כדורסל גברים: מה שהלב שלו בחר


נמרוד לוי – קפטן הפועל גליל עליון דרוך לקראת העונה הקרובה. בראיון בפינת “ספורטאי החודש” מסביר מדוע בחר להישאר בגליל, למרות ההצעות הרבות שהונחו בפניו ומשתף במטרות לקראת העונה.

במוצאי השבת, ה-8/10, הפועל גליל עליון מתחילה עונה שניה ברציפות בליגת העל. אין יותר פיקנטי ממשחק חוץ בגלבוע, כדי ליצור אצל הקהלים של שתי הקבוצות דריכות וציפייה לקראת המשחק. מי שדרוך כבר לעונה שלמה הוא הפאוור פורווד, נמרוד לוי (27) – קפטן הפועל גליל עליון, שסיים את העונה שעברה עם תואר הישראלי המצטיין של הליגה והיה לשחקן מבוקש מאוד בשוק הישראלי. הרבה הצעות כספיות ומקצועיות אטרקטיביות מאוד הונחו בפניו של נמרוד לוי, שבחר ללכת עם הלב והרגש ולהישאר בהפועל גליל עליון, שלמעשה היא קבוצת הבוגרים הראשונה שלו, שבה הוא מתחיל עונה שניה ברצף. אין ספק שמדובר בדבר שאינו מובן מאליו, שבהחלט מצדיק בחירה בשחקן כ”ספורטאי החודש” שלנו.

בריאיון שערכנו עם נמרוד לוי, הוא מסביר מדוע בחר להישאר בגליל, משתף במטרות שלו ושל הקבוצה לעונה הקרובה וגם נותן את הזווית שלו לכישלונה של הנבחרת ביורובאסקט.

הפגישה שהשאירה את נמרוד לוי בגליל. נמרוד לוי לצידו של היו”ר טמיר אברהמס (משמאל), עופר ינאי (מימין) – מבעלי נופר אנרגיה וכדורסלן העבר אור איתן



נמרוד, עשית צעד לא מובן מאליו וכזה שלא מובן לרבים, כשבחרת להישאר בגליל, על אף הביקוש הרב שהיה לך. מה הסיבות?

“קודם כל, כיוונתי לבדוק אופציות באירופה. מאוד קוסם לי לצאת לאירופה ובדקתי גם בקיץ הזה אפשרויות. ברגע שזה לא הבשיל, היה לי די ברור בראש שלהמשיך בגליל – זה משהו שיהיה לי טוב ואני רוצה להמשיך להיות חלק ממנו. מבחינת ההצעות שהיו על הפרק, הכי נכון היה עבורי לבחור להמשיך בגליל. זה הדבר שהכי הרגשתי טוב איתו. התחלנו משהו טוב בגליל, אני אוהב את הסביבה ואת האנשים כאן, העונה הקבוצה תשחק במפעל אירופאי מכובד – כך שהאתגר גדול יותר. מעבר לזה, פגישה עם הספונסר עופר ינאי – מבעליה של חברת “נופר אנרגיה”, כדורסלן העבר אור איתן שעובד עמו בחברה והיו”ר טמיר אברמס, פתחה לי עוד אפיקי מחשבה. הבנתי שיהיה לי נכון להישאר בגליל, שאוכל לשלב לימודי תואר במכללת תל חי בכלכלה ומנהל עסקים עם התמחות במערכת מידע. חשוב לרכוש השכלה ולהיערך גם לחיים שאחרי הכדורסל. בהזדמנות הזו, אני מודה מאוד לעופר על שיזם את הפגישה ואת המהלך”.

זמן להתענג על הביצועים מהעונה שעברה (הפקת וידאו: ערוץ הספורט ומנהלת הליגה)



הייתה לך הצעה לשחק בהפועל חולון שהגיעה עד לחצי גמר ה’צמפיונס ליג ותשחק במפעל הזה גם בעונה הקרובה, ובסוף בחרת להישאר בגליל, שתשחק ביורופקאפ.

“שוב, במכלול השיקולים הגעתי למסקנה, שהכי נכון יהיה לי להישאר בגליל. לא ראיתי סיבה מיוחדת לעזוב, אלא אם הייתה אופציה יוצאת דופן. בבסיס לא ראיתי סיבה לעזוב את הגליל.  בנוגע ליורופקאפ, מדובר במפעל אטרקטיבי לקבוצה כמו גליל, מפעל עם קבוצות מכובדת מליגות טובות, מפעל שאני מכיר טוב,  זכיתי עם נס ציונה בתואר אלופת המפעל לפני שנתיים, מדובר במפעל שעולה מדי עונה ברמה.  בבית שהוגרלנו אליו יש קבוצות טובות – שתיים מהליגה הגרמנית וקבוצה חזקה מקוסבו. יהיה מעניין לפגוש את גבי צ’אצ’שוילי ואורן עמיאל”.

בעונה שעברה הייתה לכם עונה אירופאית, שהסתיימה עם זכייה בליגה הבלקנית. איך התמודדתם עם כל הנסיעות ליעדים די נידחים, אולמות מיושנים, משחקים מול קבוצות שרובן לא נתנו לכם פייט רציני?

“יש נטיה לאנשים לזלזל במפעל הזה, אבל הזכייה לא הושגה בקלות כמו שזה נראה. כמו שציינת, זו התמודדות מנטלית לא קלה עם כל מה שכרוך בעניין, לשמור על רצינות ועל עירנות לאורך דרך. לנו כקבוצה זה עשה טוב לגיבוש ולחיבור והכנה של המערכת להשתלבות באירופה”.

בזירה המקומית אתה מרגיש שמקסמתם את הפוטנציאל שלכם, או שיכולתם לעשות עונה טובה יותר?

“כעולה חדשה וכמועדון שאחרי שנים חוזר לליגת העל, המטרה הראשונית  הייתה להתייצב. לא הסתכלנו רחוק מדי. עשינו עונה מצוינת, ככל שהעונה התקדמה הרגשנו שאנחנו יכולים להמשיך עוד לאתגר את עצמנו.  ברבע הגמר נגד חולון היה מאצ’ אפ טוב, במשחק השני היינו פסע מניצחון. במשחק השלישי כבר סבלנו מפציעות והיה כבר קשה לתת פייט”.

מרגיש בבית. נמרוד לוי במשחק מול הגלבוע (צילום: גיל נוימן)




בוא נעבור לעבר הקרוב ולהווה. הייתה שותף למסע הנבחרת ביורובאסקט. תוכל לשים את האצבע על הסיבות לכישלון הנבחרת?

“האמת שכתבו ואמרו הרבה דברים לא נכונים על מערכת היחסים בין השחקנים ומערכת היחסים עם הצוות המקצועי. כמובן שמדובר באכזבה גדולה לכולנו. באפן אישי הייתי מאוד מאוכזב שלא עלינו. לא הצלחנו להביא לידי ביטוי את סגנון המשחק שאפיין אותנו בדרך כלל, המשחק השוטף והקבוצתיות. אנשים גם צריכים להבין, שמבחינת דינמיקה, יש הבדל גדול בין קבוצה שרצה לאורך עונה לבין נבחרת – שמלקטת שחקנים שמגיעים מכל מיני מקומות”.

ברמה האישית, התאכזבת שלא שיחקת יותר?

“באופן אישי אני מרגיש שלא הצלחתי להביא מספיק את עצמי מספיק לידי ביטוי. אני לא מאוכזב מהזמן שניתן לי לשחק, אבל כמובן שרציתי להיות כמה שיותר על המגרש והרגשתי שיש מה לתרום. באתי מראש במוד, שאני אתן הכל בדקות שאשחק. ברור לי שיש שחקנים טובים שלכל אחד יש חלק לתרום.מה שכן, התקפית לא הצגתי מה שאני יכול לתת, מבחינה הגנתית ומבחינת הרוח והריכוז הייתי שם באחוזים גבוהים”.

איזו הפועל גליל עליון נראה העונה?

“נבנית קבוצה מאוד צעירה ורעבה, שתבוא להילחם כל משחק. זה מה שניסינו לעשות בעונה שעברה וזה מה שננסה לעשות העונה, אם כי זה סיפור חדש לגמרי. הקבוצה בנויה על ישראלים וזרים צעירים שרעבים להצליח. החבר’ה באים  לעבוד קשה, כדי להתחבר ולהגיע מוכנים לעונה. כקפטן וכשחקן הוותיק בקבוצה, אני לגמרי מרגיש טוב עם זה. אני כאן כדי להביא את עצמי בצורה טובה לידי ביטוי וכדי לתרום ולעזור לצעירים שלנו. חשוב להמשיך לשחק את המשחק שלי וליהנות. אנחנו שואפים גם העונה להגיע לפלייאוף העליון. שואפים לעבור את השלב הראשון באירופה”.

הגעת לגליל פעם ראשונה באמצע העשור הקודם. איזה גליל גילית בשנה האחרונה?

“אין ספק שהשתנה פה המון. אני גר בקיבוץ עמיר. רואים שהגליל עבר ועובר התחדשות, זה מורגש בקיבוצים במיוחד. נחמד לגלות פתאום בתי קפה בקיבוצים. הטבע היה ונשאר מקסים, האנשים היו ונשארו טובים ומסבירי פנים. כאחד שנדד הרבה בארץ, זה מובן לי מדוע אנשים רוצים לעבור לגליל. יש כאן איכות חיים מדהימה”.

לסיום, מסר לאוהדים?

“אנחנו מחכים להתחיל את העונה ואני יודע שגם הם. אנחנו מחכים לראות את האולם מלא יחד עם היציע החדש. אנחנו צריכים את התמיכה שלהם, רוצים לעשות עונה מרגשת יחד איתם. לראות אותם תמיד ממלאים את היציעים, תומכים ומדרבנים”.

צריכים את תמיכת הקהל. אוהדי הגליל במפגן עוצמה (צילום: גיל נוימן)