השר פורר: להפוך את הגליל למרכז שעומד בפני עצמו

עיקרית הדברים שאמר שר החקלאות בועידת הגליל, שנערכה במגדל העמק.

נקודות מדברי שר החקלאות, עודד פורר: צריך להפוך את הגליל למרכז שעומד בפני עצמו ונותן לתושבים לקבל את כל השירותים הנצרכים באותה רמה כמו בתל אביב אם לא יותר טובה. היינו חייבים לשנות את סדרי העדיפויות. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל הקצה משאבים אדירים לטובת פרויקטים. הכפלנו את התקציב לטוב הצעירים ועלינו לדאוג שהדור הצעיר יישאר בגליל.

מה שעשינו בשנה האחרונה לא נעשה שנים לטובת האזור. הכסף אינו חסם אלא קבלת ההחלטות. הפוליטיקה פגעה ביכולת של הגליל להתקדם. בלי לפגוע בקודמי בתפקיד – איך בני ברק יכולה להיות באותו משרד עם הגליל?! איך ביתר עילית עם הגליל?! זה ‘פיתוח הפריפריה’?! חייבים להפוך את המשרד לפיתוח הנגב והגליל למה שאמור להיות. שיקולים פוליטיים עומדים מול עיניהם של מקבלי החלטות שונים ופוגעים בגליל. מנענו החלטה שכמעט התקבלה – להקים את שדה התעופה בחדרה. לא יקום שדה תעופה משלים אם לא יהיה בגליל או בנגב. למה שלא יקום שדה תעופה ברמת דוד? זה צריך לקרות מחר בבוקר!

צריך להפוך את הגליל למרכז שעומד בפני עצמו ונותן לתושבים לקבל את כל השירותים הנצרכים באותה רמה כמו בתל אביב אם לא יותר טובה. היינו חייבים לשנות את סדרי העדיפויות. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל הקצה משאבים אדירים לטובת פרויקטים. הכפלנו את התקציב לטוב הצעירים ועלינו לדאוג שהדור הצעיר יישאר בגליל.

בנושא שומר החומות אומר השר – האתגר הגדול ביותר לפתחה של הממשלה הבאה נוגע בתחום הביטחון, לא רק בערים המעורבות. חייבים להוסיף 3,000 תקנים למשטרת ישראל, בתוך המערכת החקיקתית חייבים לבצע החמרה למי שמבצעים פשעים פעם אחרי פעם, חייבים לשים דגש על איסוף הנשק הבלתי חוקי. נדרשת תכנית לאומית שחייבת לכלול לא רק תקציב, אלא גם שינויי חקיקה.

הדברים נאמרו במסגרת ועידת הגליל ה-10 שהתקיימה במגדל העמק בהובלת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל ועומדת השנה בסימן ‘הופכים את הגליל למרכז’. בוועידה משתתפים בכירים רבים ומטרתה היא להעלות את אתגרי הגליל על סדר היום הציבורי, כאשר את תוכן הועידה קבע ‘השטח’ – עשרות מרכזי הצעירים הפועלים בגליל שהתכנסו טרם הועידה לכנס מקדים.

השר פורר (צילום: jinipix)