כדורסל גברים: נתראה בליגה

הפועל גליל עליון נחלה הפסד 91:79 במשחק גביע ווינר מול האלופה, הפועל חולון.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

הפועל גליל עליון לא תזכה העונה בגביע הווינר. הקבוצה הצפונית ביותר בליגת העל פגשה היום במשחק רבע הגמר את האלופה, הפועל חולון, במשחק שנערך באולם האנברוקס החדיש והמרשים בחדרה. חולון זכתה לתמיכה של קהל רב עם הרבה אוהדים קולניים, גליל זכתה לנציגות של כמה עשרות אוהדים וכמובן שסיני ניר היה במלוא העוצמה על התוף ביציע. גליל ניסתה לתת פייט, אבל האיכויות של האלופה דיברו בעד עצמם ובסיום חולון זכתה בניצחון 79:91 ובכרטיס לשלב חצי הגמר, למרות שהפורוורד היידן דלטון לא נרשם למשחק ולמרות שהגארד המצוין, סי.ג’יי האריס, נפצע במהלך המחצית הראשונה ולא המשיך לשחק. מנגד, גליל חסרה את שחקן הפנים מאליק אבו. הפורוורד והקפטן נמרוד לוי נקלע לבעיית עבירות והתקשה להביא את יכולותיו לידי ביטוי. 

הופעת בכורה רשמית בדרג הבכיר. יהל מלמד



לאורך המשחק כולו הפועל גליל עליון הייתה בעמדת נחיתות ורדפה אחרי שחקני האלופה. השחקן החם של הגליל במחצית הראשונה בצד ההתקפי היה הגארד ג’יילן הדסון, שקלע 13 נקודות מ-45 הנקודות שקלעה הקבוצה במחצית הראשונה, שהסתיימה ביתרון 45:50 לזכות חולון, שהוליכה בתום הרבע הראשון בתוצאה 23:30.

ברבע השלישי חולון העלתה הילוך, ככל שחלפו הדקות עלתה ליתרון דו ספרתי, שבשיאו הגיע ל-56:78 ובסיומו עמד על 64:81. ברבע האחרון היתרון החולוני כבר האמיר בשיאו עד ל-65:87. חולון הורידה הילוך בדקות האחרונות ואפשרה לגליל לכרסם ביתרונה ובסיום 79:91 לזכות חולון.

קטף הרבה ריבאונדים בהתקפה. ברייס וושינגטון



ההבדלים הגדולים, כפי שמשתקפים בסטטיסטיקה: חולון קלעה 46 נקודות מתוך הבקבוק – 20 יותר מהגליל. כל אחת מהקבוצות החטיאה 3 פעמים מקו העונשין, אך חולון הגיעה לשם 20 פעמים וגליל 12 בלבד. חולון קטפה 39 כדורים חוזרים – לעומת 34 שקטפה גליל. דווקא בפרמטרים של ריבאונד התקפה יתרון קל לגליל עם 12 כדורים חוזרים, לעומת 10 של חולון – 6 מהם מידיו של ברייס וושניגטון.

השחקן היחיד בשורות הגליל, שסיים את המשחק עם מדד חיובי הוא ג’יילן הדסון – שקלע 20 נקודות, קטף 8 ריבאונדים וחילק 5 אסיסטים. דיישון בוקר הוביל את רשימת הקלעים עם 21 נקודות. ברייס וושינגטון (8 ריבאונדים) ויהל מלמד עם 10 נקודות כ”א, רועי הובר – שאיבד 4 כדורים וחילק 4 אסיסטים קלע 8 נקודות, הראל רינסקי עם 6 נקודות, רון כהן ונמרוד לוי עם 2 נקודות כ”א. 

לא היה במיטבו מול “האקסית”. רועי הובר