השמאל שעולה להתקפה ועוזר להגנה

“ספורטאי החודש” שלנו הוא הכדורגלן זיו מורגן מעירוני קרית שמונה,  שותף בכיר להישג של הנבחרת הצעירה, שהעפילה לאליפות אירופה.

הנבחרת הצעירה של ישראל העפילה ביום שלישי בלילה לאליפות אירופה, אחרי ניצחון דרמטי בפנדלים על אירלנד. שחקן שזכה לעיסוק מוגבר ולאו דווקא בגלל תרומתו להצלחת הנבחרת, על אף שיש לו מניות רבות בהצלחה, הוא זיו מורגן – שתועד כמי שחטף “פליק” מהמאמן, גיא לוזון. מורגן, שתופקד בנבחרת כמגן שמאלי, החל זה מכבר עונה רביעית בקבוצת הבוגרים של קרית שמונה ועונה חמישית בסך הכל במועדון, אחרי שהגיע לקבוצת הנוער ממכבי חיפה. הצטיינותו במדי הנבחרת ובמדי עירוני קרית שמונה מעניקה לו את תואר “ספורטאי החודש” שלנו.

זיו מורגן בן ה-22, תושב חדרה במקור, החל את דרכו בקבוצות הילדים של בית”ר טוברוק נתניה, בגיל נערים ובעונה הראשונה שלו כשחקן נוער שיחק במכבי חיפה, ממנה הגיע לנבחרות הנערים והנוער. בעונה השניה שלו כשחקן נוער עלה עוד צפונה והצטרף לעירוני קרית שמונה. לאורך כל העונות שיחק כבלם. בקבוצת הבוגרים של קרית שמונה התגלה מורגן גם כמגן שמאלי איכותי.

תרם תרומה נכבדת להישג של הנבחרת הצעירה. זיו מורגן במדי הנבחרת (בן מלניק)



זיו מורגן הועלה לקבוצת הבוגרים ע”י המאמן דאז, מסאי דגו. בהמשך שיחק תחת הדרכתו של קובי רפואה. קרית שמונה סבלה באותה עונה ממצוקה קשה בעמדת המגן השמאלי, מורגן אולתר לעמדה והתקבע בה. בעונה שעברה מצא את עצמו מעת לעת בעמדת הבלם, בעיקר אחרי פציעתו של סטפן אקה ובהיעדרויות של עאיד חבשי. מורגן, שבעונה שעברה כבש שני שערים והיה מהשחקנים המובילים במאבקי כדור בליגה, בהחלט תרם לעובדה שעירוני קרית שמונה בשתי העונות הקודמות שכחה ממאבקי התחתית המעיקים. בנבחרת הצעירה רשם שמונה הופעות ותרם את חלקו לעליה לאליפות אירופה בעונה ההנוכחית שותף בכל תשעת המשחקים הרשמיים של עירוני קרית שמונה – בשישה רשם הופעות מלאות, בשניים הוחלף ובמשחק האחרון מול הפועל חדרה עלה כמחליף. ביום רביעי האחרון זכה ללחץ כבד מצידה של הפועל באר שבע, על מנת שיעבור לשורותיה, אך לבסוף בחר להישאר בקרית שמונה.

ממצטייני הליגה במאבקי אוויר. זיו מורגן בעימות מול דן גלזר (צילום: באדיבות מדיה מכבי ת”א)



מאמן הכדורגל אלון יוגב, שעובד עם השחקן במסגרת אישית, מאמין שמורגן בשלב הפריצה שלו וזה רק עניין של זמן עד שיהיה בבמות גדולות יותר: “התחלתי לעבוד עם זיו לפני כמעט שנה, בעיקר בתקופות פחות עמוסות ובתקופות הכנה לעונה. שחקן מאוד יציב, מאוד חזק, יודע לשחק גם כבלם וגם כמגן שמאלי. אגרסיבי מבחינה הגנתית, מנצח מאבקים בקרקע ובגובה, יודע להחזיק כדור, לצאת קדימה, לתת שקט לקבוצה, לתמוך בהתקפה ובמצבים נייחים יודע לייצר מצבי הבקעה. מדובר בשחקן מאוד נחוש, שיודע מה הוא רוצה, מאוד פרפקציוניסט, עובד קשה כדי להשתפר ולהגיע לרמה הכי גבוהה שהוא יכול. אני צופה שימשיך לעשות דברים יפים בקרית שמונה ועם הנבחרת הצעירה ביורו. אני מאמין בו ויודע שיגיע גם לרמות הכי גבוהות בכדורגל הישראלי וגם ייצא לחו”ל באיזשהו שלב בקריירה, כי הוא באמת שייך לרמות האלה”.

לנו לא נותר אלא לפרגן לפועלו וביצועיו של זיו מורגן, לאחל לו הצלחה גדולה בהמשך הדרך ושימשיך בדרכו הצנועה להמשיך ולהתקדם לעבר הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי.

ממשיך לרדוף אחרי המטרות שלו. זיו מורגן ויואב הופמייסטר במאבק מול שחקן הפועל חיפה (צילום ארכיון: פושקו)