יין להמונים מתוצרת פארק התעשיות דלתון

כמה מיליוני בקבוקים צפויים לייצר השנה ביקבי דלתון? על זאת ועוד, בכתבה הבאה.

*. כל התמונות צולמו ע”י יחיאל קוק – אבן צור תקשורת

בעוד עסקים נסגרים, לאחר הקורונה נרשמה צמיחה משמעותית במכירת היין בפארק דלתון בגליל.
היקבים המובילים רקנאטי עם מכירות של 2 מיליון בקבוקים, אחריו יקב דלתון עם מיליון 200 יקב כמיסה 860 אלף והאחרים, רימון, אדיר, לוריא, קאיומי, בן זמרה, סמבטיון רשמו גידול עם 300 אלף בקבוקים סה”כ כ-9 יקבים. אם לפני 30 שנה היו בישראל 5-4 יקבים גדולים ועוד 4-3 יקבי בוטיק, היום, כידוע, יש אינסוף יקבים. אבל אחת התופעות המעניינות והמפתיעות היא היקבים מפארק דלתון הסמוך לגבול הצפון.

מאז תחילת הקורונה עולם היין לא מפסיק להפתיע: היבואנים והמשווקים, שעד לא מזמן מכרו יינות בוטיק מיוחדים רק למסעדות ולברים, מתחילים למכור את היין שלהם ללקוחות פרטיים דרך חנויות יין חדשות.
דווקא בתקופת הקורונה, כשעסקים נסגרים, דווקא יש כמה תחומים שפורחים – עולם היין, למשל. אין ספק שאם הקורונה לימדה את הישראלים משהו, זה לשתות יין בבית. בבת אחת קלטנו שערב בסלון עם בקבוק יין, או כוסית משקה אחר, יכול להיות גם אופציה לא רעה בכלל – וזה גם לא שיש לנו אופציה אחרת מאז שפרץ הנגיף.

מתנת היקום. אשכול ענבים משובח בדרך לבציר



“הגליל והגולן הם האזורים עם מירב ביכורי היין הכי גדולים בארץ זאת עובדה ובמיוחד היקבים בפארק דלתון. ענף היין נפגע פחות בתקופת הקורונה מענפים אחרים דבר המסביר את גידול המכירה. אנשים למדו לשתות יין בבית . כמו כן יותר אנשים טיילו בארץ ונחשפו למרכזי המבקרים ובמיוחד לאזור היין בפריפריה. היתרון של פארק דלתון שיש בו מרחב להקים בו יקבים. הפארק ממוקם באזור כפרי מדהים המאפשר ליקב להגדיל את יצור הבקבוקים וכמובן שגידול הכרמים הצורך פחות מים בהשוואה לגידולי נשירים. לצורך השוואה צריכה של כרם ענבים דורש עד 150 קוב וגידולים אחרים דורשים כ- 800 קוב. בפארק דלתון נבנים מפעלי יצור גדולים ויש אפשרות למיכון מתקדם עניין החוסך בכח אדם. אלה יתרונות בולטים של ענף היין”, אמר מוטי דותן , מנכ”ל מועצת גפן היין.

יש שכר לעבודה הקשה של הבוצרים



ללו וילנסקי מנכ”ל פארק דלתון עדכן כי וועדת מיפוי תיירות היין בישראל ביקרה בחבל כרמים ובפארק דלתון כמו מטה יהודה וזיכרון יעקב מובילים בתיירות היין בעבר. חברי הועדה, הכוללים בכירים ממועצת הגפן והיין בישראל, משרד התיירות, משרד החקלאות ומשרד הכלכלה, ביקרו במספר יקבים באיזור הצפון והתרשמו מפרויקט חבל כרמים- איזור היין של ישראל. הסיור נערך כחלק מתוכנית תקדימית למיפוי תיירות דרך היין שנעשתה ע”י משרד התיירות, משרד החקלאות והמועצה לגפן ויין. מטרת התוכנית היא להטוות את תיירות היין בישראל בשנים הבאות.

“זה היה עוד שלב בתהליך בניית עמק היין של מדינת ישראל, שבסופו ייהנה האיזור היפה הזה מתנופה תיירותית אדירה, אשר תספק אפשרויות תעסוקה רבו לתושבי האיזור”. ואנחנו פועלים כעת בנושא של חבל כרמים אזור תיירות היין של מדינת ישראל. בביקורה של שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי וציינתי בפניה את קידום הרעיון”.

יש על הכרמים של הצפון?