טקוונדו: אסף יסעור זכה במדליית זהב בגרנד פרי פריז

הלוחם קטוע הידיים בן ה-20 מאלוני הבשן, הגיע להישג מרשים בתחרות בבירת צרפת.

אסף יסעור, בן 20 מהמושב אלוני הבשן שבגולן, חדר להרבה לבבות בעקבות ההתמודדות ההירואית שלו בשבע השנים האחרונות כקטוע ידיים. בשנת 2015 איבד את שתי ידיו בתאונה טרגית. יסעור, שהיה אז בן 13, בדיוק שבוע לפני חגיגת בר המצווה שלו, הבחין בכדור בחדר החשמל המרכזי של אלוני הבשן, וקפץ פנימה כדי להוציאו. כשטיפס וניסה לצאת מן החדר, מעד ונאחז בכבל חשמל. כבל החשמל נשא מתח של יותר מ-12 אלף וולט, ויסעור התחשמל ונפגע קשות. הוא הוטס במסוק לבית החולים שיבא, שם נאלצו הרופאים לקטוע את שתי ידיו. לאחר התאונה, ערכו הוריו מסע גיוס תרומות ברשת, על מנת להשיג את הכסף שנדרש להתאמת ידיים ביוניות עבורו בארצות הברית. כשהצליח להשיג את הידיים המיוחלות החל החיבור שלו עם ענף הטקוונדו בצוותא עם המאמן יחיעם שרעבי – ומאז הוא עושה חיל בתחרויות בינלאומיות, בשנה שעברה זכה במדליית זהב באליפות העולם בטורקיה ובאמצע השבע האחרון זכה במדליית זהב בתחרות גרנד פרי פריז.

הצדיעו לאלוף. אסף יסעור במעמד הזכייה בגרנד פרי (צילום: התאחדות הטקוונדו האירופאית)



אסף יסעור העפיל לתחרות יחד עם 12 הלוחמים הטובים בקטגוריה (58 ק״ג), ועלה ישירות לרבע הגמר בשל דירוגו הגבוה (2 בעולם). ברבע הגמר ניצח יריב מיפן בתוצאה מרשימה 29-6. בחצי הגמר פגש את היריב המקומי מצרפת לו הפסיד באליפות אירופה האחרונה, אך שה לא מנע ממנו לנצח בפער גדול 30-15 וזאת מול הקהל המקומי הצרפתי. אסף עלה לגמר התחרות היוקרתית שם פגש את האלוף האזרי שהרשים בחצי הגמר לאחר ניצחון על הטורקי אלוף אירופה. בגמר ניצח בביטחה את האזרי 13-10 לאחר שהוביל לאורך כל הקרב. אסף מלווה על ידי יחיעם שרעבי המאמן הלאומי ומעסה הנבחרת אנטוניו ערביד.

נועה שמידט, מנכ״לית איגוד הטאקוונדו: ״אסף מוכיח שוב מה כוחו של רצון אמונה והתמדה, מסיים ראשון על הפודיום באחת התחרויות הקשות והיוקרתיות שיש בענף וזאת גאווה ענקית למדינה! הזכיה תקנה לאסף ניקוד חשוב לקראת המשחקים הפראלימפיים בפריז 2024 והרבה ביטחון בדרך למטרה שהיא כמובן מדליה פראלימפית”.

יהודה מעיין יו״ר האיגוד: ״הישג יוצא מן הכלל של אסף יסעור ומאמן הנבחרת יחיעם שרעבי. זו תוצאה של עבודה קשה של הנבחרת והמערכת כולה שמשלבת פעילות משותפת של הלוחמים האולימפיים והפראלימפיים תחת קורת גג אחת. אנחנו הענף היחיד שעושה זאת ויש לכך תוצאות מצוינות בשטח. אני מקווה שבקרוב ימצא פתרון תקציבי שיאפשר את המשך פעילות הנבחרות המעולות הללו באולם האימונים ברמלה. בחודש האחרון אירחנו במסגרת אליפות סבב גביע העולם האולימפית שהתקיימה ברמלה קרבות בינלאומיים פראלימפיים ולאחר מכן מחנה אימונים בינלאומי עם יריבי אימון מחו״ל. אין לי ספק שהתחרות הבינ״ל ברמלה והמחנה תרמו להישג המצוין של אסף היום ואני מודה לוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט הנכים על שיתוף הפעולה הפורה”.

גם הנשיא מצדיע. אסף יסעור לצד הנשיא, יצחק הרצוג (צילום: לשכת עיתונות ממשלתית)