לצלוח את הכנרת

הכדורגלן רועי בן דוד סיים פרק ארוך בקרית שמונה וחתם בעירוני טבריה. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

ביום חמישי האחרון הכדורגלן רועי בן דוד, בן 20 מקרית שמונה, החל פרק חדש בחייו. אחרי פרק נכבד בעירוני קרית שמונה, שהחל בבית הספר לכדורגל ועבר דרך כל קבוצות מחלקת הנוער ולאחר עונה בקבוצת הבוגרים, רועי בן דוד חתם בעירוני טבריה מהליגה הלאומית. בן דוד, קשר קדמי מוכשר, מגיע נחוש להוכיח את יכולותיו בעונתו השניה כשחקן בוגרים. בן דוד מגיע לאחר עונה שבה היה השחקן היחיד בסגלה של עירוני קרית שמונה, שלא זכה אפילו לדקת משחק אחת. אז מדוע בחרנו בו ל”ספורטאי השבוע”? דווקא מהסיבה הזו. בשונה מהרבה שחקנים, שהיו נשברים ומתמרמרים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בשחקן נוסף בן העיר קרית שמונה, שלא זכה לצ’אנס אמיתי להוכיח את יכולתו, בן דוד בחר להמשיך לעבוד במרץ, לא להוריד את הראש, כדי להגיע לעונה הזו מוכן.

יוצא לדרך חדשה. רועי בן דוד לצד סוכנו, ברק בדש



רועי בן דוד עובד בשנים האחרונות גם באופן עצמאי בצורה אינטנסיבית יחד עם אנשי מקצוע בכירים בדמותם של מאמן הכושר אור שוורץ ומאמן הכדורגל אלון יוגב, שפורט את איכויותיו של השחקן ומשתף בדפוסי העבודה המשותפת: “אני עובד עם רועי כשלוש שנים. שחקן מאוד מוכשר, טכני, בעל שליטה בכדור וראיית משחק מיוחדת, בעל סיומת טובה, מכניס כדורים חכמים לעומק. בשלוש השנים האחרונות התמודד עם הרבה אתגרים ועם מעבר מנוער לבוגרים. מוסר העבודה, הכישרון וגרף השיפור שהוא מראה בשנים האחרונות, מראה פוטנציאל גבוה מאוד. אנחנו שמים דגש בעבודה על הכנסת כדורים – מה שהוא עושה בצורה טבעית ברמה גבוהה, וסיומות לשער – כדי לשפר את המספרים שלו. רועי ניחן בבעיטה טובה, רגל ימין דומיננטית ורגל שמאל טובה. אני שמח בשבילו על האתגר החדש. אני מקווה שיסלול את דרכו להיות שחקן משמעותי בליגה הלאומית כבר העונה”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם רועי בן דוד.

מצטיין מחלקה. רועי בן דוד (מימין) לצידם של עמית שפיגלר ואדיר רווח – שזכו יחד איתו בתואר מצטייני מחלקה



לאורך השנים היית שחקן בעל מעמד במחלקת הנוער. את העונה שעברה סיימת כשחקן היחיד בסגל, שלא זכה לדקות משחק. כועס על המועדון?

“כועס לא, אבל מאוכזב באיזשהו מקום באופן טבעי, כי זו שאיפה של כל שחקן לשחק. במקרה שלי, כמי שגדל במועדון, גר בקרבת האצטדיון, בן למשפחה שיש לה שורשים בעיר, החלום שלי מגיל קטן היה לשחק בקבוצה. אולי זה עוד יקרה בעתיד. בכל אופן, אני עוזב בראש מורם, מודה לאנשי המועדון ומאחל בהצלחה לכולם”.

לאורך העונה שעברה, מדוע לא יצאת להשאלה בקבוצה בדרג נמוך יותר, כדי לזכות בדקות משחק?

“במהלך העונה היו מגעים עם הפועל עכו, אבל זה לא הבשיל למעבר. אני לא מזלזל באף דרג, אבל לא מצאתי לנכון לרדת לליגה א’. העדפתי להמשיך ולהתאמן בקבוצה מליגת על ולצבור יחידות אימון ברמה גבוהה. העונה שעברה הייתה עונה שלמדתי בה המון, התמודדתי עם הרבה אתגרים ואני בטוח שאקח הרבה דברים ממנה הלאה”.

רועי, מה מביא אותך לטבריה?

“בחנתי כל מיני אפשרויות בתקופה האחרונה, טבריה עשתה עלי את הרושם הטוב ביותר. התרשמתי שמדובר בקבוצה עם אנשים טובים וחמים. מאמין ביכולותיי להשתלב בקבוצה. חובת ההוכחה עלי”.

מי השחקנים שמעניקים לך השראה?

“ערן זהבי – גם בגלל היכולות וגם בגלל המסלול שהוא עשה. שחקן שבתחילת הדרך גם לא מצא את עצמו בליגת העל ואת הצעדים הראשונים שלו עשה בליגה הלאומית. בעולם זה קווין דה בריינה, שחקן שאני מאוד מתחבר לסגנון המשחק וליכולות שלו”.

מה השאיפות שלך לעתיד?

“אני בן אדם שאמונה תופסת אצלי מקום מאוד גדול. גם אחרי עונה שבה לא שיחקתי, אני כן רואה את עצמי משתלב בטבריה ומאמין שעם עבודה קשה יקרו דברים. השאיפות שלי לעתיד הרחוק יותר להתקדם ולמקסם את הפוטנציאל שלי ולשחק ברמות הגבוהות ביותר”.

עם הפנים קדימה. רועי בן דוד בימיו בקבוצת הנוער (צילום: עודד חסין)