראשון של הבנות לפני שבוע, תומכים בהן מהיציע ומתרגשים יחד איתן. אנו בטוחים שהתמיכה הזו תמשיך, תתעצם ותחזק את הבנות לאורך הדרך”.

חוגגות ניצחון עם הקהל ביציע



במשחק הראשון ניצחתם בתוצאה אסטרונומית. הופתעם?

דניאל: “אחרי האימון הראשון טל ואני ישר הבנו את הפוטנציאל הטמון בקבוצה. המטרה שלנו היא להביא את הפונטציאל הזה לידי ביטוי. אני חושב שיצאנו מהמשחק הזה יותר מסוקרנים מאשר מופתעים לקראת המשך העונה”.

טל: “אין ספק שהניצחון הראשון היה מתוק ומשמח, אך אנו לא עסוקים במספרים מפוצצים או ניקור עיניים, אנחנו עם רגליים על הקרקע והבנות חדורות מטרה ומגוייסות לשחק כדורגל בצורה הכי ספורטיבית ומקצועית, בדרך ליישם ולממש את מה שהן לומדות ומתאמנות עליו באימונים. יצאנו עם תחושה טובה אך לא אופוריה. אנחנו מסתכלים קדימה אל המשחק הבא וממשיכים להציב מטרות להמשך”.

מיהם הגורמים הציבוריים, שמסייעים לפעילות קבוצה?

אלון: “כפי שאמרתי בהתחלה, הקבוצה היא תוצר משותף של מועדון כדורגל גליל-גולן ועמותת הספורט של הגליל העליון. היא הוקמה לראשונה לפני כחמש שנים מרעיון וחלום משותף שלי ושל שרון שהייתה מנכ”לית העמותה. מאז ועד היום בכל שנה זהו פרויקט משותף יחד עם המועצה והעמותה, כאשר בשנתיים האחרונות אחיקם שושן מנכ”ל העמותה יחד עם נעם כהן נותנים לנו את הגב לקדם את הקבוצה. השיא מבחינתי הוא באפשרות להפוך את המסגרת לתחרותית, לרשום את הקבוצה בהתאחדות לכדורגל ולהתמודד עם על העלויות הנלוות הכרוכות בכך. ישנה תמיכה גם מאתנה, המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל. זה המקום לציין גם את השותפים החדשים של המועדון לדרך – עמותת נאמני תל-חי שנותנת חסות עבור קבוצות הליגה של מ.כ. גליל-גולן, ארבע קבוצות בנים וקבוצת בנות אחת”.

מה המטרות של הקבוצה להמשך הדרך?

דניאל: “המטרה העיקרית תמיד תהיה ליצור סביבה ערכית וחינוכית באמצעות הכדורגל, לצד מסגרת תחרותית שתרוץ שנים, בה נוכל לקדם את הבנות ולעזור להן להשתפר בכל אימון”.

טל: מטרות הקבוצה הן להמשיך ולספק סביבה מאפשרת, מקדמת ומלמדת כדורגל בצורה המקצועית והטובה ביותר תוך הקניית ערכים וכלים לעיצוב דמותן הספורטיבית של הבנות על מנת שיגיעו למימוש ומיקסום היכולות שלהן בפן האישי והקבוצתי. בראיה לעתיד, אנו מכוונים ושואפים לראות במגרשים שלנו עוד הרבה בנות בגילאים צעירים ובוגרים שמשחקות ונושמות כדורגל”.

זו רק ההתחלה. שחקניות הקבוצה בתדרוך לפני משחק