כדורגל: השוערים שמנעו משחק רב שערים

עירוני קרית שמונה ובני ריינה נפרדו בשוויון 1:1. השוערים מנעו הבקעת שערים נוספים.

ערב מאכזב לעירוני קרית שמונה, שבתום ארבעה מחזורים סופרת משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון. דווקא במשחק מול העולה החדשה, בני ריינה, שהגיעה אחרי חילופי מאמנים ובתקופה מטלטלת, לא הצליחה קרית שמונה לנצל את הביתיות ואת ההגעה להרבה מצבים, כדי להשאיר את הנקודות בבית. כמו במשחק הביתי הקודם מול הפועל ירושלים, גם הפעם קרית שמונה הצליחה להבקיע שער אחד בלבד והיא תיאלץ להסתפק בנקודה אחת.

עירוני קרית שמונה חזרה לשחק היום במערך של 4-4-3, עם מוחמד שאקר וגוז’ף מבונג בכנפיים ועם איתמר שבירו באמצע. גם ריינה עלתה במערך התקפי עם שני “אקסים” שהיו שותפים לזכייה באליפות ההיסטורית, שלומי אזולאי ואחמד עאבד – שהיה שותף בכיר גם לזכייה בגביע המדינה.

המחצית הראשונה הייתה דינאמית עם יוזמה התקפית דו צדדית. כבר לאחר 4 דקות משחק צירופים משובח בין רועי קהת, איתמר שבירו ומוחמד שאקר, הסתיים בבעיטה חזקה ומדויקת של שאקר מתוך הרחבה לרשת של ריינה – 0:1 לקרית שמונה. שתי דקות מאוחר יותר, המגן נועם כהן מצא את עצמו במצב קורץ, אך הבעיטה שיצאה מרגלו נהדפה ע”י אריק ינקו, שוערה של ריינה. הקבוצה האורחת החלה ליטול יוזמה לרגליה, בדקה ה-12 ברטקוש נדרש למתוח איברים ולהדוף כדור לקרן, לאחר ששלומי אזולאי הגיע למצב של אחד על אחד ובעט מסף הרחבה לעברו. בדקה ה-29 ריצ’ארד בואטנג בעט כדור שנהדף לעברו לקורה. בניסיון ההרחקה ככל הנראה של יואב הופמייסטר, חל בלבול וברטקוש אסף את הכדור לידיו – מה שהביא לפסיקה לבעיטה בלתי ישירה מתוך הרחבה, אותה שלומי אזולאי ביצע בצורה מושלמת וקבע שוויון 1:1. עם האוכל בא התיאבון, ריינה המשיכה עם יוזמה התקפית ואלמלא יכולת טובה של ברטקוש, היא הייתה גם מצליחה לחולל מהפך.

יש שוער בשער. דז’וגאס ברטקוש (צילום: פושקו)



במחצית השניה קרית שמונה חזרה להיות דומיננטית, יזמה מהלכי התקפה מאיימים, אך אריק ינקו היה במיטבו וסיכל הבקעה מרגליהם של איתמר שבירו בבעיטת מספרת, לאחר מכן סיכל ניסיון הבקעה בבעיטה של אופיר בנבנישתי המחליף – כשעל הריבאונד סנין סבאי המחליף עט ובעט מעל השער. בדקה ה-84 ריינה כמעט חוללה מהפך, אך ברטקוש מנע מנגיחה מאיימת של אוסאמה חלאילה להיכנס לרשת והותיר את התוצאה בעינה. בסיום, שוויון 1:1.

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, נועם כהן (אריאל שרצקי – 83), איתי בן שבת, עאיד חבשי,  זיו מורגן, סמואל בראון (סנין סבאי – 67), יואב הופמייסטר (אופיר בנבנישתי – 46), רועי קהת (ידין לוגסי – 86), ג’וזף מבונג (ליאור טימוטי מוזי – 67), מוחמד שאקר, ואיתמר שבירו.

שער מהיר, שלא הספיק לניצחון. מוחמד שאקר (צילום: פושקו)