אילן שוחט דורש צמצום פערים בין המרכז לצפון

ועידת הגליל: עיקרי דבריו של רה”ע צפת לשעבר, המשמש כמנכ”ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אילן שוחט בוועידת הגליל: “את האמת צריך להניח על השולחן. בין הגליל למרכז הארץ קיים גם היום פער משמעותי בתחומים לא מעטים. פער מכאיב, אפילו מכעיס. הפער הזה אינו גזירת גורל. מדינת ישראל צריכה להפסיק לפעול בתחום ‘הדחוף’ ולהתחיל לעבוד בתחום החשוב. אנחנו לא צריכים עימות בצפון או מלחמת לבנון שלישית בשביל להבין שהגליל זקוק להתייחסות, לטיפול רוחבי ולתוכנית ממשלתית מתוקצבת ומתוכללת”.

עוד מדבריו של אילן שוחט: “השנה הזו היא שנה היסטורית- שנה בה יש למשרד את התקציב הגדול ביותר מיום הקמתו ואני שמח לומר כי אנחנו מתחילים לראות את תחילתו של שינוי. עד לתקופתנו החליטו מלמעלה ‘מה הגליל צריך’, היום כל חמשת האשכולות בגליל הכינו תוכנית ספציפית ואיך האשכולות מתחברים ביניהם. כמו בנגב, הגליל חייב רעיון מסדר ויש להסתכל על האזור הזה כעל משאב ייחודי של מדינת ישראל, שאין שני לו. אחד מיעדיו המרכזיים של המשרד לשנת 23 הוא סיום כתיבה והוצאה לפועל של תוכנית הצפון הגדולה שתכלול בתוכה את פעילות כל משרדי הממשלה וחמשת האשכולות, מרכזי הצעירים וראשי הרשויות בגליל תוך התבססות על מנועי הצמיחה והנכסים הייחודיים באזורינו. כולנו חייבים לעבוד יחד כדי שבוועידת הגליל הבאה נוכל להראות את פירות הצמיחה”.

הדברים נאמרו במסגרת ועידת הגליל ה-10 שהתקיימה במגדל העמק בהובלת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל ועומדת השנה בסימן ‘הופכים את הגליל למרכז’. בוועידה משתתפים בכירים רבים ומטרתה היא להעלות את אתגרי הגליל על סדר היום הציבורי, כאשר את תוכן הועידה קבע ‘השטח’ – עשרות מרכזי הצעירים הפועלים בגליל שהתכנסו טרם הועידה לכנס מקדים.

אילן שוחט בועידה (צילום: Jinipix)