בחזרה לאהבה, בחזרה לפודיום

“ספורטאי החודש” שלנו הוא הטריאתלט עוז לוטטי, שזכה במקום הראשון בתחרות טריאתלון נתניה.

לפני כשבועיים נערכה תחרות טריאתלון נתניה. לנציגות הצעירה והנכבדת של מועדון טריאתלון גליל עליון היה הפעם שחקן חיזוק “מכוכב אחר” – עוז לוטטי (26), בן המושבה יסוד המעלה, שבילדותו ובנעוריו היה טריאתלט מצטיין בשורות קבוצות המועדון. לוטטי מתגורר בארבע השנים האחרונות במרכז הארץ, סטודנט לעיצוב תעשייתי ב- HIT חולון ועובד בתחום האבטחה. לענף הטריאתלון הוא שב ממש לאחרונה. התחרות בנתניה הייתה הראשונה של לוטטי מזה שנים רבות, מהסיבה הזו הוא נרשם באופן טכני בקבוצת מועדון טריאתלון גליל עליון, למרות שהוא שייך למועדון מהוד השרון. לוטטי הגיע לתחרות חדור מטרה, רחוק מלהיות חלוד וקטף את מדליית הזהב במקצה הספרינט לגילאי 25-29. עבורנו זו הזדמנות מצוינת להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש” ולארח אותו לריאיון.

הצדיעו לאלוף. עוז לוטטי במקום הראשון



עוז, ברכות על ההישג. מה החזיר אותך פתאום לטריאתלון?

” תמיד הייתי מחובר לספורט. כשהשתחררתי מהצבא שמתי את מענק השחרור על קניית אופניים. עבדתי חצי שנה עבדתי בקייאקים, התאמנתי עם קבוצת “בשביל אופניים ואז. עברתי לת”א בנובמבר 2018. מאז הייתי בקבוצת אופניים בת”א. הגיעה תקופת הסגרים, היינו צריכים להתאמן בבית, המסגרת לא נשמרה, האופניים התחילו לצבור אבק. כשהפסיקו הסגרים ואפשר היה לעשות ספורט חיפשתי מסגרת להתחיל לחזור למסגרת ומצאתי את הקבוצה בהוד השרון, שמודרכת ע”י רועי זוארץ ואיתמר אלסטר, שאותם הכרתי בנעוריי מתחרויות שבהן התמודדנו. ראיתי באינסטגרם את האימונים, התרשמתי מאוד, ושלחתי הודעה וכך למעשה הצטרפתי. עד לא מזמן רק רצתי עם הקבוצה. לא מצאתי זמן להכניס עוד אפשרויות של רכיבה ושחייה. ביולי, כשסיימתי סימסטר, דגדג לי באצבעות אחרי טריאתלון ת”א לחזור להתחרות בטריאתלון. החלטתי שאני חייב לעשות תחרות. חזרתי לרכב ולשחות, ברגע שהתפנה זמן מהלימודים ונרשמתי לתחרות בנתניה”.

האמנת שתגיע לפודיום או שמדובר עבורך בהפתעה?

“לא חשבתי שייצא מזה מדליה או משהו, הייתי בתודעה של לבוא ולעשות את זה עם חיוך. הזכייה משמחת, כי זה החזיר אותי לתקופה קסומה מהעבר, לחוש את התחושה של ההגעה להישגים, שיש שכר לעבודה קשה שמשתלמת. משהו שכל ספורטאי תחרותי יבין ויזדהה איתו”.

רגיל לכבוש את הפודיום. עוז לוטטי זוכה בתחרות בשנת 2014



איך היה לפגוש את הדור הצעיר מהגליל?

“היה כיף ומרגש. פגשתי את יואב ביטון, המאמן הראשי, שהיה מתאמן לצידי בקבוצה תחת הדרכתו של אלון הירש – שהיה כמו אבא בשבילנו. נהניתי לראות שיש דור המשך לטריאתלון בגליל העליון. החבר’ה ייצגו בכבוד את המועדון ואת האזור. אני ממליץ מהניסיון האישי שלי להורים בכל הארץ ובפרט בגליל, לייעד את הילדים שלהם לטריאתלון. בגליל יש את התנאים הכי טובים לעשות ספורט, אין את הלחץ והתחרותיות שיש בין מועדונים כמו במרכז. המסגרת מאוד מקצועית ושמה דגש גם על הצד החברתי. הטריאתלון נתן לי באופן אישי הרבה ביטחון, הרבה עזרה בכל מה שקשור לקשב וריכוז, הצבת מטרות, עמידה ביעדים – דברים שליוו אותי כתלמיד, כחייל ומלווים אותי כיום גם”.

היו ימים בגליל. עוז לוטטי (ראשון מימין) ויואב ביטון (שני משמאל) לצד חבריהם לקבוצת הבוגרים והמאמן אלון הירש (אוחז באופניים)



תמיכה סביבתית אתה זוכה לה?

“מאוד. בת הזוג שלי, הילה, היא תזונאית ובקרוב תסיים לימודי הדרכת כושר. רצנו לא מזמן ביחד במרתון ת”א. אבא שלי רון שוחה להנאתו בקבוצת המאסטרס של הגליל ורוכב להנאתו במרחבי הגליל, כך שאני מכל הצדדים מוקף בספורט. כשאני מגיע לצפון, כמובן שאני מנצל את הלוקיישן לרכיבות וריצות במרחבים הקסומים של הגליל”.

מה המטרות שלך להמשך?

“שנת לימודים חדשה בפתח, אני מקווה שאוכל עם כל העומסים להכניס פה ושם עוד תחרויות להשתתף בהן. ללא ספק, התחרות בנתניה השאירה לי טעם של עוד”.


מועדון טריאתלון גליל עליון פותח את שערי לילדים, ילדות, נערים ונערות מרחבי הגליל העליון והגולן, המעוניינים להצטרף לקבוצות המועדון. לפרטים: יואב ביטון – 052-6191981

ילדות קסומה שכזו. עוז לוטטי (מימין) עם שניים מחבריו לקבוצת הילדים של הגליל