כדורסל גברים: עמיאל וצ’צ’ה בדרך

בית מסקרן להפועל גליל עליון במשחקי היורופקאפ. “האקסים” עמיאל וצ’אצ’שוילי יגיעו גם.

משחקי מוקדמות ליגת האלופות בכדורסל הגיעו לסיומם, ויחד איתם הושלמה תמונת הבית של הפועל ‘נופר’ גליל עליון ביורופקאפ. הגליל תשחק מול באמברג (גרמניה), קמניץ (גרמניה) וגולדן איגלס יילי (קוסובו).
שיטת ההגרלה והשיבוץ המורכבת של היורופקאפ, שכוללת הרבה מאוד ספוקלציות ותלויה במשחקי מוקדמות של ליגת האלופות ושל היורופקאפ, זימנה לגליל בית מורכב ומסקרן. היריבה הראשונה שנקבעה הייתה גולדן איגלס יילי מקוסובו, שהפסידה בשלב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות לבנפיקה בתוצאה 92-67. מרבית הספוקלציות לפני שלבי מוקדמות ליגת האלופות עסקו דווקא באפשרות שבנפיקה תהיה זו שתצטרף לבית של גליל, אך בנפיקה, שהתמודדה מול באמברג בשלב הגמר, הפתיעה וגברה על באמברג בתוצאה המשכנעת 87-73. במשחק מקביל שיחקה ניינרז קמניץ מול טופאש בורסה, והיוותה יריבה שקולה לאורך כל המשחק. בסופו של דבר טופאש ניצחה 82-78, מה שהכריע את שיבוצה של קמניץ לבית של גליל.

עונה אירופאית שניה ברציפות. נמרוד לוי במשחק מול פ.צ בלקן בעונה שעברה (צילום: גיל נוימן)



באמברג הגרמנית, לפחות מבחינת הרזומה וההיסטוריה, היא הקבוצה הבכירה בבית. בעונות האחרונות הקבוצה חווה ירידה ביכולת. בעשור הקודם הופיעה הקבוצה 7 פעמים ביורוליג. בעונת 16/17 היא זכתה באליפות התשיעית שלה, והשלישית ברציפות. בארבע העונות שלאחר מכן, השתתפה הקבוצה בליגת האלופות של פיב”א, אליה היא ציפתה לחזור גם העונה. לצד זה, במסגרת הליגה היא לא הצליחה לשחזר את היכולת שלה, ובשתי העונות האחרונות היא סיימה במקום השמיני. במהלך העונה החולפת, מונה אורן עמיאל, בן הגליל, למאמן הקבוצה. מה שיהפוך את המשחק בין שתי הקבוצות למסקרן מאוד הוא הביקור המחודש של גבי צ’אצ’אשווילי, עד לפני כמה חודשים שחקן הגליל, בכפר בלום. שחקן מוכר נוסף בקבוצה הוא אמיר בל, ששיחק בעונה שעברה בהפועל ב”ש. מאזן הקבוצה במשחקי ההכנה עומד על ניצחון אחד ושני הפסדים. במוקדמות ליגת האלופות גברה הקבוצה על בודיבלניק האוקראינית, אך הפסידה כאמור לבנפיקה והודחה.

“הטרקטור” מלהבות הבשן חוזר. אורן עמיאל (צילום: מדיה נימבורק)



ניינרז קמניץ קיוותה לממש את הסיכוי שלה להעפיל לליגת האלופות משלב המוקדמות, אך המפגש שלה מול טופאש הטורקית, שהיה, כאמור, צמוד לכל אורכו, הסתיים בהפסד ובהדחה. הקבוצה מהעיר השוכנת במזרח גרמניה הוקמה רק בשנת 1999, ועשתה את דרכה מהליגות הנמוכות, עד להעפלה לבונדסליגה בעונת 19/20 – עונת הקורונה. בעונה הראשונה שלה בבונדסליגה היא סיימה במקום ה-14, ונשארה בליגה, ואילו בעונה החולפת היא חוותה עונה מצוינת וסיימה במקום ה-6. ההופעה שלה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות הייתה למעשה הופעתה הראשונה במסגרת אירופאית, מאז הקמתה. בדומה להפועל גליל עליון, גם קמניץ מתבססת על שחקנים צעירים, שהבולט ביניהם הוא הרכז הליטאי בן ה-22 ארנאס וליצ’קה. במסגרת משחקי האימון של הקבוצה היא הפסידה משחק אחד וניצחה משחק נוסף. במוקדמות ליגת האלופות היא גברה בצורה מרשימה על טי.אף.אי סקופיה המקדונית, וגם על פרייבורג השווייצרית, אך כאמור הפסדיה בשלב הגמר לטופאש.

לא עוד משחק בשבילו. גבי צ’אצ’שוילי (צילום: גיל נוימן)



גולדן איגלס יילי, מהעיר הקטנה סובה רקה (מרחק שעה נסיעה מפרישטינה, עיר הבירה), זכתה בעונה שחלפה באליפות קוסובו בפעם השניה ברציפות. העונה היא הופיעה לראשונה במסגרת אירופית, כאשר התמודדה מול בנפיקה בשלב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות, והפסידה בתוצאה 92-67. בעקבות ההפסד היא הודחה לבית של גליל ביורופקאפ. גולדן איגלס כבר פתחה את משחקיה בליגה הקוסוברית עם שלושה הפסדים רצופים. השחקנים המרכזיים של הקבוצה הם הפורוורד הקרואטי הנריק סירקו, הפאוור פורוורד האמריקאי באשיר אחמד והסנטר האמריקאי כריס האריס. לאנשי גליל זכורה היטב הנסיעה בעונה החולפת לקוסובו, למשחק מול פרישטינה, שארכה תשע שעות באוטובוס. ההפסד בפרישטינה במסגרת הליגה הבלקנית, היה מנקודות המשבר של הקבוצה בעונה שעברה.

לוח המשחקים:12.10 – גולדן איגלס יילי (חוץ), 19.10 – באמברג (בית), 26.10 קמניץ – (בית), 2.11 – גולדן איגלס יילי (בית), 23.11 – באמברג (חוץ), 30.11 – קמניץ (חוץ)

זמן לקרנבל ביציעים. אוהדי הפועל גליל עליון (צילום: גיל נוימן)