גוש חלב: 4 מקרי שוד קשישים פוענחו

כתב אישום כנגד שלושה מתושבי ג’דידה מכר הוגש, בעקבות חשד לביצוע שוד.

שוטרי משטרת מחוז צפון פיענחו שורה של ארבעה מקרי שוד קשישים בביתם, באיומי נשק. בארבע תאריכים שונים (12.4.22, 14.5.22 ,24.5.22, 1.6.22) התקבלו דיווחים על מקרי שוד בבתי קששים בישוב גוש חלב, הקורבנות תיארו כי השודדים נכנסו לבתיהם כשהם רעולי פנים עם כפפות על הידים ובאיומי נשק גנבו מהם את רכושם. בחלק מהמקרים הוצמד נשק לראש הקשישים והם נכבלו ופיותיהם נסתמו עם נייר דבק.חוקרי המשטרה פתחו בחקירת הארועים וגילו כי המשותף לכל המיקרים הוא שכל ארבעת הקששים הפעילו חניות לממכר מזון מתחת לביתיהם. מעגל החקירה הורחב לאיתור התנהגות חשודה בסמוך לחנויות ולאחר איסוף ראיות נרחב הצליחו לאתר 5 חשודים במעשים.

הכפר גוש חלב (צילום: מתן קהת)

החשודים נעצרו ובתום חקירה אינטנסיבית הצליחו חוקר משטרת מחוז צפון לבסס תשתית ראיתית כנגד 3 מהם. כנגד ה-3, גברים תושבי כפר ג’דידה מכר (מוחמד בן זיאד בסל, עודאי בן מוחמד טאהא ומוחמד בן משהיר ג’לאמנה) הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות צפון, בגין ארבעה מקרי שוד בנסיבות מחמירות. כן הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

ממשטרת ישראל נמסר: “משטרת מפעילה את כל האמצעים כדי להגיע לעברינים הפוגעים בביטחון האזרחים ופועלת במגוון דרכים ותוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי להביאם לדין. המשטרה שמה דגש מיוחד על מניעה וטיפול במעשי שוד, שנוסף על הנזק הכלכלי המיידי והעקיף שהם גורמים לקורבן ולמשק בכלל, משלבים אלימות אשר מעבר לפגיעה הפיזית בקורבן, פוגעים פגיעה נפשית ומערערים את תחושת הבטחון שלו וחוסנו האישי”.

כובע גרב שנמצא בזירה (צילום: דוברות משטרת ישראל)